Saako niitä moskia puhdisteltua muuten kuin kennon irrottamalla?
Luultavasti ei.
Periaatteessa voi kokeilla irrottaa lämppärin puhaltimen ja tutkia asiaa sieltä kautta, mutta ei välttämättä pääse kunnolla käsiksi.
Vaijerisäätöisestähän se kenno lähtee suht pienellä purkamisella kuskin jalkatilasta, vähemmän mukava paikka vaan. Ilmastoidussa porvarimallissa taasen se moska on ilmastoinnin kennossa ja sitä on isompi työ sieltä saada esille. Alipainesäätöinen ilmastoimaton ("esivalmius") taitaa olla myös semmoinen kombinaatio että lämppärin kenno on sijoitettu niin ettei sitä saa sieltä kuin kojelaudan purkamalla.
EDIT: Lämppärin kennon ulkoisen moskan määrää voinee koettaa arvioida siitä, paljonko ilmanvirtaus vähenee puhallin täysillä kun vaihtaa lämmönsäätimen täysin kylmältä täysin kuumalle. Jos kenno on moskassa niin sieltä tullee vähemmän puhallusta läpi. Ja jos osalämpimällä lämmönsäätö pitää laittaa melkein täyskuumalle että saa vähänkään lämmintä --> ilmavirtaus lämppärin kennon läpi heikko, tulee paljon helpommin lämppärin ohi.