Futurez  Kulkukoira

240 b200k --> b230e

  • 26 Vastauksia
  • 7403 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
240 b200k --> b230e
« : 28.11.2012, 07:30:55 »
Tuli tuossa hommattua uusi moottori, vaihdelaatikoineen ja sähköineen.
Mitä erikoista pitää tietää vaihtaessa moottoria? Mitä pitää hommata kun vaihtaa päätyjakajasta lohkojakajaan? Tietty hall anturilla oleva jakaja ja apu akseli? Mistä akseli? Miten lohkosta saa sen jakajan paikan auki? Mukaan tuli 740n bensapumppu+suodatin ja  teline, kulkee bensa tarpeeksi tällä paketilla? Laitan jonkusen kuvan tänne ohjaustehostetuista vermeistä kuhan koneelle pääsen. En ole varma onko ne 240stä vai 740.  Kaikki avut ja vinkit on tervetulleita
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 240 b200k --> b230e
« Vastaus #1 : 29.11.2012, 11:25:37 »
Tänään alko moottorin purku, littu pyörää ja aselmaa+kytkintä saa tyrkyttää. Mistä ootte yläkerran tiivistesarjoja tilannu?
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 240 b200k --> b230e
« Vastaus #2 : 30.11.2012, 14:03:43 »
Tarvihteeko 240:n johtosarjaa vai voiko tuosta 740:n johtosarjasta karsia käypäsen?
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 240 b200k --> b230e
« Vastaus #3 : 01.12.2012, 13:14:07 »
Neuvoja ei oikein satelemalla tule mutta jatketaan yksinkirjottelua.. :2funny: Vaikuttaako pakokaasunkierrätys härpäkkeiden poisto mitenkään moottorin toimivuuteen? Ensimmäinen tapaus minulle tälläinen kierrätyshässäkkä  :idiot2:
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 240 b200k --> b230e
« Vastaus #4 : 01.12.2012, 19:12:11 »
Vaikuttaahan se, meinaan positiivisesti.

En mä kyllä rupeais sitä 740:n johtosarjaa soveltamaan, roskiin vaan. K-Jet ei kummosesti sähköjä vaadi ja kytkentäkaaviot on olemassa.
Jäitä housuun!

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 240 b200k --> b230e
« Vastaus #5 : 02.12.2012, 00:51:00 »
Vaikuttaahan se, meinaan positiivisesti.

En mä kyllä rupeais sitä 740:n johtosarjaa soveltamaan, roskiin vaan. K-Jet ei kummosesti sähköjä vaadi ja kytkentäkaaviot on olemassa.
Moottorin johtosarjahan on suurimmaksi osin sama, jos jättää nykysen sytkän käyttöön. Kytkee vaan moottorin johtosarjan liittimestä pinnit kytkärin mukaan niin saa k-jetin moottorin johtosarjalla kytkeä kaiken tarvittavan.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 240 b200k --> b230e
« Vastaus #6 : 02.12.2012, 16:46:16 »
Mistähän saisi helpoiten kytkentäkaavion? Löytyykö Alfamerin tuotoksista kaavioita? Linkkikin kelpaa nii pääsisi tutkailemaan.
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 240 b200k --> b230e
« Vastaus #7 : 16.01.2013, 15:34:22 »
Käykös b230 koneiden männät päikseen? Kun tuossa sattuu olemaan kuopat männissä niin voiko laittaa tasapäiset männät esim b230f koneesta?
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 240 b200k --> b230e
« Vastaus #8 : 17.01.2013, 11:32:50 »
Käykös b230 koneiden männät päikseen? Kun tuossa sattuu olemaan kuopat männissä niin voiko laittaa tasapäiset männät esim b230f koneesta?
Käy. Puristussuhde nousee vähän, mikä on pelkästään positiivista vaparissa.
Jäitä housuun!

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: 240 b200k --> b230e
« Vastaus #9 : 17.01.2013, 22:45:00 »
Se jakajan tulppa avataan niinkuin esim.. Automaali purkki eli ruuvimeisselillä vaikka, Se tulppa on saman mallinen kuin maalipurkin kansi :)
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 240 b200k --> b230e
« Vastaus #10 : 18.01.2013, 11:10:27 »
Nyt sitten metsästetään tasalakisia mäntiä, ovat kuulema harvassa. Niillä selviäisi vissiin lohkon madaltamiselta.. Tiivistesarjan ja laakerit sain aikaseks jo tilattua. Enää pitäisi imusarja tehä/ostaa solexin tuplille. Nuita topikkeja lueskelin niin kannattaako käyttöautoon tehdä pitkä vai lyhyt imusarja? Mitenkä kannattaa sytytys puolen kanssa taistella? Tälle hetkellä ihan vakiona..
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2437
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: 240 b200k --> b230e
« Vastaus #11 : 20.01.2013, 00:11:07 »
Nyt sitten metsästetään tasalakisia mäntiä, ovat kuulema harvassa. Niillä selviäisi vissiin lohkon madaltamiselta.. Tiivistesarjan ja laakerit sain aikaseks jo tilattua. Enää pitäisi imusarja tehä/ostaa solexin tuplille. Nuita topikkeja lueskelin niin kannattaako käyttöautoon tehdä pitkä vai lyhyt imusarja? Mitenkä kannattaa sytytys puolen kanssa taistella? Tälle hetkellä ihan vakiona..

Olikos se niin että lyhyellä sarjalla saadaan kieroksia ja pitkällä vääntöä
+ mitkä imutorvet sinne tökkääpi, näissäkin ilmeisesti pätee sama teoria
korjatkaa jos olen väärässä?

En nyt lähtisi muuttamaan sytytystä, kerran ei turboa tule
korkeitaan 3 tai 4 -kärki kynttilät ja tehokkaampi puola
« Viimeksi muokattu: 20.01.2013, 00:13:39 kirjoittanut injector »

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 240 b200k --> b230e
« Vastaus #12 : 22.01.2013, 08:49:52 »
Päätin sitten ruveta tekemään ite imusarjan nuille solekseille, ei tunnu löytyvän valmiita mistään? Mitenkäs putkien paksuus? Onko se 32mm nuille 40mm kaasuttimille?
Ja sitten nuista tasalakisista männistä sen verran että mistä niitä saattaisi löytyä? Itsellä tuntuis olevan melko syvät kuopat nuissa männissä. Ei kuitenkaa  pitäisi olla palotilalliset männät :idiot2:
 Mäntiä saa tarjoilla  :)
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 240 b200k --> b230e
« Vastaus #13 : 22.01.2013, 18:45:17 »
Jos nyt en ihan päin persiettä muista niin B230A:ssa tais olla tasalakiset männät.
Jäitä housuun!

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 240 b200k --> b230e
« Vastaus #14 : 22.01.2013, 21:29:11 »
Männät hommattu. Pitäis käydä männän renkaat tilaamassa ja kansi viemässä jonnekki koneistamolle (pohjois-savossa?)
Tupla soleksit tuli kaverilta, kohta ruveta niitä tutkimaan... :buck2:

Onko kellään kokemusta b230e lohkosta? tuntuu tulevan niitä "reikiä" ku poisti mekaanisen ruiskun määräjakajan ja muut hilppeet.  :nohnoh
Saako mistään tilattua niitä lätkiä millä sais tukittua vai pitääköhän ne ite väkerrellä?
Koitan muutaman kuvan saada tänne lisättyä  :)
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

 

Autoracing  KL-varaosat