Futurez  Kulkukoira

Masentavan tavallisen ÖKYMALLIN 945:n huoltopäiväkirja.

  • 354 Vastauksia
  • 123330 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Masentavan tavallisen ÖKYMALLIN 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #225 : 19.11.2014, 17:12:24 »
Lainaus
Alkuperäsessä pumpussa oli mulla peltisiivet.

Joo, osittain tän takia tuli jopa päädyttyä tarvikemalliseen.


Tarvikeosistahan tulee parempia kun pitää niitä yön yli Volvolaisessa pussissa.

Joo, täytyy kyllä testata asiaa!

Paketteja saapui lisää kotiin, tosin tarvikeosahan tuo jakoremmi on. Tulikohan elvisteltyä sen kanssa nyt hieman, mutta sopii ainakin auton väriin vaikkei kopan alta näykkään:|


http://sekokupu.pp.fi/images/farkkuysi/romua/IMG_5799.JPG

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Masentavan tavallisen ÖKYMALLIN 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #226 : 22.11.2014, 17:53:47 »
Hieman päästää (yllättäen) öljyä läpi tuo jakajan stefa, joten tiivisteet vaihtoon. Akselin tappi oli ihan uskomattoman tiukassa, sekä yksi lyöntituurna otti ja nöyrty joten piti laittaa vielä romut takasin autoon kiinni ja käydä ostelemassa lisää niitä, ruuvipenkkiä ei ole jossa pystyisi puristelemaan pois joten tein jigin palomuurin räkkikiinnikkeestä johon sai aseteltua näppärästi kiinni sekä pultattua, ettei voima kohdistuisi väärään paikkaan (ja helpottaa yksinään nujuamista):


http://sekokupu.pp.fi/images/farkkuysi/virranjakaja/IMG_5800.JPG

Ei siitä stefasta kauheita jäljellä ollutkaan :-[


http://sekokupu.pp.fi/images/farkkuysi/virranjakaja/IMG_5803.JPG

No, uusilla tiivisteillä nippuun, kuvassa vielä "vanha" kansi, kerkeshän tuo boschin kansi olla about vuoden paikoillaan, mutta vaihetaan nyt nekin romut samalla:


http://sekokupu.pp.fi/images/farkkuysi/virranjakaja/IMG_5806.JPG

Ja taas nipussa sekä autossa kiinni sekä näyttäisi toimivan, pyörijä sekä kansi tuli ostettua ihan alkuperäiset volvolaiset kun boschiin ei hintaeroa (sekä oli jopa halvempi):


http://sekokupu.pp.fi/images/farkkuysi/virranjakaja/IMG_5813.JPG

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: Masentavan tavallisen ÖKYMALLIN 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #227 : 22.11.2014, 18:11:11 »
Hyvin kalustettu talli sulla kyllä.

Osaa olla kyllä tiukassa se prkl tappi, yhdestä olen saanut akselin kieroon kun ajattelin että viisaampi antaa periks ja voimaa lisää  :idiot2:

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: Masentavan tavallisen ÖKYMALLIN 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #228 : 22.11.2014, 18:15:14 »
Pisteet tuon muovisuojan pitämisestä jakajan kannen päällä. Ite en ainakaan ikinä jaksanu laittaa sitä takaisin.
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Masentavan tavallisen ÖKYMALLIN 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #229 : 22.11.2014, 18:18:50 »
Hyvin kalustettu talli sulla kyllä.

Osaa olla kyllä tiukassa se prkl tappi, yhdestä olen saanut akselin kieroon kun ajattelin että viisaampi antaa periks ja voimaa lisää  :idiot2:

Muuten hyvä talli mutta ei saa kuin osia kerralla sisään eikä koko autoa, sekä vaimoke on työntänyt kirjahyllynsäkkin sinne :(
Onneksi sentäs oon saanut vallattua pienen palasen kirjahyllystä mun datacenterille :D

Mutta joo, eilen kun itkin ja hakkasin vasaralla sormiini, tuli mieleen että pitäis konsultoida sua tuossa asiassa, kuitenkin on kokemusta asiasta, sekä näköjään onkin, mutta teinkin peliliikkeen että nukuin ja kävin ostamassa lisää työkaluja ja kokeilin uudestaan niin hommahan meni hienosti :D

Lainaus
Pisteet tuon muovisuojan pitämisestä jakajan kannen päällä. Ite en ainakaan ikinä jaksanu laittaa sitä takaisin.

Sehän on siinä valmiina se muovi, sekä sen pois ottaminenkin vaatii että valmiiksi laitetut ruuvit pitäisi poistaa jota en oo jaksanut tehdä ikinä, oon vaan ruuvannu osat kiinni, eikä ne itekseenkään häviä kun ne on yllättäen ehjiä uusissa kansissa :D

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: Masentavan tavallisen ÖKYMALLIN 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #230 : 22.11.2014, 18:26:59 »
Seuraavaan vaihtoon teen kyllä semmosen jigin joka esiintyy joissain ainakin Bricksien kuvissa, helpottaa hommaa huomattavasti kun virhelyöntien määrä pienennee.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Masentavan tavallisen ÖKYMALLIN 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #231 : 22.11.2014, 19:04:23 »
Seuraavaan vaihtoon teen kyllä semmosen jigin joka esiintyy joissain ainakin Bricksien kuvissa, helpottaa hommaa huomattavasti kun virhelyöntien määrä pienennee.

Siitä otinkin mallia ja työstin alkeellisilla välineillä oman version  :-[

Samalla kun oli suora näkymä laatikon päälle niin vaihtelin asentoanturinkin, whoa :o

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Masentavan tavallisen ÖKYMALLIN 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #232 : 06.12.2014, 19:59:42 »
Mitäpä sitä itsenäisyyspäivänä muuta tekis kuin vaihtelis jarruja autoon. Eteen sai tulla uudet jarrukilvet, levyt, palat sekä SKF:n valmistamat navat. Toisella puolella on jo uudet jarruhilppeet, pitääpi vielä vaihtaa uus laakeri sinnekkin.

Samalla rasvasin liu'ut satulasta. Varmaan olisi aika myös vaihtaa suojakumit mäntiin.


http://sekokupu.pp.fi/images/ysitimeline/Jarruja/IMG_5850.JPG


http://sekokupu.pp.fi/images/ysitimeline/Jarruja/IMG_5863.JPG

Kuinka nautinnollista voikaan olla:

http://sekokupu.pp.fi/images/ysitimeline/Jarruja/IMG_5864.JPG


Alkohan nuo kilvet ja palat olemaan jo aika loppu  :-[


http://sekokupu.pp.fi/images/ysitimeline/Jarruja/IMG_5817.JPG

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Masentavan tavallisen ÖKYMALLIN 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #233 : 06.12.2014, 20:04:05 »
Olisit vaan pysytellyt 200-sarjassa niin olisit säästynyt kaiken maalilman liukutappien rasvailuilta
Tossa autossa on varmaan ABS ja Scart-liitin
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Masentavan tavallisen ÖKYMALLIN 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #234 : 06.12.2014, 20:06:04 »
Mulla on kans ysissä toinen jarrukilpi mallia puolikas. Toinenkin heiluu uhkaavasti.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Masentavan tavallisen ÖKYMALLIN 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #235 : 06.12.2014, 20:10:49 »
Olisit vaan pysytellyt 200-sarjassa niin olisit säästynyt kaiken maalilman liukutappien rasvailuilta
Tossa autossa on varmaan ABS ja Scart-liitin

Se on totta! Olis vaan liuta jumiutuneita mäntiä ja v*ttumaisia ilmailuja :D

Mutta 240:n jarrukilvet on taas ainakin tuplasti kalliimpia kuin ysisatasen!

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Masentavan tavallisen ÖKYMALLIN 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #236 : 06.12.2014, 20:21:24 »
Mutta 240:n jarrukilvet on taas ainakin tuplasti kalliimpia kuin ysisatasen!

Jättää edestä kilvet pois niin painojakauma paranee
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Masentavan tavallisen ÖKYMALLIN 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #237 : 06.12.2014, 20:28:32 »
Jättää edestä kilvet pois niin painojakauma paranee
Tai jättää ne jarrutkin pois niin oppii sen ennakoivan ja bensaa säästävän ajotavankin.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Masentavan tavallisen ÖKYMALLIN 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #238 : 06.12.2014, 20:41:19 »
Tai jättää ne jarrutkin pois niin oppii sen ennakoivan ja bensaa säästävän ajotavankin.

Minulle bensankulutus on onneksi yksi lysti niin kauan kun sitä saa lisää pumpusta :D Varsinkin kun on näihin on ilmanvastus kaivettu ladon seinästä ja moottori 70-luvulta :D Tosin 245:n menis huomattavasti pienemmällä kulutuksella vertaa omaan ysiin, mutta se ei ihan ajokunnossa ole, ehkä ennemmin siirryn sitten uudempaan kuin vanhempaan kun se kulutus alkaa vaivaamaan.

Mutta on se kyllä joskus ihan mukava pysähtyäkkin!

Viime viikonloppuna tuli myös hieman jatkeltua äänieristysprojektia, mutta osat ei olleet oikein läheskään bolt-on ja joutukin lähtemään töihin sekä paikallismiitteihin jauhamaan tyhjiä juttuja ja ihmettelemään Veksin puuttumista, eli oltiin hiljaa kun ei ollut ketään kenelle irvailla.

s73

  • Vieras
Vs: Masentavan tavallisen ÖKYMALLIN 945:n huoltopäiväkirja.
« Vastaus #239 : 06.12.2014, 21:15:57 »
Mistä ostit jarrukilvet ja kävikö suoraan paikalleen?
Pitäisi ainakin yksi vaihtaa autoon.
 :-\

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo