Tuo edellinen vinkki saattaa pitää paikkansa. Minulla oli joskus kauan sitten Fiat Mirafiori, johon edellinen omistaja oli vaihtanut Fiatin twincamin-moottoriin. Siitä oli tuo tukilaakerin kumi kulunut niin että kardaani pääsi huomattavasti liikkumaan, mutta eipä värissyt lainkaan vaikka auto oli aikaansa nähden sangen nopea. Toinen 740 GLT malliin tekemäni asennus tehtiin käyttäen apuna kumirasvaa (runsaasti), jolloin se asentuu helpommin ilman jännityksiä kuin "kuivana". Tämä kardaani on kokonaan nivelristikoilla koottu eli ei sitä "rättiniveltä". Joudun hakemaan sitä "hiljaisinta asennusta" muutaman kerran ja noin1000 ajokilometsrin jälkeen akseli oli hiljainen. Kaikki nuo pikkutekijät voivat vaikuttaa lopputulokseen. Kumiosa ja laakeri oli Scan-Tech tuote.
Mitä taas itse kardaaniin tulee, se on periaatteesa Volvossa kolmella nivelellä rakennettu. Niveliä pitäisi taas olla 2 kpl / kardaaniosa ja esim kuorma-autoissa käytetään näitä "kahden rakenteita" usampia peräkkäin jos halutaan ns "varma tulos". Asia voidaan ilmaista myös siten, että Volvon epäparillisessa kardaanissa siinä "orvossa" voi olla vain 1/2 astetta kulmaa ja tämäkin siksi että nivelet pääsevät tavallaan ajossa "pyörimään". Täysin suora tuhoaa itsensä joskus nopeasti.