Elekma  Autoracing

V70,-00 (suorakylki), kuuma ilma hukassa

  • 19 Vastauksia
  • 6209 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 568
  • LANSSI.COM
V70,-00 (suorakylki), kuuma ilma hukassa
« : 12.12.2012, 11:40:13 »
Tuossa jo viime talvena tuli ihmeteltyä missä tuon V70 kuuma ilma luuraa.
Lämmintä se pukkaa kyllä ja auton hytti lämpiää kun tarpeeksi pitkään ajelee mutta kuumaa ilmaa se ei suostu tekemään.
Kun kääntää lisää lämpöä namiskasta niin puhallusnopeus lisääntyy mutta ei lämpö eli ihan kun se yriittäisi suuremmalla nopeudella lisätä/ kopensoida lämpöä kun ei kuumaa ole saatavilla enempää.

Kun tulee kylmästä ilmasta hyttiin niin sitä kaipaisi nopeasti sitä kuumaa jotta saisi hytin ja itsensä lämpimäksi.

Automaatti ilmastointi kyseessä. 2 Vuotta sitten vaihdettu termostaatti (orkkis), viime talvena vaihdettu Behrin sisäkenno, konee lämmöt normaalit.
Sisäkennolle tulevat putket ovat kyllä tulikuumat...

Oisko seuraavan vuorossa uusia se ilmanhaistelija/ propeli anturi...
Jos se antaa väärää koodia sisälämmöstä.

Onko jollain kokemusta että propelin vaihdolla ois saavutettu korjaustoimenpiteitä hytin kylmän tai kuuman suhteen?

Propeli maksaa kumminkin yli huntin joten ihan huvikseen sitä ei viitsi vaihtaa. Ideat alkaa loppumaan kesken tuon asian suhteen.
Muijan -02 Micrakin lämpiää nopeammin ja kuumemmaksi vaikka vie puolet vähemmän bensaa.
Käyttis: Volvo V70 (mk1) -00, B5244T, AW50-42, "VOLVO REBORN"
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22 (Ahvenisto -24, survivor)
Rojekti: Volvo 162, production 1969 ( hiljaisessa myynnissä, "Saffron", uniikki, korivalmis, maalattu, 5000eur.)

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: V70,-00 (suorakylki), kuuma ilma hukassa
« Vastaus #1 : 12.12.2012, 12:44:49 »
Micra nyt on sen verran pieni kipp ettei kannata verrata.   ;)

Vikaan en osaa nyt sanoa, mutta jos puhallusnopeutta kasvattaa, tuntuu ilma viileämmältä.  :pomo:
Ootko kokeillu ilman automaatiikkaa? Vaikka puhallus puoleen väliin, tai jopa alle, ja lämmöt täysille. Miltä se tuntuu sillon.
Automatiikan tehtävähän on lämmittää mahdollisimman pian säädettyyn lämpötilaan. Mulla ainakin huutaa aivan liian aikasin melkein täysillä. Koneen lämmökkään oikeen viä noussu.

Nercs

  • Vieras
Vs: V70,-00 (suorakylki), kuuma ilma hukassa
« Vastaus #2 : 12.12.2012, 13:28:08 »
Oletko jo putsanut ne sisäilman haistelijat ensiapuna oliko mitään havaintoa auttoiko.Imuri ja paineilmaa jokin tietsikan puhdistus pullo ei ainakaan riko paikkoja

Poissa kiilaolavi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: V70,-00 (suorakylki), kuuma ilma hukassa
« Vastaus #3 : 12.12.2012, 18:26:34 »
Itsekin tuota pari vuotta sitten ihmettelin...sitten vaihdoin termostaatin ja johan alkoi lämpenemään...

Poissa VolvoVilho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: V70,-00 (suorakylki), kuuma ilma hukassa
« Vastaus #4 : 13.12.2012, 09:38:01 »
Kannattaa käyttää tietokoneessa koko auto :) Mulla teki samaa ettei lämmenny oikeestaa mitenkää kovalla pakkasella ja sit ku sytty moottorin häiriövalo ni luin vikakoodit moottorista ja ilmastoinnista ku tuossa -00 mallissa on mun mielestä jo tuo ''kehittyneempi'' aut. ilmastointi ku esim. vuotta vanhemmassa.

Mulla ongelmaks heitti että oli ne läpät mitkä määrää mihin se puhaltaa ni menny jotenki sekasin ja ne ei auennu oikeestaa ollenkaa mut ku poisti vika koodit ja teki testin AutoCom:in testerillä ni joha puhaltaa kuumaa :)
Volvo S80 2.5TDi ~500tkm

Poissa make30

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: V70,-00 (suorakylki), kuuma ilma hukassa
« Vastaus #5 : 13.12.2012, 21:16:14 »
raitisilma suotatinnii vaikuttaa jonnii verran jos kovinnii tukossa

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: V70,-00 (suorakylki), kuuma ilma hukassa
« Vastaus #6 : 13.12.2012, 21:41:19 »
raitisilma suotatinnii vaikuttaa jonnii verran jos kovinnii tukossa

Ääni tuolle raitisilmansuodattimen tarkastukselle ja sisälämpöt.ant. putsaukselle. Ei maksa mitään.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5721
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: V70,-00 (suorakylki), kuuma ilma hukassa
« Vastaus #7 : 13.12.2012, 23:56:59 »
olikos se kenno tiukka siihen koteloon kun jotkut on joutunut tiivistämään uretaanivaahdolla kun se kenno on ollut liian pieni ja falskannut kylmää ilmaa mukaan  ;)

Nercs

  • Vieras
Vs: V70,-00 (suorakylki), kuuma ilma hukassa
« Vastaus #8 : 14.12.2012, 10:05:47 »
Varmaakin jokaiselle tuttuja hommia joita ei aina kannata toistaa-.

Raitisilmasuodatin kerran vuodessa vaihdetaan vaikka syksyllä joka ainakin täten on puhdas ja ei kerää kosteutta tällöin
Termostaatti ja ne jäähdytynesteet  kunnossa.
Sekä se jäähdytysjärjetelmä aina putsataan vaikka sitruunahapolla jolloin kaikki sakka lähtee pois järjestelmästä ja kenno luovuttaa sitä lämpöä tällöin hyvin. Kesällä käänteinen juttu kone ei lämpiä jolloin syylari on puhdas sisältä.
Ylä ja alavesiletku yhtä kuumia että järjestelmässä kiertaa varmasti nesteet.
Lopuksi jokainen lukee sern omistajan käsikirjan kuinka sinne ohjaamoon saadaa lämmintä ilmaa,Vai onko kysyjä tehnyt nämä hommat kun ei ole koommentoinut
« Viimeksi muokattu: 14.12.2012, 10:07:24 kirjoittanut Nercs »

Poissa ESE

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: V70,-00 (suorakylki), kuuma ilma hukassa
« Vastaus #9 : 14.12.2012, 17:43:40 »
olikos se kenno tiukka siihen koteloon kun jotkut on joutunut tiivistämään uretaanivaahdolla kun se kenno on ollut liian pieni ja falskannut kylmää ilmaa mukaan  ;)

jos joutuu vaahdolla tiivistää ni sit on väärä kenno käsissä... Laittakaa sinne vaan Behr/Hellan kenno ni johan toimii..
 Itsellä koneen lämpötila ei edes nouse kello kolmeen...eikä tuu edes hyvin kuumaa ilmaa niinkuin pitäisi..taitaa olla termari auki asennossa jonnin verran..prkl ku ei viittis roplata tossa parkissa..

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 568
  • LANSSI.COM
Vs: V70,-00 (suorakylki), kuuma ilma hukassa
« Vastaus #10 : 17.12.2012, 10:03:06 »
En ole putsannut propellia. Ostan suoraan uuden jos käy ilmi että sillä on lämpöä saanut lisää.

Raitisilmasuodatin on 1.5kk vanha.

Autossa on kanssa pientä huurtumis ongelmaa ollut jonka takia tuon suodattimen vaihdoin.

Autossa oikea puoli huurtuu kevyesti. Raja kulkee keskellä tuulilasia eli tuulilasin oikeapuoli huurtuu ja siitä sivulaseihin.

Tuo läppien jumittaminen/ rikkoutuminen tai virheellinen toiminta voisi kyllä tulla kanssa kyseeseen.

Pystyykö ne Volvolla konffaamaan läpät uudelleen? Kertomaan koneelle läppiien auki ja kiinni asennon... tai testaamaan että toimiiko kaikki läppien moottorit oikein.

VOLVOVILHO: Antoiko se jotain koodeja liittyen ilmastointiin vai mitä se koodeja se antoi?
Käyttis: Volvo V70 (mk1) -00, B5244T, AW50-42, "VOLVO REBORN"
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22 (Ahvenisto -24, survivor)
Rojekti: Volvo 162, production 1969 ( hiljaisessa myynnissä, "Saffron", uniikki, korivalmis, maalattu, 5000eur.)

Poissa VolvoVilho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: V70,-00 (suorakylki), kuuma ilma hukassa
« Vastaus #11 : 17.12.2012, 10:41:05 »
COOLOWER: Joo siis anto sisätilan lämpöanturista vikakoodin ja sit jostai ilmastointiin liittyvän vikakoodin. En tiiä mitä ne volvolla sille tekee mut tuossa yhellä pikku korjaamolla AutoCom testerillä sai ajettua sellasen AC Test ohjelman missä se testaa nii läppiä että toimiiko ne kaikki. Voiha niitä toki itekki käyä kattelee aukeeko/meneekö kaikki kiinni jne. Itellä oli esim. sellanenki vielä siinä lämmön puuttumisen lisäksi että vaikka laitto puhalluksen tuulilasille nii silti puhalti joka paikkaan myös jalkotilaan..

Ja tuo huurtumis juttu viittais vähä että kenno vuotaa.. Ei tarvii paljo vuotaa ku jo varsinki talvella vetää lasit huuruun. Nopee homma vaihtaa jos aikasemmin on autojen kans tehny jotai. Itellä meni 1h15min koko hommassa sisältäen vähän sisäpesua.

Sitten kävi yks juttu kans mielessä.. Jos joskus on tuo jäähytys järjestelmä vuotanu ja joku insinööri on menny paikkaamaa sen niillä paikkaus jauheilla/ aineilla ni sekin heikentää lämmitys tehoa huomattavasti kun siellä sisätilakennossa ne reiät mistä neste kulkee on aikalailla pieniä ni tahtoo se aine tuketa ne vähäsetki missä se vielä kulkee mikä taas aiheuttaa ettei neste kierrä kunnolla sisällä.
Volvo S80 2.5TDi ~500tkm

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 568
  • LANSSI.COM
Vs: V70,-00 (suorakylki), kuuma ilma hukassa
« Vastaus #12 : 17.12.2012, 11:17:38 »
Ekassa kirjoituksessa jo mainitsin että olen jo vaihtanut uuden sisäkennon + tiivisterenkaat viime talvena kun yritin ratkoa ko. ongelmaa
« Viimeksi muokattu: 17.12.2012, 11:19:16 kirjoittanut coolower »
Käyttis: Volvo V70 (mk1) -00, B5244T, AW50-42, "VOLVO REBORN"
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22 (Ahvenisto -24, survivor)
Rojekti: Volvo 162, production 1969 ( hiljaisessa myynnissä, "Saffron", uniikki, korivalmis, maalattu, 5000eur.)

Poissa kiilaolavi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: V70,-00 (suorakylki), kuuma ilma hukassa
« Vastaus #13 : 17.12.2012, 12:04:42 »
Omassa oli semmoinenkin vika että raitisilmaläpän säätömoottorin akselilta oli vipu pudonnut pois ja aiheutti huurtumista ja lämmityksen heikkoutta...sijaitsee hansikaslokeron ja rintapellin välissä...hanskalokero helppo irrottaa muutamalla ruuvilla niin näkee moottorin...

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 568
  • LANSSI.COM
Vs: V70,-00 (suorakylki), kuuma ilma hukassa
« Vastaus #14 : 17.12.2012, 12:43:08 »
Pitää katsella tuo jos vaikka sattuis olemaan vikana. Moottori ilmesesti toimii koska hiljaista surinaa kuuluu kun sisäkierto nappia painaa päälle/ pois.
Käyttis: Volvo V70 (mk1) -00, B5244T, AW50-42, "VOLVO REBORN"
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22 (Ahvenisto -24, survivor)
Rojekti: Volvo 162, production 1969 ( hiljaisessa myynnissä, "Saffron", uniikki, korivalmis, maalattu, 5000eur.)

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo