Proturbo  Autodiagnoosi

Tietoa 850 T-5 2.0 ja 2.3 kiihtyvyydestä 0-100 ja kulutuksesta maantieajossa?

  • 74 Vastauksia
  • 40751 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Törmään tähän teho/kiihtyvyys juttuun muidenkin kanssa aika usein. Mutta kai soon ku on jääradalla oppinu jo nuorena poikana ajamaan, niin on mieltynyt tuohon tehoon:D
Jaa,,ittekkin jotain olen tehnyt/jättänyt tekemättä, mutta aina ittelle on tuo vääntö ollu merkittävämpi kun teho sinäänsä.
Se, että hakee perheautoa 0-100km/h kiihtyvyyden mukaan  ::) no, jokainen haikailee mitä haluaa,,,
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905

Ja tosiaan pienellä koneella pienemmät vakuutukset? Ja nätisti ajeltuna 7l satasella, ite ainaki ottasin ennemmin V40 ku jonku vanhemman kanttivehkeen
jos tarttis olla tosiaan pari sataa heppaa ja farkku ja kuitenki edullinen volvo. Eli jäljelle jää vaan ulkonäkökysymys josta ei voikkaan sen kummemmin keskustella = mielipidejuttu.

Muistanet että V40 vs. 855/v70, ei ole kahta sanaa kumpi on ajettavuudeltaan parempi. V40 on ketterämpi, ja siinä melkolailla ainoa etu onkin. T4 V40 vetelee reilusti reippaassa kiihdytyksessä, 855/V70 ei. Alkaa vetuttaa nopeasti ku joutuu kiihdyttäessä pitää kahdella kädellä ratista kii jos haluaa mennä suoraan. Matka- ja nurkka-ajossa muutenki ihan sama tilanne, vaikkei V40 vetelekään normiajossa kovin ihmeest niin silti isompi malli on paljon miellytävämpi ajaa.

Vakuutuksista ei hajuakaan (ei muista enää), oma on 855 ja liikenne+täyskasko vuodessa 70% bonuksilla muistaakseni 460e.
« Viimeksi muokattu: 24.02.2011, 02:22:43 kirjoittanut ÄRRRÄ »
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905


Ja vielä pienenä lisänä ketjun aloittajalle täytynee sitten varoittaa 850:n lyhyistä turvavöistä. Ainakin meidän silloisen Oran kaukalon kanssa oli pakko tilata jatkopala turvavyöhön, että sen sai ilman taistelemista asiallisesti kiinni...

Allekirjoitan. Muutamat kerrat tuli taisteltua kaukaloa kiinni..ei se vyö vaan ole tarpeeks pitkä. Ei edessä eikä takana. Sellanen jatkopalikka ei onneks mahottomia maksa.

Muuten sinne on kyllä lapset ja kamat helppo pakkaa.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa Rahtari84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
Niin vaikka siinä onkin "vain" 200hepoa, eikä esim. 225, niin kun se on kevyempi, ja kuitenkin vääntöä 1.9 litran tilavuudesta huolimatta sama 300nm kuin vanhassa 850 2.3 t-5:ssa, niin kiihtyy luultavasti vähän päälle 7 sekuntiin. Eikä ne ole kalliitakaan enää, tuntuu että noi v40 on pudottanu hintaansa nopeemmin ku vanhat 850 tai v70.
Olen kuullut juttua että volvo on ilmoittanu verotusteknisistä syistä johtuen noiden turbokoneiden tehoja hieman alakanttiin. Muistaakseni volvolandiassa tai x40finn:ssä ollu keskustelua että tuossa T4:ssa olisi 10 hp enemmän kuin mitä tehdas ilmoittaa.
Arvoisat kansalaiset, tunnelin päässä näkyvä valo on päätetty sammuttaa kustannussyistä.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12715
Olen kuullut juttua että volvo on ilmoittanu verotusteknisistä syistä johtuen noiden turbokoneiden tehoja hieman alakanttiin. Muistaakseni volvolandiassa tai x40finn:ssä ollu keskustelua että tuossa T4:ssa olisi 10 hp enemmän kuin mitä tehdas ilmoittaa.
T4:ssa on hirveä haitari sen suhteen mitä niistä lähtee vakiona tehoja. Joistakin saatu mitattua 190hv joistakin 210hv.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Ja vakuutusmaksujen kannalta kannattaa kyllä aatella ennemmin 2,0 kuin 2,3...joku täällä kertoili et jopa 400€/vuosi olis halvempi? Omasta en oo vertailua mihinkään tehny mut halvat on.
Nyt kyllä on  mopo keulinu ja pahasti ympäri, mitään tommosia eroja ei ole, ero on jossain 100e paikkeilla, ei siihen kannata hommaa lopettaa.

Ja ainakin aikaisemmin IFfissä oli hinnoittelu niin sekasin, että toi 2.0T5 on vakuutukseltaan halvempi mitä 140heppanen kymppivalve, koska kymppivalve on 2.4litranen, ja niitä kiinnostaa kauheesti se moottorintilavuus hinnottelussa, vaikkei sillä oo mitään tekoa onnettomuusriskin kanssa.

Onko kellään tietoa sanoa onko 850 ja v70 takakontin tilassa eroa tai takapenkkiläisten tiloissa. Näyttäs vähän niinku v70 kapenis perää kohden hieman enemmän ku 850.
Ja 5500e hintaa oon pitäny sellasen ylärajana, että se noita uudempia tehoversioita karsii. Kun ei täs kansanedustajan palkalla mennä;)
850 ja v70 mk1 on periaatteessa sama auto tuulilasista taaksepäin, mutta tosiaan tolla budjetilla kannattaa ostaa 850, koska sillä saa todella hyvän 855sen.
mk2 v70 ei sitten taas sovi enään tohon budjettiin lainkaan.

« Viimeksi muokattu: 24.02.2011, 08:27:50 kirjoittanut AtAi »
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Sleepy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Ittellä C 70 2,5T väkisin vaihdettava. Kulutus seka ajossa talvella 10,2-10,5 l satkulla keskinopeus 43-46 km/h. Pätkä ajoa aika paljon ja pikku pätkää isommalla tiellä, 100 km ehken tienpäällä. Lokilämppäri aina päällä.  Tossa se pyörii,ajotietokone näyttää 2 dl vähempi mitä tankkiin menee. Ei pitäs olla kovin paha tälläselle 2,5 mutka vitoselle talvella,viimeksi vielä sika pakkaset -35,6 parhaillaan -20 ainakin pariviikkoa ja 10,5 l kun tankkasin täyteen kuten aina.  :sundaydriver:
Tien päällä se 8-8,5 talvella,voisi olla lähellä,,ainakin ajotietokoneen mukaan. Tuskin V/S samalla padalla paljon eri määrää vie??
Takapaksiin sitten tuskin rattaita työnnellään...  :arkkupakastin: pitkä katto kyllä ratasmiehille on hyvä vaihtoehto,,,mutkalla,,,
Käyttöpeliksi mukava turbolla,kuten kaikki Saabit ja Volvot. Prätkän jälkeen kyllä lähtee kuin purkka tukasta  *karkuun->

Poissa azzyyr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • Diesel Voimaa...
Minulla on 8 kuukautiset kaksoset ja tammikuuhin asti oli 850T5 vollekin. Kaksi Gracon kaukaloa pikakiinnitystelakoilla mahtui juuri ja juuri 850:n takapenkille vierekkäin. Siis keskipaikalle ja apukuskin taakse. Kuskin penkin taakse tuota kaukaloa ei voinut asentaa, kun en 186 senttisenä olisi mahtunut enää ajamaan autoa kuin muna-asennossa.
Noissakin paikoissa kaukalot mahtuivat vierekkäin vain, kun irroitin apukuskin puolelta takapenkin sivutuen pois, sellainen pieni tyyyny siinä penkin reunassa. Muuten ei laitimmaista kaukalon telakkaa saanut niin sivulle, että keskimmäistä olisi saanut paikoilleen.
Peräkonttiin mahtui tuplarattaat (siis nämä pienten lasten makuu rattaat) ihan muutaman sentin toleranssilla sisään, ilman että niistä piti pyöriä irroittaa. Pari kassia mahtui sitten rattaiden viereen ja lasten vaatekassi rattaisiin. Eli tila riitti justiinsa viisi henkisen perheen viikonloppumatkustukselle. Voin ihan varmasti sanoa, että tuo sama setti ei 40-sarjalaiseen mahdu. Ei sitten millään.

V70N:ssä onkin pikkasen enempi tilaa takapenkillä ja samat kaukalot telakoilla mahtui helpommin paikoilleen. Edelleenkään ei kaukalon edessä oleva etupenkki voi olla taka-asennossa. Tilanne alkaa helpottaa kun pikkuhiljaa on kaukalot vaihdettava turvaistiumiin, ja tuplarattaat vaihtuu istuttaviin sisarrattaisiin, jotka saa menemään kasaan kuljetusta varten.

2.0 ja 2.3 tilavuusero on tehty kampiakselilla ja männillä. Sama lohko siellä makaa koneessa ja yläkertakin oli samoilla osanumeroilla, kun joskus niitä kiinnostuksesta vertailin.
Alla: V70 D5 -02
Exä: 850 T5 -94

Poissa Phav

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 472
  • www.vrcf.fi
Itellä tuo v70 t5 automaatti, vei 8.6l/100km, semmosella 400km reissulla marssinopeus oli semmonen 90km/h. pakkasta -15, kuormana 4 aikuista. Normi liikenteessä nyt pakkasten aikaan on bensaa palannu sekalaisessa 10.4l/100km. Mutta ajankin toki rehellisellä 95 bensalla enkä millään pirtusekoitteisella. ;) Ja autoja alkaa saamaan tuohon 5500€ hintaan, tai ei enää ainakaan hirveen kaukana pyöri. Tuo oma 240tkm. ajettu huoltokirjallinen suomiauto oli 5800€.

Poissa Sleepy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Taitaa olla 740/850/V 70 pitkäkatoissa tilat sieltä isoimmasta päästä euro peleistä,kulmikkaasta muotoilusta siis selkeä etu! :)

Poissa Sipilä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 422
Allekirjoitan. Muutamat kerrat tuli taisteltua kaukaloa kiinni..ei se vyö vaan ole tarpeeks pitkä. Ei edessä eikä takana. Sellanen jatkopalikka ei onneks mahottomia maksa.

Muuten sinne on kyllä lapset ja kamat helppo pakkaa.

Mistä noita jatkopalikoita saa? Pitääkö siniselle mennä hakemaan? Syyskuussa pitäs esikoinen tulla nii taitaa vissiin tarpeen olla jos ne vyöt kerta lyhyet on..

Poissa juggal0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
tuolta saa tilaamalla esimerkiksi......http://personal.inet.fi/yritys/turvavyo/

Poissa Sipilä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 422
Täytyypi tutkia.. Kiitosta.

Poissa Carcha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • B5254T2
En koko lankaa lukenut, mutta vakio 2.3 855R:llä olen päässyt 7.6 litran maantiekulutukseen useastikin 235 kilometrin matkalla (ainetta siis kulunut noin 18 litraa tuolle matkalle jonka ajan pari kertaa kuussa). Kaks aikusta ja lasta kyydissä plus matkatavarat. Mutta tämä tosiaan edellyttää tuon hissuksiin rajotusten mukaan ajelemisen, onneksi lasten kyydissäolo ainakin itsellä sitä kenkimisen himoa vähän hallitsee. Mutta ei tarvi huolehtia, kaiken se syö mitä sinne laittaa ;D Kunhan se on ysikasia...

Tämä siis vaan vertailun vuoksi, vaikka meneekin otsikon malleista hiiren verran ohi.
« Viimeksi muokattu: 01.03.2011, 19:07:43 kirjoittanut Carcha »

XC70 2.5T -05, V50 2.4 -07

Poissa JoeDecoe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
Jos volvolla on kulutus alle 10l/100km niin on ajotyylissä jotain vikaa.. Eihän näitä bensa turboja oo hissuttelu ajoon tehty, hanaa niille pitää antaa!!!  Itse ainankin nautin turbokoneen tehoista reilusti O0
Volvoilla mennään taas... 2000 S80 & V70

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo