Proturbo  Autodiagnoosi

B230 FT termostaatti

  • 6 Vastauksia
  • 3645 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Reeds

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
B230 FT termostaatti
« : 17.12.2012, 20:51:10 »
Termostaatin ajattelin vaihtaa kokeeksi jos lämppäri puhaltais kuumempaa.Vanhan astelukua en ole vielä katsonut ,mutta mitäs suositellaan? Motonetissa kaksi vaihtoehtoa,88 ja 92 asteiset.Autossa on ne normaalit piristykset.
V70 2.5T aut. 1999 , ex 945 Classic aut., ex 745 B230F aut. 1990, ex 245 B19A aut. 1979

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: B230 FT termostaatti
« Vastaus #1 : 17.12.2012, 20:55:13 »
mulla mielikuva että turbossa alunperin 87 mutta ite ajellu 92 asteisella ympärivuoden,tulee selvästi kuumempaa sisälle. :hello:
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Reeds

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: B230 FT termostaatti
« Vastaus #2 : 17.12.2012, 22:16:13 »
Jihuu! Termostaattiostoksille....  :D  Onhan se varmaan kuluva osa sekin ja rupeaa avautumaan pikku hiljaa ennen aikojaan.
V70 2.5T aut. 1999 , ex 945 Classic aut., ex 745 B230F aut. 1990, ex 245 B19A aut. 1979

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: B230 FT termostaatti
« Vastaus #3 : 17.12.2012, 23:26:50 »
Jihuu! Termostaattiostoksille....  :D  Onhan se varmaan kuluva osa sekin ja rupeaa avautumaan pikku hiljaa ennen aikojaan.

Jos kunnolla toimivan termostaatin haluat, kannattaa suunnata siniselle. Omassa oli motonetin termari pari päivää kii :)

Poissa ARonkko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: B230 FT termostaatti
« Vastaus #4 : 18.12.2012, 00:07:09 »
Minä tuossa pari syksyä taaksepäin vaihdon tuohon 'salama autoon' motonetin termarin kolme kertaa. Sitten tuli sellainen mikä osasi mennä myös takaisin kiinni aukenemisen jälkeen.
Taisi vaihtua valmistaja kolmanteen yritykseen. Meni tietty osa takuuvaihtona, vaan ei(itse tein=säästin)työ eikä hukkaan lirahtaneet nesteet. Näitä ei tosin paljon mennyt, mutta kuitenkin...
Tämä viimeisin tosin toimii vieläkin.
V60 hybrid Polestar -14
Pösö 207 CC 110 Hdi -08
ex. XC70 2.4T -01

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B230 FT termostaatti
« Vastaus #5 : 18.12.2012, 01:27:05 »
Jos kunnolla toimivan termostaatin haluat, kannattaa suunnata siniselle. Omassa oli motonetin termari pari päivää kii :)
Minoon saanu aina calorstatin motonetista, eli tasan sama kun alkuperäisasennuskin.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10036
  • Teiden tukko
Vs: B230 FT termostaatti
« Vastaus #6 : 18.12.2012, 05:06:32 »
mulla mielikuva että turbossa alunperin 87 mutta ite ajellu 92 asteisella ympärivuoden,tulee selvästi kuumempaa sisälle. :hello:

Mulla oli alunperin 87oC mutta Sinisellä ei ollut saatavilla sillä hetkellä 87oC kun kävin hakemassa niin täytyi tyytyä 92oC. Hyvin on lämmöt pysyny kurissa vaikka kesällä vetää vaunua ilmastoinnin tuupatessa lämmintä ilmaa syyläriä kohti.  :)
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

 

KL-varaosat  Race.fi