Sit kannattaa ottaa huomioon se, jos 200/700/900 sarjan volvosta otat POTTAMALLISEN vauhtipyörän, se on 4mm korkeampi kun 300 sarjan pottapyörä, ja EI MAHDU pyörimään kytkinkopassa ilman isoa laikkaoperaatiota, tai 4mm adapterilevyn asennusta moottorin ja kytkinkopan väliin.
300 sarjassa B200 koneiden kaverina aina 44-2-2 reikänen Renix/Bendix pottavauhtipyörä, kun taas LH-jetronic tarvitsee 60-2 reikäisen pyörän.
Tuossa kandee tehdä joko ihan uus johtosarja, tai sit tosiaan hommata 240 volvon LH-jet johtosarja. Ite laitoin megasquirtin, ku totesin että iso homma väkrätä toi johtosarja jo muutenkin kaasarikoneen johtosarjaan.
Tuonne auton keulallehan saa minkätahansa 200/700/900 sarjasta löytyvän 4 pyttysen koneen, kun tuossa ei ole katalysaattoria (B200K = ei kattia). Tarvitsee vaan muutoskatsastaa moottori alle 138hv teholle. Myös esim B204FT koneen 960 "italiaturbosta" 2,0L 16v 184-200hv, tai penta 2,5L 16v 167hv vapari koneen. Ja jos joku sanoo ettei pienemmällä tehomäärällä katsastaminen onnistu, niin kyllä onnistuu LAILLISESTI kun laki ajoneuvojen muutoksista ei kiellä sitä, ja mulla on tällainen 167hv+turbo->135hv peli.
Mutta tosiaan jos tehotavoite on 200hv, ja tarkoitus pitää käyttöpelinä niin 2,0L iskutilavuus tai 2,3 varmasti riittää ihan 8v kannella niin polttoainekulutuskin pysyy kohtuullisempana. 1bar ahtopaineella tuollainen kone ei vielä räjäytä vakio vaihdelootaa, joka ei 3+5 vaihteilla kestä yli 420Nm vääntöä kunnolla ja 450Nm+ räjähtää heti.

Öljypumppu ei sit käy B230FT tai FK koneisista JOS se on "suurempituottoinen" malli joka tuli 1990, koska ottaa 300 sarjan öljypohjaan kiinni, kun siihen asentaa 300 sarjan ÖP jalan joka myös tarvitsee vaihtaa. Vesipumppu on kaikissa B200 sarjan moottoreissa sama korista riippumatta, 300 sarjan korissa vaan matalampi viskoflekti ja eri hihnapyörä, ja laturi repsikan puolella alhaalla kuten 200 sarjassa (700/900 on kai aina kuskin puolella). Laturi on vissiin käypäinen ja 700/900 sarjoissa on 80 ja 100A latureita (300 sarjan on 50-60A).
Kytkinlevyksi käy vakio 215mm, tai esim. audi 200 5pyttysen vaparin 228mm levy joka on samoilla booreilla. Ison volvon levy EI käy 300 sarjan booreille. Asetelmaksi kelpaa joko vaparin 180/250Nm hv nurkille asti riittävä, turbon joka riittänee 220-250hv/350Nm tai ns. Sachs SRE 763 loppuinen jolla mennään sit jo 400Nm+ massalevyllä. Isommalla levyllä tottakai enemmän väännönkestoa.