B230FT/FK koneen jos tunget keulalle, ni siitä vaihdetaan vesipumppu, öljypumpun jalka (myös pumppu jos se on ns. FT pumppu joka 5mm korkeampi kun normi, ottaa muuten ÖP kiinni), vauhtipyörä, kytkin, kytkinkoppa, moottorikannakkeet, lämppärin kennon vesiputki. Väliakseli 200/300 sarjan auton lohkosta, koska FT/FK koneet olleet 700/900 sarjassa joissa virranjakaja kannessa, kanteen tulppa, TAI sit toinen vaihtoehto jos haluat pitää kansijakajan, ni sahaat sisätuulettimen flektikotelomuoviin kolon jakajalle TAI vaihdat vanhemmanmallisen tuuletinkotelon+moottorin (BOLT-on). Jos laitat ohjelmoitavan suorasytkän ruiskuineen samantien, ei tartte miettiä jakajia, tulppa vaan lohkon ja kannen jakajapaikkoihin.
Vihjeenä muutaman projektin tehneeltä, ÄLÄ aloita ostamalla jotain välttävää, eli esim. 8v kannellista konetta, jos meinaat hommata 16v koneen. Tulee kalliit oppirahat ja jää kasa rojua talliin kun ei kaikkea saa kuiteskaan myytyä.

Noista tulee muuten isoja rahoja, kun nurkissa makaa satasen cooleri, ahdin, pakosarja jne, ja kukaan ei halua ostaa.

8v kannen kun vaihtaa 16v hattuun, ni se ei ookkaan ihan vaan tosta heittää, vaikka sopiikin nätisti lohkoon. Ensinäkin jakopää menee kokonaan uusiks jokaista osaa myöten, hihna, kiristin, kaikki hammasrattaat jne. Sit pitää tehdä venakolot mäntiin = kone veke autosta, jotta saa kairattua, tai uudet männät, jakaja ei mahdu järkevästi lohkoon, ja 400hv tehoilla jakaja ei toimi enää, eli sytkäjärjestelmä uusiks kokonaan johtoja/puolia myöden, imu ja pakosarjat vaihtoon, turboahdin kanssa kun ei riitä tehoille, sama homma bensasuutinten ja IC:n kanssa jos ei mitoitettu tarpeeks isoille tehoille.
400hv+ vinokoneresepti 300 sarjan volvoon 16v kannella:
1000ccm-> suuttimet E85 käyttöa varten
vakio 16v imusarja, joko turbon tai vaparin, tuubipakosarja
vakio kansi, ei tartte portata
2,0L-> lohko, vakiomännät riittää, puristus-suhde 8,5-9 bensalla, E85 10
suorasytytspuolat, esim vag 1,8T
ohjelmoitava moottoriohjaus EHDOTTOMASTI, esim megasquirt
225l/h+ bensapumppu, esim biltema B230ET tai bosch -044
50x30x7,5cm kennollinen cooleri vähintään
ahdin vähintään 50mm imu ja 60mm pakosiivillä, A/R 0,70 ja 0,84e
765sre asetelma tai 613 ja littupyörä sorvattuna tai teräsvauhtipyörä
öljyjäähy, joko vesi/öljy tai ilma
vakiosyylari piisaa, kunhan on UUSI, viskoflektilläkin pelaa, kunhan ilmanohjain paikallaan, 82ast penta termostaatti