Autodiagnoosi  Carcom Oy

S80 2.4t kierovesipumppu

• 5 Vastauksia
  • 2895 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jyrkiboy

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
S80 2.4t kierovesipumppu
« : 22.12.2012, 19:08:29 »
Ostin sähköisen kiertovesipumpun Scanfixistä mutta kuinka tuo mukavuusvaruste asennetaan? Onko olemassa valmista johtoa pumpulle vai joutuuko sen teettämään? Ohjelmoida se ainakin pitää.

Kierovesipumpulla pysty pitämään auton sisätilat lämpimänä vartin verran ilman moottorin käyttöä.
Olen Jyrki ja ajan V70 R awd. Autoa piristetty tarralla.

Poissa (Miksu)

• Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • www.carcom.fi
Vs: S80 2.4t kierovesipumppu
« Vastaus #1 : 23.12.2012, 20:25:03 »
Mun ymmärtääkseni vaatii kyllä ardic lämmittimen autoon, jonka kautta sitten ohjataan lämmittimen omaa vesipumppua.
Toiminto on nimeltään taukolämmitin

Poissa Teutori

• Grand Luxe Touring
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
« Vastaus #2 : 23.12.2012, 20:52:11 »
Ostin sähköisen kiertovesipumpun Scanfixistä mutta kuinka tuo mukavuusvaruste asennetaan? Onko olemassa valmista johtoa pumpulle vai joutuuko sen teettämään? Ohjelmoida se ainakin pitää.

Kierovesipumpulla pysty pitämään auton sisätilat lämpimänä vartin verran ilman moottorin käyttöä.
En tiedä mitä pumpusta maksoit, mutta sen tiedän. että ennenkuin se pelaa täysin oikein, niin saat maksaa muutaman satasen, 8) no, se että kannattaako, on jokaisen oma asia.
Ja niinkuin Miksu kertoili, niin vaatii tuon lisälämmittimen.
« Viimeksi muokattu: 23.12.2012, 20:54:39 kirjoittanut Teutori »
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa jyrkiboy

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 23.12.2012, 21:05:01 »
79 eur maksoi joten en paljoa köyhtynyt. Mun ymmärtääkseni ei tarvitse ardic-lisälämmitintä vaan kierrättää vettä lohkosta kennolle. Esim Saabin V6 koneessa on samanlainen toiminto. Tutkitaan lisää...

EDIT: eli tällaisesta kyse http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=245468&ukey_product=1253842

EDIT2:
Lainaus
If you press the button when you get out of the car, it will run the heat for about 10 minutes or so. It's good for keeping the inside of the car warm while you run in somewhere for a quick errand.

Lainaus
Floor / defroster air distribution, residual heater (ECC)
This only applies to cars with electronic climate control (climate control with temperature display) and an electric water pump or parking heater.
This function is used to change the distribution of air between the floor and defroster when the residual heater is running.
Available parameters:
-90/10 (90% floor, 10% defroster)
-80/20 (80% floor, 20% defroster)
-70/30 (70% floor, 30% defroster)
-60/40 (60% floor, 40% defroster)
-50/50 (50% floor, 50% defroster)
-30/70 (30% floor, 70% defroster)
-10/90 (10% floor, 90% defroster).
The air distribution between the floor and defroster for the residual heater is programmed via the vehicle communication socket under function group 8, Climate control (climate control module (CCM)), Programming the climate control module (CCM).

EDIT3:
Lainaus
An accessory that is positive for well-being and our environment! The function means that the engine coolant circulates for approximately 20 minutes after the engine has been shut off. In this way the passenger compartment can receive heat for up to 20 minutes after stopping the car. Ideal for taxis waiting for customers. This is also better for the environment because there is no need to run the engine at idle speed to maintain heat in the passenger compartment. The function is started via the control stalk and the heater runs for 20 minutes. There is a possibility of 20 minutes, but the temperature of the coolant will have sunk noticeably.

EDIT4:
Ja tässä ohje asian tiimoilta, pdf file. Sivuilla 7-8 Residual heater
http://www.volvoclub-bg.com/forum/download/file.php?id=22859

EDIT5: Saatavilla myös vanhempiin malleihin http://www.carpro.fi/volvo/Residual_Heater.pdf
« Viimeksi muokattu: 23.12.2012, 21:51:59 kirjoittanut jyrkiboy »

Poissa (Miksu)

• Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • www.carcom.fi
« Vastaus #4 : 23.12.2012, 22:42:33 »
Hieman tutustuin aiheeseen, mutta ei nyt mitään suurempaa selkoa tullut.
Näyttäisi siis siltä, että sulla pitäisi olla tälläinen setti osia

Tuo laatikko tossa lienee sama, kuin ardic:n ohjainlaite ja hieman epäilisin, että toimintansa vuoksi tuo  kytkettäisiin samaan paikkaan, kuin ardic, eli liitin löytyy etupuskurin sisäpulelta vasemman nurkan ihan ylhäältä, jäykistepellin päältä, hankala löytää, jos ei tiedä paikkaa.

Vai millainen liitin tuon siinä johtosarjassa on?
Olisi hyvä, jos saisit kuvan kaikista mukana tulleista osista, niin voisi vähän arvella, että mihin se asennetaan ja missä olisi vastaavat liittimet, kuvat etenkin liittimistä

Lisäksi sitten täytynee ohjelmoida vida:lla tuo toiminto aktiiviseksi.
En löytänyt varustetta volvon suomen sivuilta, enkä sitä vastaavaa asennusohjettakaan.

Melkeimpä oon sitä mieltä, että aikalailla pioneerityötä tuo tulee olemaan, että tuon saat toimimaan.

Poissa jyrkiboy

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #5 : 23.12.2012, 23:14:23 »
Melkeimpä oon sitä mieltä, että aikalailla pioneerityötä tuo tulee olemaan, että tuon saat toimimaan.

Paketissa oli vain pumppu ei muita osia.

Tuntuu olevan vähän kaikissa mun puuhissani tuota pioneeri henkeä auton valmistajasta riippumatta. Täytyy tutkia lisää ulkomaisia foormeita tämän asian tiimoilta.  ;)

KL-varaosat  Race.fi