Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Smedsby Garage - Volvo 740 -85

  • 198 Vastauksia
  • 68797 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 740 -85
« Vastaus #165 : 26.05.2012, 19:30:55 »


noita konehuonen reikiä tällä hetkellä tilkitsen hitsaten umpeen, lokarista kaikki jo tilkitty, tuo yksi jää sinne koska sieltä tulee sitten keulalle tarvittavat sähköt vedettyä, eli tuolta lokarin sisältä. niin pysyy konehuone mahdollisimman kliininä ilman mitään johtoja. se olisi tarkoitus.

mutta se miksi päivittelen niin tuli mieleen kysymys..
alhaalla olevassa kuvassa oleva "jakotukki" niin kuristaako se kaikkia lähtöjä yhtä paljon ettei ole jotkut lähdöt esim ne jotka oli vakiona takajarruille niin enemmän kuristettu ?

pitäisi tietää/varmistaa että kaikki lähdöt virtaa yhtä paljon jotta tiedän voinko käyttää sitä bedalboxin ja hydrauli käkkärin asennuksen yhteyksissä hyödyksi.
tukkiin siis tuli tehostajalta tulot ja meno ja paluu satuloille, joku johtokin siihen tuli, luultavasti varoitus valolle.

eli tämä:


lisäksi teen huomenna tai kun kerkiän niin oman topicin näille myytäville tavaroille

eli jarrutehostin ja automaattilaatikollisen version jarru poljin







hätäsimmät voi ottaa jo ennen myynti topicin perustamista yv:llä yhteyttä.

Poissa JiRRR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • Volvo R owners Finland
    • JRJ Garage
Vs: Smedsby Garage - Volvo 740 -85
« Vastaus #166 : 03.07.2012, 12:22:21 »
Pirun komeeta jälkee, ainakin vähintään riittävästi levitetty volvoo!   ELK
Jaksamisia rojektin kans  ;)
JRJ Garage
Volvo 850 T-5R
Volvo 240 '89 B200F
Ex "Lumikki" 740 '88 B200K

Poissa 855R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
Vs: Smedsby Garage - Volvo 740 -85
« Vastaus #167 : 25.07.2012, 23:54:49 »
On taidettu ottaa vähän ruottinpoijilta mallia tuohon levitykseen :D Tulee kyllä varmasti pirun nätti kun vain valmistuu!  O0
Volvo 740 D24T ja Toyota Soarer 2.5GTT

Poissa Ökkelö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: Smedsby Garage - Volvo 740 -85
« Vastaus #168 : 26.07.2012, 09:26:16 »
Mistästuo edellisen sivyn syyläri on peräisin?
Voiskos siitä saada mittoja? Pitäs jostain omaan keksintöön ettii jäähdytin.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 740 -85
« Vastaus #169 : 04.08.2012, 20:30:22 »
On taidettu ottaa vähän ruottinpoijilta mallia tuohon levitykseen :D

sieltä se ajatus sitten lähti..

Mistästuo edellisen sivyn syyläri on peräisin?
Voiskos siitä saada mittoja? Pitäs jostain omaan keksintöön ettii jäähdytin.

piti sulle ottaa ne mitat... unohtui, mutta tarkasti en tiedä mistä on peräisin, joko 740 tai 940 turbodieselistä kuitenkin. ehkä joku toinen syyläri on helpompi tuonne istuttaa, toi on älyttömän kokoinen, ei ole yhtä isoa ikinä tullut missään vastaan, en suosittele tuota. ite on pakko tehä vaikeimman kautta kun maksoi vain 50e ja käyttämätön.



konehuone tuli tänään matattua ja pohjamaalattua, kuvat.fi sekoilee eikä saa lisäiltyä kuvia joten, jää myöhemmäksi se lisäily.
huomenna alkaa reunojen ja kulmien saumaus koriliimalla, lisäksi kitin ja pakkelin levitys  :facepalm:
ajattelin vetää nuo vahvistehitsauksetkin piiloon koriliimalla, semmonen siisti yhtenäinen sauma vaan ylitte.

ohessa yritettiin startata Filemanin projektia, eteni hiukan, ei taida enään puuttua ekasta käynnistymisestä kuin ajoitus kohdalleen  :P (piti lähteä saunaan)

E: Ja volvo käy siis 242 :P

E1:

pantiin Filemanin kanssa tallin puoleenväliin pressu, hyvin estää kyllä pakkeli/kitti pöyn leviämisen sen puolelle  :)
« Viimeksi muokattu: 14.08.2012, 17:06:11 kirjoittanut skebazu »

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: Smedsby Garage - Volvo 740 -85
« Vastaus #170 : 16.08.2012, 22:22:36 »
pantiin Filemanin kanssa tallin puoleenväliin pressu, hyvin estää kyllä pakkeli/kitti pöyn leviämisen sen puolelle  :)
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Kuvan oikeesta laidasta päätellen tainnu pari unetonta yötä tullu vietettyy tallissa  :2funny:
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1579
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Smedsby Garage - Volvo 740 -85
« Vastaus #171 : 16.08.2012, 23:38:15 »


mutta se miksi päivittelen niin tuli mieleen kysymys..
alhaalla olevassa kuvassa oleva "jakotukki" niin kuristaako se kaikkia lähtöjä yhtä paljon ettei ole jotkut lähdöt esim ne jotka oli vakiona takajarruille niin enemmän kuristettu ?

pitäisi tietää/varmistaa että kaikki lähdöt virtaa yhtä paljon jotta tiedän voinko käyttää sitä bedalboxin ja hydrauli käkkärin asennuksen yhteyksissä hyödyksi.
tukkiin siis tuli tehostajalta tulot ja meno ja paluu satuloille, joku johtokin siihen tuli, luultavasti varoitus valolle.

eli tämä:
(Kuva poistettu lainauksesta.)


Tuo jakotukki/jarrupiirien paineroanturi ei kurista lähtöjä milläänlailla. Se ainoastaan "mittaa" jarrupiirien välistä paine-eroa.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 740 -85
« Vastaus #172 : 17.08.2012, 12:16:32 »
Kuvan oikeesta laidasta päätellen tainnu pari unetonta yötä tullu vietettyy tallissa  :2funny:



Tuo jakotukki/jarrupiirien paineroanturi ei kurista lähtöjä milläänlailla. Se ainoastaan "mittaa" jarrupiirien välistä paine-eroa.

ok kiitos tästä

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 740 -85
« Vastaus #173 : 11.10.2012, 21:25:15 »
maalinpoistoa osa1, vielä toinen kylki jäljellä + öljypohja.



H-profiili kanget odottaa hyllyssä, männät tulee kuun lopussa.

muistilistaa itsellekkin

-öljypumppu ostoon
-öljyruiskut ostoon
-öljyruiskuille porata reijät
-turbon öljyn paluu täytyy puhkaista lohkosta
-dekki tasoa täytyy madaltaa, kun männät saapuu niin lasketaan paljonko

sitten kannen kimppuun

Poissa FenixOmena

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 713
  • Ahdoin vähän huonosti ja nyt turbottaa.
    • UncleMikesGarage
Vs: Smedsby Garage - Volvo 740 -85
« Vastaus #174 : 12.10.2012, 13:09:00 »
Kiintoisa rojekti! Pitää seurata  O0

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 740 -85
« Vastaus #175 : 13.10.2012, 20:01:06 »
toisesta kyljestäkin maalit poistettu, oli täällä puolella vähän tiukemmassa, kenties pakosarjan lämpö polttanut maalin kovempaa kiinni.



purkasin samalla alakerran, niin saa puhkaistua turbon öljynpaluun, laskettua dekkiä ja laitettua öljyruiskut





siellä oli mahlen männät ja 9mm paksut kanget, ostaa saa jos joku haluaa. vaikka tuskin haluaa.



mahle



vanha vs. uusi





lohkolämppärin tilalle pitäis jostain löytää vesimarkka halkaisia oli muistaakseni 39,88 pitää tarkistaa vielä..

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 740 -85
« Vastaus #176 : 14.10.2012, 18:25:18 »
moro,

nyt pelkkä kysymys, mistä ostais työkalun jolla sais jouset puristettua 16v kannesta kasaan, purkaamis mielessä ?

oonko oikeassa että motonetin työkalu ei käy, näin muistaakseni jossain lukee ?

pitäis kanavat kiillottaa ja kohdistaa lisäksi jouset vaihtuvat tupliin.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Smedsby Garage - Volvo 740 -85
« Vastaus #177 : 14.10.2012, 18:30:01 »
Katoppas JuHaU:n aman topicista. Sillä oli jokin kyhäelmä tehtynä.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 740 -85
« Vastaus #178 : 14.10.2012, 18:34:28 »
Katoppas JuHaU:n aman topicista. Sillä oli jokin kyhäelmä tehtynä.

juu oli kyllä nätti, mutta joskos jostain sais valmiin työkalun ?

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Smedsby Garage - Volvo 740 -85
« Vastaus #179 : 14.10.2012, 18:44:23 »
juu oli kyllä nätti, mutta joskos jostain sais valmiin työkalun ?
Eks sä tykkää rakentaa?   :D

 

Carcom Oy  Elekma