
Kuvaa kun katsot, niin näet öljykorkin ja öljytikun välissä olevan letkuliitoksen joka yhdistää huohottimen ilmanputsarin putkeen.
Irrotat tuon letkuliitoksen klemmarin ilmanputsarin putkesta, ja siitä huohotusletkun ja alipaineletkun, siinä on sit liekkilukko. Itse liekkilukko on sisällä oleva valkoinen reikäsihti, se lähtee irti letkuliitoksesta kiertämällä noin 1/16 kierrosta.
ÄLÄ poista reikäsihtiä vaikka foorumin kaverit varmasti innokkaasti sitä kannattvatkin, kone tykkää tän jälkeen kovasti sit öljystä, koska kovalla kaasulla imee alipaineella kampikammiosta öljyt imusarjaan.
Jos kone huohottaa kovasti, kandee kans tehdä lämpimäksi ajetulle koneelle puristuspainetesti. Jos puristuspaineet on huonot, ja huohottaa, siellä on männänrenkaat finaalissa tai pytyt soikeat, kuten näissä tyyppivikana.
Itse tein omalle 282tkm ajetulle s90 -98 b6304s1 koneelle ja kaverin kansirempan kohteella olleelle 960 -91 b6304f koneelle. Jälkimmäinen kone tykkäsi öljystä, vaikka kansi oli rempattu, ja siinä oli vähemmän kilometrejä kun omassa. Puristuspainetesti antoi karun tuloksen, omassa 17bar tasaisesti joka pytyssä, toisessa 12bar, ja kummatkin periaatteessa sama 204hv kone samalla puristus-suhteella. Tehoero oli ns.persdynossa huomattava, vaikka vanhakorinen farkku on yli 100kg kevyempi kun omani. Tais olla hevoset siellä päässy laitumelle...