Saattaa kestää tai sitten ei. Hyvällä tuurilla selviää pelkällä kannentiivisteen vaihdolla, huonommalla lykyllä joutuu etsimään uuden koneen. Hyvällä tuurilla kun vuoto kasvaa ja et enää jaksa lisäillä öljyä (tai naapureiden kuittailut reviirinsä merkkaavasta Volvosta rupeavat tympimään) ja korjaat vian. Huonolla lykyllä tiiviste pettää ja öljynpaineet katoaa vauhdissa tai jäähdytysnesteet lorahtaa öljyn sekaan ja pahimman skenaarion mukaan laakerit, männät ja kampirauta hajalle, sylinterit naarmuille, nokka-akseli pilalle

.
Onko vuoto varmasti kannen välistä ettei kumminkin tihkuisi venttiilikopan (ja öljykorkin) välistä?
Litra-pari kymppitonnilla on ihan hyväksyttävä öljynkulutus. Puoli litraa tonnilla on merkki kulumisesta mutta ei aiheuta toimenpiteitä, litra tonnilla niin rupeaa remppa olemaan ajankohtainen (tai sitten vuotaa reilusti ulospäin ja vakio parkkipaikalla on musta lammikko Volvon kohdalla). Se desi tai pari tonnilla menee helposti kovettuneiden/horojen venttiilivarren kumien välistä. Selvin merkki on sininen pölähdys putkesta (ja palaneen öljyn haju) kun käynnistää hetken seisomisen jälkeen, samaten sininen pölähdys moottorijarrutuksen jälkeen isolla vaihteella suoritetun kiihdytyksen (esim. nelosella moottorilla jarruttaa vauhdin 100=>60 ja sitten talla pohjaan) yhteydessä juoruaa vuotavista ventiilivarren kumeista. Ei ole vaarallista mutta jossakin vaiheessa saattaa se perässä seuraava sininen ja kitkerä savu ruveta hävettämään

. Kumit saa vaihdettua kannen paikoilla ollessakin mutta tietysti helpompi homma jos kansi on pöydällä.
Kiertokangen laakereissa saattaa olla merkkejä kulumisesta noilla kilometreillä, ilman öljynpaineita käyttäminen on saattanut aiheuttaa normaalia suurempaa kulumaa. Mitä noita vinokoneita on tullut availtua niin puolikin miljoonaa ajetuissa on runkolaakerit (laakereiden päiväyksen perusteella alkuperäiset) olleet käytännössä virheettömät, kiertokangen laakereissa on sitten ollut enemmän tai vähemmän kulumaa mutta loppu ne ei ole missään olleet.