Proturbo  Autodiagnoosi

760 Tekniikka/rakenne

  • 15 Vastauksia
  • 4215 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Zam1z

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • Mustalaatikko
760 Tekniikka/rakenne
« : 02.01.2013, 08:51:29 »
Mistäs tää 760 nyt on risteytetty?
Keula siis on sama kuin 940 ja takapää on 740. Mitenkäs tuo multilink? Onko 9xx sarjassa sama multilink systeemi kuin tässä 760, vai löytyykö jotain eroja?
EX: 440x2,340,360,760+muut

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 760 Tekniikka/rakenne
« Vastaus #1 : 02.01.2013, 13:40:37 »
Se on oikeastaan oma mallinsa, keula on vanhakorinen 960 ja takapää on päällepäin 740, osiltaan kuitenkin ihan omansa (pakoputki taitaa olla sama linkkuperäsessä 960?).
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 760 Tekniikka/rakenne
« Vastaus #2 : 02.01.2013, 15:30:33 »
Se on oikeastaan oma mallinsa, keula on vanhakorinen 960 ja takapää on päällepäin 740, osiltaan kuitenkin ihan omansa (pakoputki taitaa olla sama linkkuperäsessä 960?).

Aika hauskaa, että se keula olis 960:stä, kun se tuli markkinoille 1991 ja viimeinen 760 vuosimalli oli 1990?
Taitaa olla paremminkin niin, että 960mk1:ssä on facelift 760:n keula.

ja eikös siinä ollut sitten vielä joku prefacelift 760 vielä välissäkin?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 760 Tekniikka/rakenne
« Vastaus #3 : 02.01.2013, 22:28:07 »
Aika hauskaa, että se keula olis 960:stä, kun se tuli markkinoille 1991 ja viimeinen 760 vuosimalli oli 1990?
Taitaa olla paremminkin niin, että 960mk1:ssä on facelift 760:n keula.

ja eikös siinä ollut sitten vielä joku prefacelift 760 vielä välissäkin?
Osainhankinnallisesti taitaa mennä niinpäin, että vanhakorisia 960:ejä on purussa enempi, jotenka niistä saa osia 760:iin varmaankin helpommin. Mutta onhan se joo ensin tullut. Ikävää jos tuli paha mieli.

Ei, tai siis oli, se komea tiiliskivikori mitä sai vielä -89 mallimerkinnällä 740 ja 760 merkinnällä 82-86.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 760 Tekniikka/rakenne
« Vastaus #4 : 03.01.2013, 08:19:19 »
Ikävää jos tuli paha mieli.

Ai kelle tuli paha mieli? Miten niin, ei mulle ainakaan.  :hello:

Poissa Zam1z

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • Mustalaatikko
Vs: 760 Tekniikka/rakenne
« Vastaus #5 : 09.05.2013, 22:50:48 »
Mitenkäs tuo sisusta sitten? Omassa on tämännäköinen:


Ilmeisesti siis sama kuin 940?

Sitten tuosta multilinkistä...
Mitkä perät käyvät multilinkkiin...?
Entä iskarit?
Talvi kulutettu tietoa etsien muttei olla viisaammaksi tultu... Hankala auto löytää osia, eikä tarkkaa tietoa tunnu löytyvän sitten millään.
EX: 440x2,340,360,760+muut

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Tekniikka/rakenne
« Vastaus #6 : 10.05.2013, 16:17:17 »
Ei ole sama kuin 940.

Kun tiedät vuosimallin niin alkaa osat löytyä? Mitä olet hakemassa, foorumilta löytyy paljon tietoa ja osaamista.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 760 Tekniikka/rakenne
« Vastaus #7 : 10.05.2013, 16:25:40 »
Juu, ei ole 940 vaan lähempänä alkupään 960 sekin.

Poissa Zam1z

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • Mustalaatikko
Vs: 760 Tekniikka/rakenne
« Vastaus #8 : 12.05.2013, 00:48:36 »
Ahaa, googlailemalla vain löytyi noita kojelautoja 940 nimellä.
Vuosimalli nyt tietenkin on tiedossa ja foorumi selattu läpi.Suurin ongelma ei ole nuo koriin liittyvät osat, vaan tuo multilinkki nyt on osoittautunut ongelmaksi. Enkä taida olla ainoa ketä on hukassa sen kanssa(?)
Osia ei tunnu löytyvän millään siihen, täyttä puslasarjaa ei löydy tarvikkeena, eikä marmorilta.
Samoin sopivia alustoja tai edes jousia en löydä, eikä peränsopivuuksistakaan tietoa.
Googlella löytyy jotain sverigen sivuja, mutta ruotsin tunnit on taidettu nukkua... :/
Olisihan sitten se vaihtoehto että nakkaa koko multilinkin mäkeen..
EX: 440x2,340,360,760+muut

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6384
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 760 Tekniikka/rakenne
« Vastaus #9 : 12.05.2013, 10:00:17 »
Mulla on -92 960:ssä prikulleen samanlainen kojetaulu.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Tekniikka/rakenne
« Vastaus #10 : 12.05.2013, 19:00:41 »
Siniseltä saa multilinkkiin kaikki muut puslat paitsi ne neljä isointa, mitkä on kelkan ja korin välissä. Ja alatukivarsien isoista etupuslista ei oo hajua, saako niitäkään. Tarvikkeena turha kysellä mitään taka-akselin osia.
Ite hommasin purkaamolta toisen akselin josta otin noi kelkan puslat omaani. Sikamassalla vielä vähän "parantelin" niitä :D

Taakse saa ihan normaalit iskarit, otat vaan nivomateista alakiinnikkeen irti ja laitat uusiin iskareihin. Pätee siis vain jäykkäperäisen 700-sarjan iskareihin. Ainakin IPD:ltä saa Bilsteiniltä iskareita, joissa on jonkunlainen räpelletty alakiinnike=käy nivojen tilalle suoraan. Jousiakin saa ilmeisesti jostain ulkomailta, jäykkäperästenkin jouset käy, kunhan sen yläsaparon katkasee pois. Nämä jouset on vaan sitten tosi löysät retkuperässä.

Poissa Zam1z

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • Mustalaatikko
Vs: 760 Tekniikka/rakenne
« Vastaus #11 : 13.05.2013, 22:32:11 »
Juu tuli huomattua ettei niitä isoja saa. Talvella tohon rotiskoon piti vaihtaa, joku oli katkaissut pultin sisälle ja pusla täysin entinen. Eipä siihen muutakaan saanut kuin uuden pultin&aluslevyn ja sikamassalla koitin kanssa vähän parantaa, mutta ei siitä hyvää saanut...
Aika monta puslaahan tuossa systeemissä on kaikenkaikkiaan, jokainen kun on vähän elämää nähnyt niin sehän on ihan lerpun tuntuinen koko takapää.
Aikomuksena oli vaihtaa kaikki puslat kerralla jämäkämpiin, mutta taitaa kaatua tohon saatavuuteen, jollei teetä=$$$..
Jotain ruotsin sivuja yrittänyt translatella katsella, muttei ne sielläkään taida tuota multilinkkiä suosia(?).

Jotain tuollaisia vastaavia alustamuutoksia on tullutkin kateltua ja mietittyä. Onko kukaan koittanut sovittaa muitten merkkien alustoja...?
EX: 440x2,340,360,760+muut

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1771
Vs: 760 Tekniikka/rakenne
« Vastaus #12 : 16.05.2013, 18:35:19 »
760 -88 myös samanlainen.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Zam1z

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • Mustalaatikko
Vs: 760 Tekniikka/rakenne
« Vastaus #13 : 16.05.2013, 22:11:41 »
Juu, samanlainen on itsellä. -88 760.
Sillä kysyinkin että missä malleissa on samaa, helpompi löytää osia  :pomo:
Edit: Niinjuu, millä lailla on hoidettu sen volvon "webaston"(polttoainekäyttöinen lisälämmitin) näyttö tohon keskikonsoliin?
« Viimeksi muokattu: 16.05.2013, 22:14:23 kirjoittanut Zam1z »
EX: 440x2,340,360,760+muut

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5759
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Tekniikka/rakenne
« Vastaus #14 : 17.05.2013, 09:12:58 »
760/960 kojelauta on ihan omansa vaikka nopealla vilkaisulla samalta vaikuttaa kuin 940 ja mittaristo samanlainen. Esim sulakerasia kojelaudan vasemmassa laidassa.

Onkohan mitään mahdollisuutta saada S90:in multilinkkiä poikittaisella lehtijousella sopimaan 760:iin ???.

Itse olen nähnyt sen webaston näytön tuossa alimmassa lokerossa tuhkakupin yläpuolella.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

Autoracing  KL-varaosat