RallyBaron  Samppasport

940 FT puputtaa

  • 28 Vastauksia
  • 8554 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
940 FT puputtaa
« : 02.01.2013, 19:34:04 »
Oireet: tyhjäkäynti seilaa hieman, 3-3500rpm kohdalla puolikaasu kiihdytyksessä alkaa nykiminen ja röpöttäminen.
kylmänä ei meinaa saada käyntiin ilman täyskaasu starttia, jonka jälkeen aivan kuin kävisi vajaana on käynti sellaista puputtamista  ??? sitten kun vähän aikaa pitää vehkeitä kaasun avulla käynnissä niin käynti tasaantuu ja voi lähteä matkaan.

kaasulattiassa kiihdyttäessä seokset pysyy rikkaalla ja ei pätkimistä esiinny tai ei kerkeä esiintymään...

luulin että vika on ilmamäärämittarissa joka oli asennettu ennen kaasuläppää, ritilä poikittain immun sisällä lanka venyneenä virtausuuntaan nähden ja elektroniikan kansi hypänny tielle tuntemattomalle...

nyt immu omalla paikallaan ennen turboa ja kokeiltu 2 UUTTA tarvikeimmua ja yhtä aitoa boschilaista oireet edelleen samat eli vika tuskin immussa, tosin mulla on yks tarvike immu joka siirretty 75mm putkeen sillä se pelaa jotenkin ja jonkun ajan kuluttua syttyy lambda valo johtuen varmaan immusta vaan ei esiinny pätkimistä, käynnistämiseen joutuu hieman antaa sillä kaasua.

täytyy vikakoodien luku laite askarrella tässä pikimmiten ja kattoa josko sieltä jotain löytyy...

tosiaan vm-97 ja autossa hieman kulkupuolen päivityksiä
VX-nokka
alumiinicuuleri
S14 nissanin alumiinisyyläri
46mm erillinen hukkaportti
malpassin säädettävä bensapaineensäädin 1:1.4
580cc/min suuttimet
1.1bar ahdot (kesäkelillä 1.45)
76mm pakoputki 2 läpivirtaavalla vaimentajalla ja 76mm "race"katilla
lastutettu moottorin ohjaus ja sytkäpuoli ala Toni
mitsun 19T ahdin

tälläistä hauskaa kohta taitaa olla yks käyntihäiriöinen luisupulkka myynnissä....  :idiot2:

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 787
Vs: 940 FT puputtaa
« Vastaus #1 : 02.01.2013, 19:37:03 »
Voi olla vakio immu liian pieni noille suuttimille. Ota toi bensanpaineen säädin pois ja vakio tilalle, ei olisi eka jossa hämminkiä..
940 classic
Amazon -68

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 FT puputtaa
« Vastaus #2 : 02.01.2013, 19:59:14 »
pelas kuitenkin hienosti orkkis immu aiemmin sekä imu että painepuolella mut täytyy kokeilla tota bensapaineensäädintä huomenna jos vaan vakio säädin jostain tallin uumenista löytyy.

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: 940 FT puputtaa
« Vastaus #3 : 02.01.2013, 20:44:53 »
Ootko tutkinu kipinää. Meinaan että itella oli nissan sunnyssä saman tyylistä oireilua ja sitten selvis että yks tulppa oli melkein sökö.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa seiskanelonen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 286
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 FT puputtaa
« Vastaus #4 : 03.01.2013, 00:47:39 »
Erittäin hyvä että selviää onko ihan peruskone tai ihan joku viritelmä(koska silloin ei mitkään perussäädöt voi toimia).Ei muuta kuin eteenpäin
sisäänajettuja volvoja
144Gl-74, 244 Dl-79,  244 Dl-83,  244 Gle-84,
740 Gle-90, 940 Ft-94

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 FT puputtaa
« Vastaus #5 : 03.01.2013, 07:09:35 »
ja tänään aamulla kun starttas (oli lämmityksessä) lähti hyvin käymään käynti tasainen, mutta AFR 10 eli todella rikkaalla kun normaalisti on 14-15 välillä.
ja kaasuun koskiessa meinaa sammua, hieman aikaa antoi käydä joutokäyntiä ja pystyi lähteä liikkeelle pikku hiljaa seokset valuivat suht normaaliin lukemiin.

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 FT puputtaa
« Vastaus #6 : 03.01.2013, 07:54:33 »
Koita toisella ruiskun lämpöanturilla.

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 FT puputtaa
« Vastaus #7 : 05.01.2013, 00:23:59 »
YKK-anturi, tulpat, virranjakajan kansi vaihdettu, polttoaine suodatin vuotaa ja näyttäis vähän että pakopuolella olisi vuoto ei voinu tallissa oikkeen käyttää kun katku oli sellanen et alko silmiä kirveleen  ;D

ei vieläkään käy tyhjäkäyntiä kunnolla ajossa ei ole vielä päässyt kokeilemaan...

855_T5R

  • Vieras
Vs: 940 FT puputtaa
« Vastaus #8 : 05.01.2013, 12:26:52 »
Kaverilla tuli B230FT 16T mitsu, tonin lastut 440 suuttimetkohan oli ja alucooleria ja a nokka. Auto ei toimi nuin isoilla suuttimilla vakio IMM. Suuttimet orggis kokoon nii sitte rupes pimplaamaan. Elikkä 3"IMM  pitäs olla. Ite viitdi edes 395cc suuttimia laittaa oaikalleen ennenku on isompi imm.

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 FT puputtaa
« Vastaus #9 : 07.01.2013, 22:24:10 »
ruiskun lämpötila anturi ja polttoaine suodatin vaihdettu vika edelleen...

voiko lambda olla p*skana? kuin rikkaalle seos pitää mennä että sytyttää lambda valon vai sytyttääkö ollenkaan?

ja mitenkäs toi OBD pistikkeestä ne vikakoodit saa pihalle? mul on nyt sellanen ledi/kytkin hässäkkä ja jos laittaa pihat kiinni ja painaa napista ledi palaa mutta ensimmäistäkään vikakoodia ei tule pihalle  :idiot2:

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 940 FT puputtaa
« Vastaus #10 : 09.01.2013, 11:49:35 »

voiko lambda olla p*skana? kuin rikkaalle seos pitää mennä että sytyttää lambda valon vai sytyttääkö ollenkaan?

ja mitenkäs toi OBD pistikkeestä ne vikakoodit saa pihalle? mul on nyt sellanen ledi/kytkin hässäkkä ja jos laittaa pihat kiinni ja painaa napista ledi palaa mutta ensimmäistäkään vikakoodia ei tule pihalle  :idiot2:

Lambdan toiminnan voit mitata yleismittarilla, ohjeet loytyy tuolta faq:sta.

Tuo ledi hässäkkä toimii itsellä ilman mitään kytkimiä. 3 piuhaa joista kaksi jakautuu ledin toisesta piuhasta, muistaakseni miinuksesta. 

 16 = (+), 5 = (-) ja sitten piuha siihen mitä haluaa tutkia.
Laita +ja- kiinni. ja tökkää/käytä sitä jäljelle jäänyttä piuhaa siinä nastassa jonka koodeja haluat tutkia.

Pin    Toiminto

1       EZK
3       ECU
12     ABS
13     Cruise

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.0

Tuolta kun tutkit niin löytyy ohjetta.

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 940 FT puputtaa
« Vastaus #11 : 10.01.2013, 16:28:16 »
Tuleeko sieltä mitään koodeja?

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 FT puputtaa
« Vastaus #12 : 04.02.2013, 10:45:30 »
eli tuo kierroksilla pätkiminen on jäänyt pois mutta edelleen aamuisin kun lyö vehkeet käyntiin niin aivan kun kävisi kolmella, voiko tyhjäkäyntimoottori aiheuttaa tuon että ei mene tarpeeksi kylmänä koneeseen ilmaa lämpöisenä vika poistuu.

ja täytyy ruotsista tilata tuo 80mm ilmamäärämittari kun siellä suositellaan sitä jo 465cc suuttimille....

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 FT puputtaa
« Vastaus #13 : 04.02.2013, 12:26:25 »
voiko lambda olla p*skana? kuin rikkaalle seos pitää mennä että sytyttää lambda valon vai sytyttääkö ollenkaan?

ja mitenkäs toi OBD pistikkeestä ne vikakoodit saa pihalle? mul on nyt sellanen ledi/kytkin hässäkkä ja jos laittaa pihat kiinni ja painaa napista ledi palaa mutta ensimmäistäkään vikakoodia ei tule pihalle  :idiot2:

Lambda voi olla rikki, mutta se selviää mittaamalla.
LH ei sytytä rikkaalla ollessaan vikavaloa. Kun heitin 375cc/min sumut kiinni, niin vikakoodin kyllä generoi, muttei vikavaloa.

eli tuo kierroksilla pätkiminen on jäänyt pois mutta edelleen aamuisin kun lyö vehkeet käyntiin niin aivan kun kävisi kolmella, voiko tyhjäkäyntimoottori aiheuttaa tuon että ei mene tarpeeksi kylmänä koneeseen ilmaa lämpöisenä vika poistuu.

ja täytyy ruotsista tilata tuo 80mm ilmamäärämittari kun siellä suositellaan sitä jo 465cc suuttimille....

Jotenkin soppa/sytty-vikaan tuo viittaisi. Sopat voi mitata, mittaamalla mitä lambda antaa ja jos siellä kaikki on Ok, niin sitten sytty voi olla syynä.

IMMuhan on pohjannut iloisesti jo ennenkuin kierroksia on sen 3500 rpm pelkästään baarin ahdoilla ja sinulla on kai se 1,1baaria, joten se isompi IMMu on syytä hankkia.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 FT puputtaa
« Vastaus #14 : 05.02.2013, 07:09:34 »
laajakaista näyttää että kylmänä todella rikkaalla ja käynti vajaata hetken käynnin jälkeen tasaantuu ja seos laskee normaaliin tyhjäkäyntiin.

nyt on n 1bar ahdot käytössä ja kesällä ajeltiin IMMu painepuolella ennen kaasuläppää 1.45barilla

 

Autoracing  KL-varaosat