Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

940 -96 turbo sammui kesken matkan.. Toimii -> bensapumppu oli syynä

  • 17 Vastauksia
  • 3921 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa artturi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 472
  • Saatanan Tunarit - UKK 1975 VisVitaVeritas-IS 2003
- elis kaverilla oli hyytynyt tuo volvotin kesken matkan eikä lähde enää käyntiin... Sulakkeet tarkastettu, kokeiltu toisella b-pumpun releellä... pumppu ei pidä ääntä, kokeiltu naputtaa pumppua jos heräis henkiin. vaikuttas jotta ei tulis virtaa pumpulle...  vaikuttaako suutinrele???
« Viimeksi muokattu: 13.01.2013, 19:03:06 kirjoittanut artturi »
Se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys.
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin.
Niin metsä vastaa kun hallusinaatiot haluaa.

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 -96 turbo sammu kesken matkan eikä käynnisty
« Vastaus #1 : 10.01.2013, 14:27:53 »
Yksi tapa tutkia tuo pumpun sähkönsaanti on kun avaat ensin sen tavaratilassa olevan läpän ja sitten avaat johtonipun suojusta sen verran että löydät ne neljä johtoa. Ohuemmat on anturille ja paksummat moottorille. Nuppineulat paksumpiin ja yleismittarilla katsot niistä samalla kun toinen starttaa. Voi olla että on joku paljon helpompikin konsti, mutta tuolla ainakin totesin tilanteen omassani (945-96)

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 -96 turbo sammu kesken matkan eikä käynnisty
« Vastaus #2 : 10.01.2013, 14:56:14 »
Eikös tuossa ole bensapumppu tankin sisällä, vähän vaikea koputella. Se pohjassa oleva murikka on suodatin.
Eihän ollut peräkärri perässä kun hyytyi? Mulla joskus kärrin sähköt reistas ja se poltti ajoneston sulakkeen eikä käynnistynyt.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa vokelius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
    • vokeliuss
Vs: 940 -96 turbo sammu kesken matkan eikä käynnisty
« Vastaus #3 : 10.01.2013, 15:11:19 »
toinen tarttaa ja toinen kuuntelee pensaluukusta. itelläkin sammu uutenavuotena auto samallatavalla ei mitään ääntä pensatankista kuulunut. aikani heiluttelin releitä ja virtalukkoa niin lähti käyntiin. tuo virtalukon heiluttelu siitä kun itsellä se on  hieman väljä.

Poissa artturi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 472
  • Saatanan Tunarit - UKK 1975 VisVitaVeritas-IS 2003
Vs: 940 -96 turbo sammu kesken matkan eikä käynnisty
« Vastaus #4 : 10.01.2013, 15:29:51 »
Eikös tuossa ole bensapumppu tankin sisällä, vähän vaikea koputella. Se pohjassa oleva murikka on suodatin.
Eihän ollut peräkärri perässä kun hyytyi? Mulla joskus kärrin sähköt reistas ja se poltti ajoneston sulakkeen eikä käynnistynyt.

juu pumppuhan on siellä tankissa. Eikun kerran vaan on käynyt vastaava tilanne toisessa
autossa,(vastaavan mallin volvo) jossa pumppu oli mykkänä ja kevyt napautus siihen päälle, niin pumppu
heräs kyllä taas eloon ja auto lähti käyntiin -> meni kyllä melkein heti uuden pumpun vaihtoon...
« Viimeksi muokattu: 10.01.2013, 23:46:53 kirjoittanut artturi »
Se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys.
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin.
Niin metsä vastaa kun hallusinaatiot haluaa.

Poissa artturi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 472
  • Saatanan Tunarit - UKK 1975 VisVitaVeritas-IS 2003
- Pumppu ilmeisesti on kerrasta mennyt... Eli mites tuo pumppu lähtis helposti irti... Taitaa olla aika tarkka pois otettava ja kyseessä on siis farmari..
Se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys.
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin.
Niin metsä vastaa kun hallusinaatiot haluaa.

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
Olen kanssa joskus kysellyt varmaa neuvoa tuohon helppoon irrotukseen/asennukseen mutten ole sellaista saanut. Neuvoja kyllä on tullut mutten niiden mukaan kylläkään onnistunut .Olen tehnyt tuon homman nyt kolme kertaa ja aina se on luonnistanut eri lailla. Joskus irrotus käy hetkessä ja takaisinlaitto on vienyt tunteja, joskus toisinpäin. Ennenkuin aloitat kannattaa kuitenkin esim valokuvata kannen, letkujen ym asento. Helpottaa huomattavasti takaisinlaitossa. Jos joudut jättämään kannen auki tallissa esim yön ajaksi, niin muista sulkea aukko jollain, muutoin joudut ikävään tuuletushommaan seuraavana päivänä.

Poissa ToniA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Mä olen vaihtanut pumpun omastani. Ei se mun mielestäni ollut mitenkään erikoisen paha homma, tosin se ns. tankkivaruste on tarkka siitä missä asennossa se tulee ulos. Mutta homma tosiaan tehdään kokonaan takaluukun pohjasta löytyvän luukun kautta. Kannattaa ensi töiksi ottaa se luukku irti ja pestä tankin laipasta liat pois ettei mene hiekkaa mm. mömmöä tankkiin.

Vuonna 2008 alkuperäinen pumppu maksoi jotain 140€ Keskusautohallin marmoritiskillä.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Kontin verhoilu pois, huoltoluukku auki, letkut irti, se iso muovimutteri auki ja pois ja nostamalla sekä sopivasti pyöräyttämällä paketti tulee ulos tankista. Se ulosotto ja laitto vaatii hieman kärsivällisyyttä ja harjottelua että keksii sen oikean tavan kuinka tulee ja menee.

hevonen

  • Vieras
Kannattaa ensi töiksi ottaa se luukku irti ja pestä tankin laipasta liat pois ettei mene hiekkaa mm. mömmöä tankkiin.
Jep mutta jos laippa vuotaa tai olet jo löysännyt sitä, älä saa päähäs imurilla vetää niitä rojuja siitä ulkoa pois, tulee helposti putkihooverista pallohooveri. Yhelle tutulle kävi noin, kyllä nauru maittoi kun pöly oli laskeutunut. Imurissa kun yleensä on harjamoottori ja silloin myös kipinöitä... :D

EVO8

  • Vieras
Jep mutta jos laippa vuotaa tai olet jo löysännyt sitä, älä saa päähäs imurilla vetää niitä rojuja siitä ulkoa pois, tulee helposti putkihooverista pallohooveri. Yhelle tutulle kävi noin, kyllä nauru maittoi kun pöly oli laskeutunut. Imurissa kun yleensä on harjamoottori ja silloin myös kipinöitä... :D


 :2funny:

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
Paljonko muuten autolla ajettu ja onko alkuperäinen pumppu? Ihan mielenkiinnosta kysyn että kauanko nuo yleensä kestää. Volvolta hain bensasuodattimen laatikkoon juuri.
a car you can believe in

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Paljonko muuten autolla ajettu ja onko alkuperäinen pumppu? Ihan mielenkiinnosta kysyn että kauanko nuo yleensä kestää. Volvolta hain bensasuodattimen laatikkoon juuri.

326900km kesti omassa. Tietenkin ellei ole jossain välissä vaihettu, mutta epäilen.

Poissa artturi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 472
  • Saatanan Tunarit - UKK 1975 VisVitaVeritas-IS 2003
Paljonko muuten autolla ajettu ja onko alkuperäinen pumppu? Ihan mielenkiinnosta kysyn että kauanko nuo yleensä kestää. Volvolta hain bensasuodattimen laatikkoon juuri.

- juu vm- on 96 ja mittarissa lähestyy vasta 400 000km.... ja tietojen mukaan ois alkuperänen pumppu viel...
Se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys.
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin.
Niin metsä vastaa kun hallusinaatiot haluaa.

Poissa ToniA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Mulla oli 11 vuotta ja joitain 270 000 km. Oirehti ehkä viikon (ei startannut ekalla, saattoi nykäistä ajossa) kunnes ei sitten eräänä kertana enää startannut. Pumppu lähti kyllä käyntiin irroitettuna kun se sai kunnon napauksen kylkeensä.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron