Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

VAG-konsernin DSG:n kestävyys

  • 148 Vastauksia
  • 95197 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #45 : 28.05.2013, 06:44:23 »
Kait niitten jakohihnojen ja rullien pitäisi kestää ilmoitettu vaihtoväli vuosimallista ja ajokilometreistä huolimatta tai sitten pitäisi ilmoittaa että vanhalla ja paljon ajetulla vaihtoväli on vain esim puolet luvatusta

Kysytään kolmannen kerran: Kuinka vanha auto oli ja paljonko sillä oli ajettu?
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #46 : 28.05.2013, 11:10:49 »
En tiedä kyllä minkä planeetan mediaa sinä seuraat, mutta tällä Tellus, Finlandissa ( ja muuallakin, aina Kiinaa myöden) kyllä ON Folkkarin DSG-ongelmista ollut aika harvinaisen paljon haloota. Enpäs nyt muista äkkiseltään mitään muuta merkkiä ja yksittäistä ongelmaa, josta olisi noin helvetisti ollut juttua mediassa ympäri maailmaa. (No, Tojon jarrurobleemit ja takaisinkutsut vois olla lähellä muttei kuitenkaan - aika lailla USA juttuja ne on olleet, eivät maailmanlaajuisia kuten tämä DSG hommeli)

Kuinkas helkutin paljon enemmän sitä halloota pitää olla, ennenkuin herra adrock sen jaksaa noteerata???  :pomo:

Google hakusanoilla "VW DSG Problems" antaa "vain" 2,3 miljoonaa tärppiä...

Tässä vain yksi niistä osumista.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/volkswagen-kutsuu-kiinassa-384-181-dsg-autoa-korjaukseen

Jätän loput 2,3 miljoonaa sulle kotitehtäväksi lukea.......

Sitten nii.
Minä löysin "VW DSG Problems" 900 tuhatta osumaa.
"Toyota brake problems" 8 miljoonaa ja "justin bieber" 800 miljoonaa.
Onkohan meillä eri Google?

Luen vaan Turun Sanomia: ei siellä ole mainittu.

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #47 : 28.05.2013, 11:17:48 »
:facepalm: Tämä on vaan niin jotenkin facepalm.

Suomessa taitaa olla eniten Skodan Superbpeja taksina näistä VAGgineista. Mitenköhän ovat kestäneet..

Keskimäärin 100tkm kerrallaan, DSG taxit vaihdossa esim niin tärkeää tietää mones laatikko autossa on  ;D
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #48 : 28.05.2013, 11:23:01 »
En tiedä kyllä minkä planeetan mediaa sinä seuraat, mutta tällä Tellus, Finlandissa ( ja muuallakin, aina Kiinaa myöden) kyllä ON Folkkarin DSG-ongelmista ollut aika harvinaisen paljon haloota. Enpäs nyt muista äkkiseltään mitään muuta merkkiä ja yksittäistä ongelmaa, josta olisi noin helvetisti ollut juttua mediassa ympäri maailmaa. (No, Tojon jarrurobleemit ja takaisinkutsut vois olla lähellä muttei kuitenkaan - aika lailla USA juttuja ne on olleet, eivät maailmanlaajuisia kuten tämä DSG hommeli)

Kuinkas helkutin paljon enemmän sitä halloota pitää olla, ennenkuin herra adrock sen jaksaa noteerata???  :pomo:

Google hakusanoilla "VW DSG Problems" antaa "vain" 2,3 miljoonaa tärppiä...

Tässä vain yksi niistä osumista.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/volkswagen-kutsuu-kiinassa-384-181-dsg-autoa-korjaukseen

Jätän loput 2,3 miljoonaa sulle kotitehtäväksi lukea.......

Onhan niistä ollut jonkun verran julkisuutta mutta mediahaloo on suorassa yhteydessä kuinka hyvin tai huonosto asia on hoidettu, tässä tapauksessa hoidettu hyvin kun ei haloota ole tullut. Maahantuonti ja takuupalvelut, tärkeä osa kokonaisuutta  ;)
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #49 : 28.05.2013, 17:27:52 »
Sitten nii.
Minä löysin "VW DSG Problems" 900 tuhatta osumaa.
"Toyota brake problems" 8 miljoonaa ja "justin bieber" 800 miljoonaa.
Onkohan meillä eri Google?

Luen vaan Turun Sanomia: ei siellä ole mainittu.
juu eri google, löyty noin monta: Noin 2 490 000 tulosta (0,30 sekuntia)

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #50 : 28.05.2013, 17:32:22 »
juu eri google, löyty noin monta: Noin 2 490 000 tulosta (0,30 sekuntia)

No nyt näkyy täälläkin. Minnehän minulla hävisi aiemmin puolitoista miljoonaa sivua? Kaikenlaista sitä.

"VW DSG Problems" haulla löytyi itsellä Noin 13 500 tulosta (0,27 sekuntia). Jos ottaa lainausmerkit pois sanojen ympäriltä niin Noin 2 480 000 tulosta

Varmuuden vuoksi vedin ihan copy-pastella ilman lainausmerkkejä, mutta vajaaksi jäi aiemmin. Laitetaan IE8:n piikkiin: tää osaa muitakin kikkoja!
« Viimeksi muokattu: 28.05.2013, 17:37:50 kirjoittanut adrock »

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12515
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #51 : 28.05.2013, 17:35:48 »
"VW DSG Problems" haulla löytyi itsellä Noin 13 500 tulosta (0,27 sekuntia). Jos ottaa lainausmerkit pois sanojen ympäriltä niin Noin 2 480 000 tulosta
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa lutikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • www.vrcf.fi
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #52 : 28.05.2013, 21:23:40 »
Sitten nii.
Minä löysin "VW DSG Problems" 900 tuhatta osumaa.
"Toyota brake problems" 8 miljoonaa ja "justin bieber" 800 miljoonaa.
Onkohan meillä eri Google?

Itse vastasitkin jo kysymykseesi. Google ei tuota samoja tuloksia eri yksilöille - saati sitten eri kieliasetuksilla, maa-asetuksilla ja jopa geografinen paikka vaikuttaa tuloksiin.

"Vain" 900 tuhatta osumaa tarkoittaa luonnollisesti, ettei VW:n DSG-lootassa mitään vikoja ole. Siitä vaan ostamaan joku 90 tkm luukutettu halvalla. Äkkiä, ennenkuin loppuvat kaupasta!

Poissa lutikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • www.vrcf.fi
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #53 : 28.05.2013, 21:25:16 »
Onhan niistä ollut jonkun verran julkisuutta mutta mediahaloo on suorassa yhteydessä kuinka hyvin tai huonosto asia on hoidettu, tässä tapauksessa hoidettu hyvin kun ei haloota ole tullut. Maahantuonti ja takuupalvelut, tärkeä osa kokonaisuutta  ;)

Oliko tuo jotain vitun sarkastista huumoria, joka ainakin meikältä menee yli hilseen niin että heilahtaa??  Ai että hyvin hoidettu vai? LOL.

Koko netti on suurinpiirtein täynnä kätinää DSG-lootien perseydestä - ja Folkkarin virallisorganisaation nihkeydestä pientä asiakasta kohtaan kun about kymppitonnin remppa about kymppitonnin maileilla kilahtaa kivana yllärinä sisään... Onpa jotkut kimpaantuneet jopa niin paljon, että ovat oikein oman domainin ostaneet omille DSG-valituksilleen (muistan yhden tanskalaisheebon jutut ainakin)

Se, ettei VW:n hyvin juottamat TM ym. "autolehdet" ota asiaa esille ei todellakaan johdu siitä, että asia olisi kuluttajaan päin hyvin hoidettu.  Tuulilasi taitaa olla ainoa suomalaismedia, joka on asiasta jotain kirjoitellut?

Emmä ainakaan ole nähnyt koskaan minkään muun autovika-aiheen ympärillä yhtä paljon vittuuntuneita ihmisiä ympäri Eurooppaa (ja varmaan Kiinassakin olis, mutta kun en osaa kieltä edes nimeksi). Sopii ehdottaa jotain vielä isompaa keissiä - ja vaikka löytyiskin - niin ei se tätä ongelmaa mitättömäksi tee!
« Viimeksi muokattu: 28.05.2013, 21:30:06 kirjoittanut lutikka »

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #54 : 28.05.2013, 22:26:48 »
tsi+DSG kombo on täydellisyytä hipova yhdistelmä, jos autobilttiä uskoo ja kukapa ei uskois

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #55 : 28.05.2013, 23:59:33 »
Itse vastasitkin jo kysymykseesi. Google ei tuota samoja tuloksia eri yksilöille - saati sitten eri kieliasetuksilla, maa-asetuksilla ja jopa geografinen paikka vaikuttaa tuloksiin.

"Vain" 900 tuhatta osumaa tarkoittaa luonnollisesti, ettei VW:n DSG-lootassa mitään vikoja ole. Siitä vaan ostamaan joku 90 tkm luukutettu halvalla. Äkkiä, ennenkuin loppuvat kaupasta!

Lasseter käy nyt kovin lämpimänä.
En minä DSG:tä ole ostamassa. Koko aihe ei oikeastaan edes juuri nyt kiinnosta. Kysyin ihmisten mielipiteitä eräästä Skodasta ja myöhemmin mainitsin, että olen lukenut juttuja DSG:stä, tarkoittaen näitä ongelmia siis, ja mainitsin myös, etten pidä sitä ehdottomana esteenä ostolle.

Olisikin mielenkiintoista tietää, mikä noissa on vikaantumisprosentti ja moniko laatikko toimii moitteetta auton eliniän (mikä sekin sitten on). Saisitko selvitettyä tämän?

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #56 : 29.05.2013, 06:59:59 »
Olisikin mielenkiintoista tietää, mikä noissa on vikaantumisprosentti ja moniko laatikko toimii moitteetta auton eliniän (mikä sekin sitten on). Saisitko selvitettyä tämän?

Mitäs meinaat minkälainen yrityssalaisuus tuo mahtaa olla VAG-konsernille. Ei mahda tulla yleiselle keskustelupalstalle tuollaisia tietoja tai saati edes millekkään merkkikorjaamon perus mekaanikolle  ;). He kyllä tietävät mikä noista laatikoista porsii.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa lutikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • www.vrcf.fi
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #57 : 30.05.2013, 09:22:47 »
mainitsin myös, etten pidä sitä ehdottomana esteenä ostolle.

No sitten eikun käyt ostamassa sellaisen. Eipä ole mun päänsärkyni, jos joku haluaa tuuriaan kokeilla.

Näitä DSG-lootallisia notkuu kaikki käytettyjen paikat täynnä ja hyvityshinnatkin ovat alaspäin, joten siitä vaan "löytöjä" tekemään!

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #58 : 30.05.2013, 15:38:44 »
No sitten eikun käyt ostamassa sellaisen. Eipä ole mun päänsärkyni, jos joku haluaa tuuriaan kokeilla.

Näitä DSG-lootallisia notkuu kaikki käytettyjen paikat täynnä ja hyvityshinnatkin ovat alaspäin, joten siitä vaan "löytöjä" tekemään!

Appiukko ajelee hyvinkin tyytyväisenä tuollaisella varustetulla Seatilla eikä ole, kuin kehunut.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Mariini

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 240
  • www.vrcf.fi
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #59 : 30.05.2013, 16:09:48 »
Kuusloviset märät kestää, joku enemmän, joku vähemmän, mutta kuiva seittenlovinen laukeaa erittäin todennäköisesti 100-150tkm matkalla. Nuo ruotsin taksit on juuri noita 1-4tsi multifuel passatteja, joiden myynti lopetettiin, taksi saa tuon satatonnia äkkiä täyteen takuuaikana, siviilit ei -> siviilit maksaa itse  :hello:
BMW 530xd Touring -15
Ducati 999S
Ex:Volvo S80 D5 AWD Executive -11
Ex:Volvo S80 D5 AWD Summum -08

 

Futurez  Kulkukoira