Autoracing  KL-varaosat

VAG-konsernin DSG:n kestävyys

  • 148 Vastauksia
  • 95215 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #75 : 16.11.2013, 15:54:22 »
http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/11/16/volkswagenin-piina-dsg-vaihteiston-vialliset-vuodet/201315962/304

"Tällä viikolla Volkswagenin takaisinkutsut laajenivat yleismaailmallisiksi. Kutsuttuihin 2,64 miljoonaan autoon sisältyvät jo Kiinan aikaisemmat kutsut tänä vuonna."
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #76 : 16.11.2013, 18:21:54 »
Eiköhän sitä pärjää perinteisellä automaatilla jatkossakin :)
a car you can believe in

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #77 : 16.11.2013, 18:24:40 »
Eiköhän sitä pärjää perinteisellä automaatilla jatkossakin :)

Tai vatkaa manuaalilla  ;D
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #78 : 16.11.2013, 18:26:18 »
Tai vatkaa manuaalilla  ;D

Juu, M90 aktiivisessa käytössä... :3/4 jättää sen:
a car you can believe in

Poissa Kuppi_kahvia

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #79 : 16.11.2013, 18:53:43 »
Eiköhän sitä pärjää perinteisellä automaatilla jatkossakin :)
Onko näitä VAG-konsernin uudempia malleja muullakin kuin DSG automaatilla?

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #80 : 16.11.2013, 19:10:13 »
Touaregissa ainakin jossain vaiheessa tais olla Volvoistakin tutun Aisin Warnerin? perinteinen automaattilaatikko momentinmuuntimella,
korjatkaa jos oon väärässä. Touareghan nyt ei mikään järkyttävän vanha oo
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #81 : 16.11.2013, 19:59:47 »
VAG-offia:

Maalit tippuu päältä vaggineesta. Alkaa olemaan jo 6 vuotta "wanha" ja maalit karisee irti isoina lastuina ja ruostetta pukkaa.
Eipä ollut tuplasti vanhemmissa ja ajetuissa volvoissa tällaisia onkelmia.

Isäukon jenkkimallin borasta kans rapisee takapuskurista. Lakkakin meinaa kuoriutua irti toiselta puolen auton takapäässä.
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12515
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #82 : 16.11.2013, 20:12:30 »
Onko näitä VAG-konsernin uudempia malleja muullakin kuin DSG automaatilla?
tehokkaat TDI A6 ja A7 mallit on normi automaattilaatikolla. Lisäksi on saatavilla multitronic kuminauhalaatikkoa. Lambot taas taitaa olla automatisoituja yksi kytkimisiä.

Samoin kaikki konsernin isot citymaasturit taitaa olla perinteisellä automaatilla.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12515
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #83 : 07.01.2014, 07:46:22 »
Suomessa pidetään 200tkm ajettua autoa sisäänajettuna, suunnittelijoiden mielestä 250tkm on maksimi ajomäärä
http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/01/04/volkkarin-dsg-vaihteiston-menetetty-maine/201317540/304
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #84 : 07.01.2014, 10:57:43 »
[ot]
Ajoin tuossa jouluna vanhempien Golf Plussalla, 2010 TDI. Pihaankurvatessa avasin ikkunan ja moikkasin poikaa, sitten ikkuna ylös ja auto parkkiin, ovet laitoin lukkoon. Muutaman tunnin päästä kävin ulkona ja autossa oli kaikki ikkunat auki. "Joo, on se ennenkin tehnyt sitä, tosin avasi vain vähän yhtä ikkunaa", oli äitini huoleton vastaus.

Tietääkö joku tällaisesta erikoisuudesta?

Samalla autolla piti lähteä junaan kun vaimo vei oman auton paria päivää aiemmin. Pakkasin vielä toista poikaa kun äiti huutelee, että autossa on jotain häikkää: ihan kuin joku jarru olisi päällä ja jarrupoljin ei liiku kuin ihan vähän. Sen kummemmin ihmettelemättä hypättiin naapurin kyytiin ja kiireellä junalle. Myöhemmin isä sanoi, että ei huomannut autossa mitään erikoista kun pihalla kokeili. On DSG.
[/ot]

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #85 : 07.01.2014, 13:42:48 »
Olisko toi ikkunahomma käyttäjälähtöinen? Aukeaako noissakin ikkunat kun avaimen nappeja painaa "sopivasti". Monessa autossa on tollanen tuuletusominaisuus, että esim. kuumalla ikkunat saa auki kun autolle kävelee.

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #86 : 07.01.2014, 14:05:42 »
Olisko toi ikkunahomma käyttäjälähtöinen? Aukeaako noissakin ikkunat kun avaimen nappeja painaa "sopivasti". Monessa autossa on tollanen tuuletusominaisuus, että esim. kuumalla ikkunat saa auki kun autolle kävelee.

Tämä kävi itsellänikin mielessä, mutta jos näin, niin miten lie toimia?



Kuulemma kun "aiemmin tehnyt samaa", niin oli autopesussa ollut toinen takaikkuna raollaan. Veikkaisin, että siinä tapauksessa ollut kyynärpää kyseessä...

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #87 : 07.01.2014, 14:53:47 »
Tämä kävi itsellänikin mielessä, mutta jos näin, niin miten lie toimia?

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Kuulemma kun "aiemmin tehnyt samaa", niin oli autopesussa ollut toinen takaikkuna raollaan. Veikkaisin, että siinä tapauksessa ollut kyynärpää kyseessä...

Minäpä vastaan kun itsellä on ollut muutamakin VAG-kulkuväline.
Kun ovenavausnappia painaa pitkään niin sekunnin-parin painamisen jälkeen kaikki ikkunat ja kattoluukku avautuvat niin pitkään kuin nappia painaa.
Ja sama toisinpäin, jos vaikka huomaa ovien lukitsemisen jälkeen ikkunan/ikkunoiden olevan auki niin painaa vain pitkään ovien lukitusnappia niin ikkunat ja kattoluukku menee kiinni.
Erittäin näppärä ominaisuus!
Mutta itsellekin kävi noin kun minulla oli Touran, autolle mennessä ihmettelin kun kaikki ikkunat olivat auki.
Ja en varmasti varingossa painanut avausnappia, avain oli välillä kauko-ohjauksen kantomatkan ulottumattomissa, ja sitäpaitsi tuollakin kerralla lukitus oli päällä.

Eikä siis ole ollut ainoa VAG jolle noin on käynyt, melkeinpä voisi sanoa että kaikille jossakin vaiheessa.
Liekö sitten toisen VAG-avaimen signaali sekoittaa, kukaan ei tiedä, kai.

Minulla oli auto talon autohallissa, ei ollut muuta ongelmaa kuin hämmästys mutta varmaan saattaa uituttaa jos auto on ulkona vesi- tai lumisateessa...

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #88 : 07.01.2014, 16:07:51 »
Vanhemmissakin VAGeissa on ollut tuota samaa häikkää, kuten Golf 4 ja saman aikakauden polot. Äitillä oli -00 polo joka teki tuota samaa ikkunat alas toimintoa iteksiään. Vanhemmissa volkkareissa tuo toiminto toimi lukkopesästä avainta kääntämällä mikrokytkimen välityksellä. Sittemin kun ko. mikrokytkin alkoi renaamaan, alkoi tuo ikkunoitten ajelu alas iteksiään, näin ainakin lueskelin aikoinaan kun tuota vikaa selvittelin :P Ei kerennyt silloin korjailla tuota vikaa, että voisi varmaksi sanoa, kun tuli bemari punaisia päin kylkeen ko. autoon :buck2:
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: VAG-konsernin DSG:n kestävyys
« Vastaus #89 : 07.01.2014, 17:01:29 »
Minäpä vastaan kun itsellä on ollut muutamakin VAG-kulkuväline.
...

Kiitos vastauksesta! -H-
Täytyy vinkata vanhemmilleni. Onneksi oli tämäkin katoksessa. Periaatteessa kaksivuotias on voinut päästä avaimiin käsiksi, mutta tuskin olisivat silloin enää löytyneet omalta paikaltaan ;)

 

Elekma  Autoracing