KL-varaosat  Race.fi

740 Ohjaus täristää.. korjattu!

  • 6 Vastauksia
  • 2971 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa retiisi69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
740 Ohjaus täristää.. korjattu!
« : 14.01.2013, 16:34:32 »
Koitin vanhoja topiceja etiskellä mut ei nyt aivan samallaista osunut kohdalle joten kysytään nyt näin..

Elikkä käytin tänään leimalla volvon, meni läpi huomautuksitta, ei välyksiä missään ymsyms.. noh, sitten ajelin kotia päin ja pääsin kotiin ja kaikki normaalisti, lähdin uudelleen ajelemaan kun pihasta pyörittelin pois ja huomasin että nyt täristää kyllä ratti melko lujaa.. no ei siinä kurkkasin öljyt ja oli ok, mutta pumppu takaosasta märkänä.. ja täristää paikaltaan lähtiessä todella paljon, tai esim parkkeerauksessa paljon.. kun taas kovemmassa vauhdissa ei mitään ongelmia jyrkemmässäkään käännöksessä.. olisiko siis pumppu sanonut ittensä irti? pari kertaa käänneltyä koneen käydessä, ei täristänyt mutta ihmeellinen hurina kävi pumpusta.. onkohan mätänetin pumpuista mihinkään jos sellasen tonne tyrkkää?
Ja jos hammastangossa väljää olisi niin kai tuon olisi katsastus mies huomannut?
« Viimeksi muokattu: 15.01.2013, 21:56:16 kirjoittanut retiisi69 »
V90 D4 -18
142 -70

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1581
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 740 ratti täristää..
« Vastaus #1 : 14.01.2013, 16:38:45 »
Monesti alkaa täristämään kun katsuri kääntelee pyöriä nopeasti laidasta laitaan kun tarkistaa nivelet nosturilla. Tuohon auttaa se että joko pyörät ilmassa tai esim jäällä kääntelee auton ollessa käynnissä ohjausta laidasta laitaan useaan kertaan.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa retiisi69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
Vs: 740 ratti täristää..
« Vastaus #2 : 14.01.2013, 17:15:55 »
tuola oli sellainen heiluttelu systeemi.. eli siis pyöriä ei mihinkään käännelty.. ja ihan pikkasenkin kun kääntää paikallaan pyöriä niin alka ujellus kuulua pumpusta.. hitaassa vauhdissa, (kierrokset n. 1000rpm) täristää vasemmalle kääntäessä, mutta ei oikealle, ja sitten paikaltaan molempiin suuntiin kääntäessä täristää.. kun kierrokset n. 1500rpm --> ei mitään ongelmaa.. viittaisi siis ilmeisesti pumppuun?
V90 D4 -18
142 -70

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 Ohjaus täristää..
« Vastaus #3 : 14.01.2013, 22:26:09 »
Edelleen, korjautuu ajamalla ja helpottaa kun koitat käännellä sillai että täristäisi mahdollisimman vähän.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1815
  • It's Hip To Be Square
Vs: 740 Ohjaus täristää..
« Vastaus #4 : 15.01.2013, 13:17:21 »
Tosiaan herkästi alkaa täristämään jos renkaita liikutellaan pyörästä, ei ratista käsin. Kehittänee ilmakuplia öljyyn?

Myös täysin grande finaalissa olevat öljyt aiheuttaa tärinää, jurinaa ja mitä mielenkiintoisempia oireita ja ääntelyitä, mutta ne on vissiin katottu... Siis että riittävän määrän lisäksi on vielä jokseenkin öljyn näköistä?
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9578
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 740 Ohjaus täristää..
« Vastaus #5 : 15.01.2013, 13:27:18 »
Lisätään vielä se että ohjaustehostimeen kuuluu laittaa ATF:ää, ei hydrauliikkaöljyä. Sitäkin on nähty ja aiheuttaa mahtavat vastapotkut rattiin  ::)  Neljä kertaa huuhtelee ATF:llä niin melkein jo lähtee hydrauliikkaöljyn jämät järjestelmästä...
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa retiisi69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
Vs: 740 Ohjaus täristää..
« Vastaus #6 : 15.01.2013, 16:42:19 »
joo pikku hiljaan alkaa helpottaankin kun ajelee vaan.. homma siis kunnossa :) öljyt melkosta tummaakaakaota että vaihtoohan nuo joutaa kun taas sisätiloihin vaan pääsee hikoamaan..  ;)
V90 D4 -18
142 -70

 

Elekma  Autoracing