Autodiagnoosi  Carcom Oy

Uusi akku diisseliin, normi gai agm?

  • 24 Vastauksia
  • 17045 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa allu-85

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 364
  • www.vrcf.fi
Uusi akku diisseliin, normi gai agm?
« : 19.01.2013, 12:34:20 »
Allekirjoituksen auton akku kyykähtämässä. Autoon tulosa weba. Kannattaako maksaa ylimääräistä agm:stä vai ei? Autossa on ctek-laturi, kutta ei sitä aina pysty käyttämään.
V70N D5244T2

Poissa artoR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi akku diisseliin, normi gai agm?
« Vastaus #1 : 19.01.2013, 14:21:33 »
Varmasti kannattaa. Lisälämmityskäytössä aivan ehdoton, varsinkin jos lyhyttä matkaa ajelee.
244Turbo -83    850T-5R -95    V70 2.4T Ocean Race -02
www.garaget.org/artoR

Poissa Bliz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi akku diisseliin, normi gai agm?
« Vastaus #2 : 19.01.2013, 14:46:36 »
Lyhyelle matkalle ainakin optiman keltanen 75ah on toiminut erinomaisesti. Aina on virtaa ollu ja muillekkin tarjottu. Otettu ei oo kertaakaan.

Poissa Sami K.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
Vs: Uusi akku diisseliin, normi gai agm?
« Vastaus #3 : 19.01.2013, 14:52:55 »
Bannerin AGM ollut yli kolme vuotta ja kaapeleille ei ole ollut käyttöä.
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

Poissa deeviis06

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi akku diisseliin, normi gai agm?
« Vastaus #4 : 19.01.2013, 14:59:17 »
Kyl se agm kannattaa laittaa toimii tuosa webasto käytössä paremmin.vielä ku muistais et jos lämmittää esim 15 min pitäis ajaa noin puoli tuntia ja sitä rataa..

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1110
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi akku diisseliin, normi gai agm?
« Vastaus #5 : 20.01.2013, 19:40:05 »
Ajoin alkuperäisellä 8 vuotta ja lämmitin ardicilla todella usein. Ostin taas alkuperäisen, Volvo 95Ah akku 129e. Erikoisakkua tai AGM tarvii jos työmatka on 10 min tms.
ps. se vaihdettu alkuperäinen on edelleen toisessa käytössä ja toimii.

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: Uusi akku diisseliin, normi gai agm?
« Vastaus #6 : 20.01.2013, 21:25:31 »
Allekirjoituksen auton akku kyykähtämässä. Autoon tulosa weba. Kannattaako maksaa ylimääräistä agm:stä vai ei? Autossa on ctek-laturi, kutta ei sitä aina pysty käyttämään.
Mielestäni ei ole kanattava vaihtoehto, koska nuo AGM akut on tarkoitettu pikkasen erilaisiin virrankulutus/talteenotto tilanteisiin, ei silti hyviähän nuo varmaan ovat.
Normi akku kestää noin 5-8 vuotta normaalikäytössä ( oli sitten Webasto tai ei ) tietenkin siihen vaikuttaa se, että ajoaikaa pitää olla noin kolme kertaa webaston päälläoloajan,  mutta kun ajattelee AGM akun noin kaksikertaa kovempaa hintaa, niin se laittaa miettimään, ainakin itseäni.
Mahdollisimman suuri normi akku, ja siinä mahdollisimman suuri purkuvirran kesto, niin niillä mennään pitkälle.
Tuo 2x normiakun hinta pistää miettimään, että kestääkö tuo AGM sitten sen 10-16 vuotta ilman vaihtoa,,,tuskin  ;)
« Viimeksi muokattu: 20.01.2013, 21:27:29 kirjoittanut Teutori »
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa Voimarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • Recycle Racing
Vs: Uusi akku diisseliin, normi gai agm?
« Vastaus #7 : 20.01.2013, 22:07:16 »
Mutta jos jaat sen kalliimman hinnan erotuksen tuolle 5-8 vuoden jaksolle niin ei siitä jää juuri mitään, alle pari euroa per kk. Itse hain just viime viikolla Boschin AGM akun D5:een, ei tarvinnu kahta kertaa miettiä jos sillä saa mielenrauhan akun suhteen.
Volvo Amazon B20T -71
Volvo XC90 D5 -06

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: Uusi akku diisseliin, normi gai agm?
« Vastaus #8 : 20.01.2013, 22:48:03 »
Mutta jos jaat sen kalliimman hinnan erotuksen tuolle 5-8 vuoden jaksolle niin ei siitä jää juuri mitään, alle pari euroa per kk. Itse hain just viime viikolla Boschin AGM akun D5:een, ei tarvinnu kahta kertaa miettiä jos sillä saa mielenrauhan akun suhteen.
Joo  ;) jos sen laskee noin, niin ei siinä mitään.
Mutta niinkuin kerroin, normaalilla hyvällä akulla pärjää, jos mielenrauha on sillä autettu, että maksaa tuplahinnan akusta, niin sekin on mielestäni ok. jokainen ostaa sen, mitä pitää hyvänä, ei siinä mitään.
Ps. Kukaan ei ole noista AGM:n akuista vielä saanut kunnon testitietoa, miten ne kestää, mutta se onkin sitten eri juttu.
« Viimeksi muokattu: 20.01.2013, 22:49:41 kirjoittanut Teutori »
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa V50R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
Vs: Uusi akku diisseliin, normi gai agm?
« Vastaus #9 : 20.01.2013, 23:00:29 »
Trane musta satanen, se kestää ja toimii +++

eli 100ah musta Trane :)
Minulta löytyy tuuliohjaimia volvoihin ja pakettiautoihin :) Myös hirvitarroja löytyy, myös ns linssiversioo. Linssiversioo nyt myös hopeana, mustana, valkoisena ja punaisena.

Poissa Rompe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • V70 2,4D -07 Classic, Busines, Cromiumpack
Vs: Uusi akku diisseliin, normi gai agm?
« Vastaus #10 : 20.01.2013, 23:00:42 »
Mielestäni ei ole kanattava vaihtoehto, koska nuo AGM akut on tarkoitettu pikkasen erilaisiin virrankulutus/talteenotto tilanteisiin, ei silti hyviähän nuo varmaan ovat.
Normi akku kestää noin 5-8 vuotta normaalikäytössä ( oli sitten Webasto tai ei ) tietenkin siihen vaikuttaa se, että ajoaikaa pitää olla noin kolme kertaa webaston päälläoloajan,  mutta kun ajattelee AGM akun noin kaksikertaa kovempaa hintaa, niin se laittaa miettimään, ainakin itseäni.
Mahdollisimman suuri normi akku, ja siinä mahdollisimman suuri purkuvirran kesto, niin niillä mennään pitkälle.
Tuo 2x normiakun hinta pistää miettimään, että kestääkö tuo AGM sitten sen 10-16 vuotta ilman vaihtoa,,,tuskin  ;)
Tavallinen akku kestää nykyyän 1-3 vuotta jos "webasto" (itsellä kesti melkein päivälleen 3 vuotta)
Ja mitä hintaan, niin Exiden Premium (100A) maksoi Tampereella 160€ ja Exide AGM (92A) 200€, ja hintaan kuului asennus.

Netistä kätoin niin hinnat 145€ ja 185€. Eli ei tuo hintaero kyllä mikään 2x ole.

http://www.ksml.fi/erikoissivut/autot/nykyauton-akku-uupuu-kuin-tiskiratti/1274453
« Viimeksi muokattu: 20.01.2013, 23:05:44 kirjoittanut Rompe »

Poissa Grimmy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • V70II T5 -> D5
Vs: Uusi akku diisseliin, normi gai agm?
« Vastaus #11 : 21.01.2013, 03:01:50 »
Itsellä oli joskus ongelmia talvella kun Ardic tyhjensi akkua ja emäntä ajelee suht lyhyttä matkaa. Pari kertaa joutu lataileen jotta sai vehkeet käyntiin. Vaihdoin tilalle Boschin AGM:n ja sen jälkeen ei oo ikinä tarvinnu miettiä mitään virtoja, latauksia tai ajoaikoja. Suosittelen.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi akku diisseliin, normi gai agm?
« Vastaus #12 : 21.01.2013, 09:11:43 »
Ja, noi Optiman akut ovat yli mainostettuja ja kalliita, normi hyvän(esm. varta, tjm) saa 2kpl yhden optiman hinnalla.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: Uusi akku diisseliin, normi gai agm?
« Vastaus #13 : 21.01.2013, 13:21:43 »
Tavallinen akku kestää nykyyän 1-3 vuotta jos "webasto" (itsellä kesti melkein päivälleen 3 vuotta)
Ja mitä hintaan, niin Exiden Premium (100A) maksoi Tampereella 160€ ja Exide AGM (92A) 200€, ja hintaan kuului asennus.

Netistä kätoin niin hinnat 145€ ja 185€. Eli ei tuo hintaero kyllä mikään 2x ole.

http://www.ksml.fi/erikoissivut/autot/nykyauton-akku-uupuu-kuin-tiskiratti/1274453
Niin, mistä katsoo, ja mitä hakee.
Exide Exell 12V 100Ah 130€
Exide AGM EK 920 12V 92Ah 235€
No, ei ehkä tuplahinta, mutta lähellä sitä  :)
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1722
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi akku diisseliin, normi gai agm?
« Vastaus #14 : 21.01.2013, 15:15:04 »
Niin, mistä katsoo, ja mitä hakee.
Exide Exell 12V 100Ah 130€
Exide AGM EK 920 12V 92Ah 235€
No, ei ehkä tuplahinta, mutta lähellä sitä  :)

Mulla tuo agm malli maksoi 200€. Enkä edes harkinnut normiakkua.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

 

Autoracing  KL-varaosat