Kirjotellaas sitten vähän omasta autoskin tänne

Elikkäs auto on 940 volvo vm-97 b230ft koneella ja m90vaihteistolla. varusteita löytyy mm. puolnahka jakkarat, automaatti ilmastointi ja vakionopudensäädin.
auton historiasta sen verran, että hain auton virosta kesällä 2011 ja auto näytti kutakuinkin tältä
edestä

ja takaata

2013 kokoonpano
- spm veivit
- wisecon männät 96.5mm
- kl racingin 6lapanen sintteri
- blingfactory 7,4kg vauhtipyörä
- sachs SRE -765 paineasetelma
Tulossa
- holset hx40 super
- kitkaperä (hommattu vaatii uudet ristitapit, kitkalevyt laakerit)
- 531 kansi
- 600-900cc suuttimet
- tatech ohjaus?
- laajakaista lambda
- 3,5-3 tuumanen putkisto
- ja kaikkee pientä
Autosta löytyi kaikenlaista laittoa esimerkiksi joku oli tunkin kanssa painanut helmat kasaan takaata jolloin pientä korroosiota oli päässyt iskemään. eli hitsaus hommia oli jonkin verran tiedossa

uutta peltiä vaan tilalle

autosta löytyi kyllä kaikenlaista muutakin laitettavaa esimerkiksi oikean puoleinen takasatulan männät oli ruostunut niin pahasti jumiin, että tuli vaihdettua uusi satula ja samalla vaihtui jarrupalat,kengät,levyt ja jarruletkut

pakosarjantiiviste vuoti, koska joku oli katkaissut yhden pakosarjan pultin. no ei muuta kun kansi irti. kun eipä siitä kannen paikallaa ollessa pultin poraamisesta mitään tullut

samalla tuli vaihdettua tiivisteet ja jakohihna kilkkeet

No oikeestaa kaiken huippu oli kun vaihdoin raidentangonpäätä tuli vasaroidessa huomattua, että joku oli kääntänyt iskarin väärille kierteille ja kierre petti iskari nousi jousen varassa pois sielta putkesta. no ei muuta kun hommasin varaosa autosta toisen tolpan, mutta eihän se tietenkään siihen käynyt ku abs-anturin paikka puuttui. vein tolpat sitten tutulle hitsarille joka hitsasi siitä toisesta tolpasta kierreosan toiseen tolppaan. samassa touhussa vaihtui konin iskarit ja mad -45mm madallus jouset


koitti viimein se päivä jolloin auton sai vietyä katsastukseen. Kyllä oli taas tappelua katsastus aseman kanssa kun ne keksi lisää vikoja autoon:
virolaiset led sivuvilkut eivät kelvanneet vaikka niissä oli kyllä jonkinlainen e-hyväksyntä mitä sitten meinaakaan
kun ajovalot on 0 asennossa pitkät ei saa kuulemma toimia
madallus-sarjan maahantuojan hyväksyntä todistus ei kelvannut vaan piti välttämättä olla tuv paperit.
siitä se tappelu sitten alkoikin onneksi
http://www.tuningstudio.fi/ oli hyvää asiakaspalvelua ja he ottivat asian hoitaakseen ja muutaman päivän päästä tästä katsasusasemasta soitettiin ja sanottiin, että ne paperit mitkä minulla oli kelpasivatkin muutoskatsastukseen.
silloin kun leima saatiin. tuli melkein heti tilattua 2.5tuumanen putkisto jolloin katalysaattori jäi tallin hyllylly koristeeksi, Viking Racing EcoMax lastu ja ahtoja tuli nostettua n.1kilon paikkeille.

samoihin aikoihin tuli pari 12" subia paksiin ja autossa oli muuten ostaessa dvd mankka ja kattonäyttö

vuonna 2012 autoon ei hirveästi mitään tapahtunut koska olin haminan RUK kuljetuskomppanjassa ja kotiuduin 4.1.2013

Merkittävin muutos varmaankin oli tuo etupuskuri joka on 850R volvon


ajovaloja tuli samalla vähän tummennettua

ja ens kesäksi tuli hommattua uudet 9" leveät peltivanteet


tarkoitus olisi hommata seuraavaksi:
uusi ahdin
suuttimet
välijäähdytin
ja toiseen perään uudet kitkalevyt, pikkurattaa ja vahvemmat ristitapit.
add on helmat
960 tai 850r takapuskuri
koneremonttikin on käynyt mielessä jolloin vaihtaisi ainakin teräksiset kiertokanget ja toisen kytkimen.
lisää kuvia:
http://s1355.beta.photobucket.com/user/___niko___92/library/