Autodiagnoosi  Carcom Oy

V70 2.4(140hv) VM-01 manuaali: vaihteisto jäykkä...

  • 4 Vastauksia
  • 4043 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lullaatio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Elikkäs auto on V70 2.4 l 140 hv aj.266 tkm. vm-01 manuaali, jonka vaihteet takkuaa ja pientä "pykälää" tuntuu vaihtaessa.
Kylmänä ei meinaa mennä mikään vaihde päälle kuin kohtuu voimalla. ostin auton vastikään ja huomasin että vetoakselin tiiviste vuotaa ja luulin että laatikko olisi kuiva jonka takia vaihteet takkuaisi, joten ostin tiivisteen ja uudet öljyt(valmistajan suosittelemat öljyt) jotka vaihdoin. mutta ennemmin vika paheni kuin korjaantui. vanhat öljyt oli hyvän näköiset eikä öljyn seassa ollut metalli lastua ollenkaan (ainakaan en huomannut). vaihteistosta ei kuuluu ylimmääräisiä ääniä eikä tunnu välystä, joten missä vika kun aiemmat kokemukset manuaalin vaihteen vaihtamisesta on paljon herkemmät????

Kiitos jo etukäteen vastauksista!

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: V70 2.4(140hv) VM-01 manuaali: vaihteisto jäykkä...
« Vastaus #1 : 24.01.2013, 21:35:10 »
Elikkäs auto on V70 2.4 l 140 hv aj.266 tkm. vm-01 manuaali, jonka vaihteet takkuaa ja pientä "pykälää" tuntuu vaihtaessa.
Kylmänä ei meinaa mennä mikään vaihde päälle kuin kohtuu voimalla. ostin auton vastikään ja huomasin että vetoakselin tiiviste vuotaa ja luulin että laatikko olisi kuiva jonka takia vaihteet takkuaisi, joten ostin tiivisteen ja uudet öljyt(valmistajan suosittelemat öljyt) jotka vaihdoin. mutta ennemmin vika paheni kuin korjaantui. vanhat öljyt oli hyvän näköiset eikä öljyn seassa ollut metalli lastua ollenkaan (ainakaan en huomannut). vaihteistosta ei kuuluu ylimmääräisiä ääniä eikä tunnu välystä, joten missä vika kun aiemmat kokemukset manuaalin vaihteen vaihtamisesta on paljon herkemmät????

Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Kytkinakselin boorit on kuivunut/vanhaa jämähtänyttä rasvaa.
Tuon kun laittaa kuntoon niin taas vaihteet pelaa.
Pikkasenhan tuossa tosin on hommaakin.
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa Lullaatio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4(140hv) VM-01 manuaali: vaihteisto jäykkä...
« Vastaus #2 : 24.01.2013, 21:56:42 »
No sitten toista kysymystä kehiin, elikkä mitenkä tuo remontti on helpoin tapa tehdä eli mitä kautta laatikkoa pois\mitä pitää purkaa edestä pois että laatikko mahtuu pois tulemaan??

Poissa mara h

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4(140hv) VM-01 manuaali: vaihteisto jäykkä...
« Vastaus #3 : 25.01.2013, 05:53:45 »
Samallahan se kannattaa vaihtaa koko kytkin työsylintereineen,kun kerta näin isoon hommaaan ryhtyy,en ole ikinä irrottanu mutta vetoakseli pois vaihetaakit kytkimen putket ym.lootaan tulevat kilkkeet irti,niin eikös tuo tuosta alas pudonne ??? senhän näkee kun alkaa tekemään mitä pitää irrottaa
« Viimeksi muokattu: 25.01.2013, 05:56:37 kirjoittanut mara h »

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4(140hv) VM-01 manuaali: vaihteisto jäykkä...
« Vastaus #4 : 25.01.2013, 08:03:39 »
En tiedä onko dieselin ja bensa koneen kytkimen rakenne samanlaiset?

linkistä löytyy kuva kytkinakselista.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2059.msg198800#msg198800
« Viimeksi muokattu: 25.01.2013, 18:33:13 kirjoittanut virkpe »

 

Carcom Oy  Elekma