Ei vaan kyllähän se on niin, että kaikki viat mitä autoon tulee lastutuksen jälkeen vaikka vuoden päästä on lastuttajan vika, huoh..

Asiaa tutkimatta tuskin kannattaa Samppasporttiakaan täällä monessa topicissa dissata. Katalysaattorikin on "kuluva osa", jolle jossain vaiheessa tulee tunnit täyteen, ei ne miljoonaa kestä ajella.
Ja takaisin aiheeseen: kolme nelikympistä käyttänyt / ollut mukana käyttämässä ohjelmoitavana ja ainakin Turbotecin ohjelmilla tuli kivasti vetoja lisää. Muistaakseni näin meni penkissä: -04 2.0T n.200hp @ 1 bar, -98 T4:sta ja -00 T4:sta ei saatu penkattua kunnon paineilla hukkiksen kellon takia, mutta uudella kellolla alkoi sitten kuljeksimaan iloisesti ja tehothan noissa menee sinne 225-235 heposen haarukkaan 1.4 baarilla..
Lämpimästi voin suositella softaa tuollaiseen matalapaineturboonkin - ainakin perstuntumalla kiihtyy ehkä vähän paremmin kuin vakio T4, jossa suurinpiirtein samat tehot. Tuo johtunee ahtimen kokoerosta, T-nepa lähtee vasta vähän ylempää vetämään.
Ja mitä tuohon kulutukseen tulee, niin omissa autoissa, joihin tehty pelkkää softaa on kulutus yleensä pikkaisen jopa tippunut normiajossa - kaasupoljin konehuoneessa asti menee sitten enempi, lisääntynyt teho kuin ei tule ihan ilmaiseksi..