Avaampas tämmöisenkin keskustelun, kun itellä sattuu olemaan moinen.
Kone on siis D4192T2 (95hv/190Nm) vuosina 1999-2000 eli kyseessä aika marginaali moottori volvolta, sam kone tosin on Renault Lagunassa hieman eri viriversiona useammassa vuosimallissa.
Huomasin fin-dieselin eli TDIfreekin pajan uutisista että lagunaan saisi nyt virisuuttimia joten laitoin heti kyselyä artulle että kääpikö ne volovoon ja mitä ne kustantaa...
Tehon oton kannalta tämä motti on minusta potentiaalinen varsinkin jos siihen nyt saa suuttimiakin, vauhtipyörä on kiinteä ja sachilla on suoraan jäpäkämpi sporti kytkinkin tarjolla. Syöttöpumppu on sama Bosch VP37 kuin VAG 1.9TDI koneissa nestepään koosta en ole tietoinen, mutta isompia saa varmasti jos on joku 9mm. Ahdin on mitätön GT17 garretti mutta esim omassa on GT15/20 hybridi, senkin pitäs riittää tonne 160hv paikkeille. ja sitähän tässä lähetään jahtaamaan jos suuttimet saa inhimilliseen hintaan.
Ohjelma on omassa Deran eli Debil OY:n muokkaama, periaatteella kaikki tai ei mitään. Ohjelmahan säätää vaan syöttöjä joten ahdot pitää bleedillä huijata ylemmäs...
Omassa on semmonen boost-T incabin kiina kopio jolla paineet saa kyllä ylös mutta piikkaa ihan simona, pitää ostaa kunnollinen että saa tasasesti paineet, pitää viiä sitten artulle penkkiin että näkee mitä siellä on nyt. Toiveissa olis että olis edes tehtaan lupaamat...
Sitä ennen pitää saaha pumppu timmiin ei ole ajotus kohdallaan niin saa sahata konetta viikon ennenkö lähtee käyntiin.
Mutta tässä oma aivopieru asiasta, kertokaa ajatuksia ja kokemuksia..
Niin tähän saa tehtyä evryn ja on jotkut tehnykin...
Äh meinas unohtua laittaa
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=270.0 tuosta autosta siis kyse..
Noniin saatu tietoa että suuttimet noin 500€ ja softan muokkaus noin 400€ ja pumpussa on 11mm nestepää. Nämä siis TDIfreekiltä nämä tiedot. Näyttää siltä että pitää alkaa säästää kevääksi vähän pätäkkää

niin ja seuraavaksi on ahdin liian pieni
