Race.fi  Puotilan autokorjaamo

B230K Käyntiongelmia

  • 14 Vastauksia
  • 3955 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Posi

  • Vieras
B230K Käyntiongelmia
« : 29.01.2013, 16:19:20 »
Oma 740 rupes tekemään nokan ja kaasuttimen vaihdon jälkeen sellaista että lähtee huonosti käyntiin, eikä kärsi antaa kaasua kuin 1/4 tai muuten sammuu. Hivuttamalla saa kierroksia korkeammalle. Auto on pihalla ja sitä testailtiin vähillä bensoilla nokanvaihdon yhteydessä kun kaasaria säädettiin. Olisiko bensapumppu hajalla? Hajoaako näistä useimmin tankin siirtopumppu vai lohkon mekaaninen pumppu? Letkusta tulee aika heikosti bensaa startin yhteydessä, ja jostain oon lukenut että vähintään 1,5L minuutissa tarttis tulla? Tällähetkellä tulee varmaan 0,5L. Ennen nokan ja kaasarinvaihtoa pelasi siis täysin. Koneesta kuuluu nakutusta/raksutusta, mutta se ehkä johtuu laihalla käymisestä ja kuluneesta nokasta?

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3344
  • Boxy, but good
Vs: B230K Käyntiongelmia
« Vastaus #1 : 29.01.2013, 16:57:21 »
Onko jako oikein?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: B230K Käyntiongelmia
« Vastaus #2 : 29.01.2013, 17:21:47 »
sääditkö venttiilit nokan vaihdon yhteydessä..
740 M50B25

Posi

  • Vieras
Vs: B230K Käyntiongelmia
« Vastaus #3 : 29.01.2013, 20:17:20 »
Jaon pitäisi olla oikein, koska oli ajossa solexilla ja toimi. Nyt kun vaihdoin Weberin tilalle niin kävi laihalla ja toimi hetken aikaa jotenkin, mutta sitten ei saanu enää säätöihin millään ja kävi vaan laihemmalla, millä ennen kävi samoilla säädöillä rikkaammalla. Ja sen jälkeen käynyt huonosti. Ajettu kyllä vähällä bensalla, ja muutaman kerran kuiviinkin :D

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: B230K Käyntiongelmia
« Vastaus #4 : 29.01.2013, 21:52:34 »
Jako pielessä, sytty sekasin ja kaasarin säädöt metässä.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Posi

  • Vieras
Vs: B230K Käyntiongelmia
« Vastaus #5 : 31.01.2013, 00:31:19 »
Nyt on jako oikein, lähtee hyvin käyntiin, mutta tyhjäkäynti huutaa 3500rpm. Imuvuotoja ei ole.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: B230K Käyntiongelmia
« Vastaus #6 : 31.01.2013, 11:29:54 »
Nyt on jako oikein, lähtee hyvin käyntiin, mutta tyhjäkäynti huutaa 3500rpm. Imuvuotoja ei ole.
Säädä se kaasari. Weberin tyhjäkäynnin säätö ainakin DGV:ssä on helppoa kuin lapsen lyöminen.
Jäitä housuun!

Posi

  • Vieras
Vs: B230K Käyntiongelmia
« Vastaus #7 : 31.01.2013, 13:17:13 »
Joo, nimenomaan. Joka suuntaan pyöritelty ruuvveja ja kierrokset vaan nousee. 2T-kaasuttimien säätämisestä on kyllä kokemusta erittäin paljon mutta tämä on nyt uutta.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: B230K Käyntiongelmia
« Vastaus #8 : 31.01.2013, 13:20:55 »
Joo, nimenomaan. Joka suuntaan pyöritelty ruuvveja ja kierrokset vaan nousee. 2T-kaasuttimien säätämisestä on kyllä kokemusta erittäin paljon mutta tämä on nyt uutta.
Kaasuläpän stopparia aukipäin ja tyhjäkäynnin säätöruuvia kiinnipäin. Ootko varma ettei vivusto jumita?
Jäitä housuun!

Posi

  • Vieras
Vs: B230K Käyntiongelmia
« Vastaus #9 : 31.01.2013, 17:36:20 »
Noniin, kaasarista tosiaan puuttu yks ruuvi. Eipä tullu heti mieleen ku ittelle tuntematon kaasari. Nyt vaan sitte hienosäätöä.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: B230K Käyntiongelmia
« Vastaus #10 : 31.01.2013, 17:38:13 »
Noniin, kaasarista tosiaan puuttu yks ruuvi. Eipä tullu heti mieleen ku ittelle tuntematon kaasari. Nyt vaan sitte hienosäätöä.
Mikä Weber se on?
Jäitä housuun!

Posi

  • Vieras
Vs: B230K Käyntiongelmia
« Vastaus #11 : 01.02.2013, 16:07:45 »
Eipä pelaa kyllä vieläkään kunnolla alakierroksilla. Kiihdytyspumpun kalvo tarkistettu ja kaasari säädätetty. Ei saatu sieläkään pelaamaan alakierroksilla. Mooaa nopeassa kaasun avauksessa ja röpeltää ja paukkuu. Tulpat ja tulpanjohdot vaihdettu. 3000rpm--> pelaa hyvin. Kulutus 20l/100km. Voiko liian kova bensanpaine tehdä tuon?
« Viimeksi muokattu: 24.02.2013, 00:34:46 kirjoittanut Posi »

Posi

  • Vieras
Vs: B230K Käyntiongelmia
« Vastaus #12 : 24.02.2013, 01:29:08 »
Ei osaisi kukaa sanoa?

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: B230K Käyntiongelmia
« Vastaus #13 : 24.02.2013, 09:44:18 »
Jos  siellä on "edelleen joku weberi" niin normipaine on 2 baaria ja sen säätämiseen tarvitset painemittarin ja tarvittaessa paineen säätäjän. Webereissä on tietysti "se ikävä piirre", että seoksista ei oikein voi sanoa ilman ARF-mittaria ovatko ne jollain alueella rikkaalla vai laihalla  ;). Vaikuttaisi vähän siltä siltä että tuossa kaasun äkillisessä avaamisessa "mennään laihalla"? Yleensä Weberin tyypilliset korvauskaasuttimet vaativat suurempia suuttimia kuin kaasuttimessa on. Esimerkiksi minulla on se suurin saatavissa oleva tyhjäkäyntisuutin mitä Weberille löytyy ja kaikki muutkin ovat suurempia kuin mukana tulleet. Tähän tosin tarvittiin paljon suuttimia kokeiluun - ei ARF:iä. Kone on Mitsun 2,5 litrainen, ja kulutus on pienempi kuin vakio lisessisolexilla. Perusvakiosta korvauskasuuttimesta poikkeaa siinä, että on DGEV-malli ns sähkörikastimella ja sain koko rikastinpiirin vesikierrosta pois (= tukkoon).

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: B230K Käyntiongelmia
« Vastaus #14 : 24.02.2013, 21:35:40 »
Kiihdytyssuutin tai -pumppu liian pieni ja käy laihalla kun kaasua polkaistaan. Jos siellä on vakio mekaaninen B230K moottorin bensapumppu lohkon kyljessä käytössä niin ei pitäisi olla liian kovat bensanpaineet. Ettei vaan olisi venttiilejä mutkalla jos jako on ollut pielessä?
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron