RallyBaron  Samppasport

virranajakajan pyörijän vaihto, sekä etuvilkkujen vaihto???

  • 7 Vastauksia
  • 4138 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa gona84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Moro. tulivaihdettua  B200E:hen (-89 240) tulpat, tulpanjohdot ja virranjakajankansi, mutta miten tuo pyörijä vaihdetaan (siis se oranssi osa joka on virranjakajassa kiinni?

Toinen kysymys: pitäis vaihtaa usa-vilkut etukulmiin mutta näyttää siltä että pitää purkaa puoli keulaa että saa vilkut vaihdettua...
-Volvo V70R saffran ´98
-Volvo 240 (b200e) ´90
-Chevrolet chevy van G20 ´92
-Suzuki GSX-R 600 K5

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Moro. tulivaihdettua  B200E:hen (-89 240) tulpat, tulpanjohdot ja virranjakajankansi, mutta miten tuo pyörijä vaihdetaan (siis se oranssi osa joka on virranjakajassa kiinni?

Toinen kysymys: pitäis vaihtaa usa-vilkut etukulmiin mutta näyttää siltä että pitää purkaa puoli keulaa että saa vilkut vaihdettua...
Reippaalla riuhtasulla vanha irti ja painamalla uus tilalle. Ei ole rakettitiedettä.

Ja USA-vilkut ei ilman muokkausta mee euroumpioihin että irrota ihan suosiolla ne umpiot, vilkut tulee nätisti mukana.
Jäitä housuun!

Poissa gona84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Tänx elk. tuohon halusinki saada vastauksen että (pitäiskö) lähtee vaan riuhtasemalla, mutta kun ei nätisti kampeamallakaan lähteny irti niin ajattelin jos sielä on joku kiinnike.....mutta kokeillaan käyttää vähä enemmän voimaa riuhtaisussa.

Ja vilkuista huomasinki että pitää vaihtaa koko umpio, on vaan niin hyvin peltien takana ruuvit jemmassa että joutuu purkamaan suojamuoveja.
-Volvo V70R saffran ´98
-Volvo 240 (b200e) ´90
-Chevrolet chevy van G20 ´92
-Suzuki GSX-R 600 K5

Poissa oobee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Tänx elk. tuohon halusinki saada vastauksen että (pitäiskö) lähtee vaan riuhtasemalla, mutta kun ei nätisti kampeamallakaan lähteny irti niin ajattelin jos sielä on joku kiinnike.....mutta kokeillaan käyttää vähä enemmän voimaa riuhtaisussa.

Ja vilkuista huomasinki että pitää vaihtaa koko umpio, on vaan niin hyvin peltien takana ruuvit jemmassa että joutuu purkamaan suojamuoveja.

Pyörijän pitäis lähtee riuhtasemalla. Itsekin vaihdoin pari päivää sitten eikä lähtenyt. Ruuvarilla ja vasaralla naputin sitten rikki, halkee aika helposti.

Poissa seease

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
siis miten oikea oppisesti vaihdetaan 940 etuvilkut? onko ne vaan ruuveilla? vai jotenkin että vedetään irti?  ja sivuvilkut varmaan jollain ruuvimeisselin avulla  ;D .. ruukkari välii ja vääntää ? ainakin päälisin puolin kun katoin äkkiä ?? kiitos etukätee:)!

Poissa Grahik

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 269
  • Hyvä siitä tulee kun sen maalaa.. vai paalaa?
siis miten oikea oppisesti vaihdetaan 940 etuvilkut? onko ne vaan ruuveilla? vai jotenkin että vedetään irti?  ja sivuvilkut varmaan jollain ruuvimeisselin avulla  ;D .. ruukkari välii ja vääntää ? ainakin päälisin puolin kun katoin äkkiä ?? kiitos etukätee:)!

Sivuvilkkuja ja peltejä ei kannata tuhota ruuvarilla söhimällä.
Väännättää vaan sormivoimin taaksepäin ja nostattaa etureunasta niin lähtee ehjänä. Tai saattoi olla toisinpäin.
850 GLT '92
Chrysler Sebring 2.7 Autostick '02
Chrysler 300M 3.5 Autostick '99
V70 2.5T GearTronic Classic '08

Poissa seiskanelonen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 286
  • www.vrcf.fi
Etuvilkut lähtee yhan työntämällä suoraan eteenpäin. Lamput ensin ieti ja painaa suoraan eteenpäin varovasti ettei karkaa. Ovat sellaisten muoviklipsujen lukitsemat joita voi varoen vähän samalla taivuttaa. Menevät sitten poikki varsin helposti, kannattaa ruiskaista jotain liukastetta ensin klipsuihin. Sivuvilkuissa on nuoli joka näyttää työntösuunnan.
sisäänajettuja volvoja
144Gl-74, 244 Dl-79,  244 Dl-83,  244 Gle-84,
740 Gle-90, 940 Ft-94

Poissa seease

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
no voi perse  ;D .. menin jo irrottamaan sivuvilkut. työnsin siitä maksummasta kohasta eteenpäin ja väänti niin sain toisen irti ehjänä. toisen otin niiin se eka kupu meni rikki.. halkes pien pala siitä vilkun nokasta. mutta uudet on tulossa jo.. ja ei se entinen vielä ole se rikkimennyt..  etuvilkut sain hienosti irti, toinen kupu oli rikki toisesta vilkusta niin revin muovit päältä ja revin vaan irti :D ja toisen osaski ottaa sit jo hyvin irti..

 

Samppasport  Futurez