Autodiagnoosi  Carcom Oy

B234F '89 päästöt, kieroksilla CO 0.7 %, tyhjäkäynnillä HC 229

  • 9 Vastauksia
  • 1991 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sysostar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 96
  • www.vrcf.fi
Noi kai pitäisi olla jotain 0.3% ja alle 100 jotta pääsisi läpi.

Joutokäynnillä CO 0.149% ja kieroksilla HC 94

Jos oikein ymmärtänyt niin kävisi rikkaalla. Tulpat / öljyt vaihdettu noin 6kk sitten. Huohtuskin putsattu vuosi sitten, oli aika tönkissä.

Pakovuoto, huohotin tukossa. Mitä muita asioita kannattaisi tarkistaa ?

Loppu kesästä kun tutkin kulutuksen takia niin huomasin että se läppä joka ohjaa otetaanko kylmää ilmaa vai kuumaa ilmaa putkella pakosarjalta ei oikein toiminut vaikka kuinka lämmitti. Kesällä kun tarvi sitä lämmintä niin pistin sen ruuvilla puoleen väliin. Tuli vain mieleen että kun saa helpommin ilmaa ohjaus kääntää rikkaammalle ja seos sitten vähän sekaisin ?-) Yleensä kai ilman saannin vaikeus aiheuttaa rikkaan seoksen...

Kulkee kyllä ihan hyvin, syöpi ehkä vähän enemmän kuin pari vuotta sitten...

Pakkasta mittaus päivänä oli vain -10 astetta.

Vuosi sitten meni päästöt läpi vaikka bensan kulutus oli paljon isompi kuin nyt.



Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Imuvuoto ja joku sylinteri ei sytytä kunnolla.

Mä kyllä joutasin ihmettelemään mikäli auto on edelleen Rovaniemellä...  :P
Jäitä housuun!

Poissa sysostar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 96
  • www.vrcf.fi
Tutkimpa tässä illan pääle, huohotus oli tukossa valkoista mönjää. On aika ilkeä saaha se purkki irti, on pultit niin "helposti" esillä. Miten sen mönjän saa helpoiten pois ? tuulilasin pesunesteellä vähän huljuttelin, paineilma ja koputtelemalla. Kai siihen helpompikin keino olisi ?-)

Mutta itse asiaan, ei ole kauan kun viimeksi putsattu eli jostai sitä vain tullut lisää. Mistä vikaa hakemaan?

-Sysostar

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Pätkäajoa suurimmaks osaks? Kondensiovettä öljyn seassa... Onko öljykorkissa mönjää?
Jäitä housuun!

Poissa sysostar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 96
  • www.vrcf.fi
Pätkäajoa suurimmaks osaks? Kondensiovettä öljyn seassa... Onko öljykorkissa mönjää?

Pätkäajoa kaupungissa, talvisin lämpimästä tallista yleensä toimistolle roikan nokkaan.

Aikasemmin öljykorkista en ole nähnyt, nyt kun katoin niin nimeksi että juuri huomasi. pari päivää sitten katoin öjy tikkua siinä ei näykynyt.

Nyt kun muistin niin olisko viime viikolla ollut kun ei pukannut lämmintä, kotia niin painetta paisunta säiliössä. päästin sitten jäähdyttimen ylimmän letkun ja vähän pulputtelin muita letkuja laski sen mitä nousikin paisunta säiliöön. Sen jälkeen lämmintä kyllä tullut.

Voisko termostaatti jumittaa? missähän se tässä mottororissa oikein on ?-)

-Sysostar

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Voisko termostaatti jumittaa? missähän se tässä mottororissa oikein on ?-)

-Sysostar
Minulla oli tämä malli nelisen vuotta sitten ja katsoin kuvista että näyttäisi olevan ylävesiletkun kannessa olevan lähtöliittimen alla. Ainaki se on tämänikäisissa autoissa lähes aina siinä, vaikka en koskaan muista sitä vaihtaneeni. Esim jäähdyttäjän kyllä vaihdoin uuteen. Voihan tuon termarin "keittää" ja tehdä tiiviste itse vähän paksummasta tiivistepaperista ellei valmista löydy. Tosin epäilen että vikaa ei tuossa osassa ole ::).

Poissa sysostar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 96
  • www.vrcf.fi
Minulla oli tämä malli nelisen vuotta sitten ja katsoin kuvista että näyttäisi olevan ylävesiletkun kannessa olevan lähtöliittimen alla. Ainaki se on tämänikäisissa autoissa lähes aina siinä, vaikka en koskaan muista sitä vaihtaneeni. Esim jäähdyttäjän kyllä vaihdoin uuteen. Voihan tuon termarin "keittää" ja tehdä tiiviste itse vähän paksummasta tiivistepaperista ellei valmista löydy. Tosin epäilen että vikaa ei tuossa osassa ole ::).

Termari löyty, siellähän se ylävesiputken päässä. Aikasemmin kun vilkuillu niin ei näyttänyt sellaiselta että siinä se olisi.

Vaihdoin kuiten uuteen. Keittelin vanhaa näytti toimivan. infrapuna mittarilla mitattuna avautui reilussa 90 asteessa.

Ihan hyvän olonen uusi kumi tiiviste siihen meni.

Harvoinhan termari menee, mutta helpoimpia vaihdettavia niin nyt on se poissa yhtälöstä. Vieläkö löytäs todennäköisen vian niin voisi käydä uudestaan mittauttaan.

-Sysostar

hevonen

  • Vieras
Jep ja näissähän on aina se kumihuuli tiivsteenä mikä menee termostaatin ulkokehään, ei ole paperitiivisteitä. ;)

Poissa Gorgane

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 202
  • www.vrcf.fi
Brake cleanerilla on hyvä putsailla kaikkia palojätteitä ja öljynsekasia mönjiä pois. Kent One Shot on ehkä paras aine, mutta sitä myydään varsin nihkeästi tavallisille ihmisille.

Ja mitä noihin päästöihin tulee, niin:

-Imuvuoto
-Ilmamäärämittari paskanen/rikki
-Lambda
-Lämpöanturi rikki---->antaa kylmärikastusta, vaikka ei pitäisi

Nuo nyt ainakin hyvä selvitellä.
Volvo 242DL B19A -80
Volvo 240GL B200E Wagon -88
Toyota Corolla DX KE70 4D -83
Volvo 745 B200ET -87

Poissa sysostar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 96
  • www.vrcf.fi
Hei

Päästöt meni läpi. Vaihdoin tuplanjohdot ja putsasin imm:n. Suihkuttelin lähes kaikki näkyvissä olevat sähköliittimet putsaus aineella. Tulpan johdoissa näytti joissain olevan hapettumisen merkkejä. Yksi tulppa oli selvästi tummempi kuin muut. Muut oli vaaleanharmaita, yksi tumman harmaa.

IMM ei nyt silmämääräisesti näyttänyt likaiselta, mutta silminhän ei välttämättä näe tarpeeksi tarkasti.

Ennen mittausta ajoin noin 15km isommilla kieroksilla että katti olisi varmasti lämmin, lyhyessä kaupunki ajossa kun se ei välttämättä aina ehdi lämmetä.

Käynti muuttu ihan perstuntumaltakin paremmaksi.

-Sysostar

 

Elekma  Autoracing