Elekma  Autoracing

Dieselin öljyn laimenenminen.

  • 1 Vastauksia
  • 1375 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Heikki75

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 345
  • V60 D4 AWD
Dieselin öljyn laimenenminen.
« : 07.02.2013, 07:23:53 »
Nyt olen ongelmitta päässyt tuolla 2.4D:llä 13000km.
Öljynkulutusta olen seurannut normaalisti kokoajan ja se on tähän asti ainakin määrällisesti ollut hyvinkin loogista..

Pari viikkoa sitten katsoin, että pinta oli aikalailla 70% merkkialueesta. Nyt sitten huomasin että se on ylämerkissä, eli polttoainettahan sinne on joutunut.

Öljyt mustuvat hitaasti, eli enemmän tai vähemmän sitä on siellä seassa ollut aiemminkin?

Öljy pitäisi olla viimeisen päälle suosituksen mukaista (Castrol Edge pro 0w-30 A5), mutta on senkin kanssa varmasti rajansa lantrauksella.

Onko näissä öljyissä ylipäätään mitään ihmeellistä tapahtunut, joka sallisi tuota laimentumaa, vai onko se vain kuluttajien rauhoittelua ja pohjoisessa toimimattoman DPF-keksinnön maineen hengissä pitämistä?

Kyllä tuo Dpf-pelleily lähtee heti, kunhan pääsen leimaamaan ensin. Ennen ei viitsi, kun on tuo vaihtoauto-takuu päällä vielä.
« Viimeksi muokattu: 07.02.2013, 07:40:05 kirjoittanut Heikki75 »

Poissa LK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • S80 2,5D -99 by Dera, sekä S60 2,5T AWD
Vs: Dieselin öljyn laimenenminen.
« Vastaus #1 : 07.02.2013, 08:14:31 »
En tiedä tuosta Volvon omasta dieselistä, mutta VW:n omassa tekee sitä, että valuu kanavista toodella kauan.
Semmonen puolisen tuntia menee sammuttamisen jälkeen, niin sitten vasta kannattaa katsoa tikkua.

VW:n vehkeissä ei tosin ole tuota ongelmaa että pääsisi neste lisääntymään. Kyllä sen verran reipasta on öljynkulutus ettei ole pelkoa ylitäytöstä ;)

 

Autoracing  KL-varaosat