Futurez  Kulkukoira

740 1-3-1 ja sytkä 2-1-4 koodit ja peltijumissa..

  • 26 Vastauksia
  • 6794 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa retiisi69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
Vs: 740 1-3-1 ja sytkä 2-1-4 koodit ja peltijumissa..
« Vastaus #15 : 09.02.2013, 19:32:16 »
Vika löytyi tosiaan tuosta vauhtipyörän asentotunnistimesta/ykkanturista.. Vaihto ei tosiaan ollut vaikea homma kun tuo vapari sattuu olemaan niin käsi mahtui räikän kanssa helposti paikalleen.. sormineen loppupätkä pultista pois niin ei pudonnut pulttikaan :) ISO kiitos kaikille avustaneille! nyt volvo taas toimii ongelmitta ja lähtee niin nopeasti käyntiin että hyvä kun perässä pysyy..  :pomo:
V90 D4 -18
142 -70

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 1-3-1 ja sytkä 2-1-4 koodit ja peltijumissa..
« Vastaus #16 : 10.02.2013, 10:59:09 »
Kun otit sen vanhan pois, olisi hyvä tarkistaa että onko siinä pieniä teräshiluja kiinni siinä magneettikärjessä. Jos on, se on haitallista koska kyseessä on ns induktiivinen anturi. Samalla olisi voinut tarkistaa onko uudessa anturissa tuota magneettisuutta jollain pienellä teräspalalla. Pitäisi olla, koska muuten se ei toimi. Minä sain aikanaan Motonetista "epämagneetisen" kappaleen eikä tominut. Nuo teräshilut antavat vinkin siitä, että kytkinkopassa pyörii liikaa "hiluja".  Vauhtipyörän reikäkehän puhdistus ja kytkinremontti + kytkinkopan puhdistus voivat olla edessä.
« Viimeksi muokattu: 10.02.2013, 11:06:19 kirjoittanut pikatraktori »

Poissa retiisi69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
Vs: 740 1-3-1 ja sytkä 2-1-4 koodit ja peltijumissa..
« Vastaus #17 : 10.02.2013, 16:33:32 »
ei ollut kyllä juur minkäänlaista hilua kiinni.. ja eiköhän tuo toimi kun on ilmeisesti vähän on/off mallia.. uuttalaittaessa ekalla kerralla jäi anturinpultti löysälle eikä lähtenyt käymään ollenkaan, kunnes olin jo laittamassa vanhaa takaisin kun huomasin pultin löysyyden ja laitoin tiukalle niin toimii kun tehtaasta olisi auton hakenut  :)
V90 D4 -18
142 -70

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 740 1-3-1 ja sytkä 2-1-4 koodit ja peltijumissa..
« Vastaus #18 : 11.02.2013, 15:40:07 »
Juu, tuo VR-anturi on uskomattoman tarkka tuosta etäisyydestä, koska magneettikenttä heikkenee etäisyyden kuutioon.

Eli puhutaan muutamien millien matkoista, mitkä erottavat toiminnan ja toimimattomuuden.
Automaagissa peltikehän 2mm lommo teki sen, ettei signaalia EZK:lle tullut.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa retiisi69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
Vs: 740 1-3-1 ja sytkä 2-1-4 koodit ja peltijumissa..
« Vastaus #19 : 11.02.2013, 17:37:28 »
Noniin, eipä tuo nyt sitten sen ihmeemmin auttanut.. räkien lähtee edelleen käyntiin sopivasti jäähtyneenä.. muita ehdotuksia? Itsellä käväisi mielessä josko laskee bensan paineet jostain pois, ja kun auto tarpeeksi on jäähtynyt niin tulee kylmäsuutin peliin ja riittää lähtemään siististi käyntiin? kun taas hetken jäähtyneenä ei kylmäsuutin ole pelissä ja lähtee silloin räkien? Muita ehdotuksia?
V90 D4 -18
142 -70

Poissa Denso

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 429
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 1-3-1 ja sytkä 2-1-4 koodit ja peltijumissa..
« Vastaus #20 : 26.06.2013, 21:40:34 »
Juu, tuo VR-anturi on uskomattoman tarkka tuosta etäisyydestä, koska magneettikenttä heikkenee etäisyyden kuutioon.

Eli puhutaan muutamien millien matkoista, mitkä erottavat toiminnan ja toimimattomuuden.
Automaagissa peltikehän 2mm lommo teki sen, ettei signaalia EZK:lle tullut.
Paljo se vr-anturin etäisyys sitte on? oon asentamassa 10 sarjan lohkoon eikä tietoo etäisyydestä.

s73

  • Vieras
Vs: 740 1-3-1 ja sytkä 2-1-4 koodit ja peltijumissa..
« Vastaus #21 : 26.06.2013, 21:58:10 »
Noniin, eipä tuo nyt sitten sen ihmeemmin auttanut.. räkien lähtee edelleen käyntiin sopivasti jäähtyneenä.. muita ehdotuksia? Itsellä käväisi mielessä josko laskee bensan paineet jostain pois, ja kun auto tarpeeksi on jäähtynyt niin tulee kylmäsuutin peliin ja riittää lähtemään siististi käyntiin? kun taas hetken jäähtyneenä ei kylmäsuutin ole pelissä ja lähtee silloin räkien? Muita ehdotuksia?
jos tämä on vikana niin bensapumpun releessä voisi olla vikaa tai suutin releeessä.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 740 1-3-1 ja sytkä 2-1-4 koodit ja peltijumissa..
« Vastaus #22 : 26.06.2013, 22:49:19 »
Paljo se vr-anturin etäisyys sitte on? oon asentamassa 10 sarjan lohkoon eikä tietoo etäisyydestä.

Nyt vetäisen ihan hihasta, muutama milli...

Oikeasti mahdollisimman lyhyt matka, ettei kontaktia tule, jolloin signaali mahdollisimman hyvällä signaali/kohina-suhteeltaan.  Tällöin systeemi toimii mahdollisimman hyvin!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Denso

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 429
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 1-3-1 ja sytkä 2-1-4 koodit ja peltijumissa..
« Vastaus #23 : 26.06.2013, 22:51:08 »
Nyt vetäisen ihan hihasta, muutama milli...

Oikeasti mahdollisimman lyhyt matka, ettei kontaktia tule, jolloin signaali mahdollisimman hyvällä signaali/kohina-suhteeltaan.  Tällöin systeemi toimii mahdollisimman hyvin!
Löysin tuolta lankun kertomana et ois 1-1.2mm ei varma tieto.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 740 1-3-1 ja sytkä 2-1-4 koodit ja peltijumissa..
« Vastaus #24 : 27.06.2013, 00:08:14 »
Löysin tuolta lankun kertomana et ois 1-1.2mm ei varma tieto.

Kuten sanottu, lyhyin mahdollinen kontaktiton etäisyys. Ehkä jonkun 0,5mm turvamargiaalin voi jättää!  :hello:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: 740 1-3-1 ja sytkä 2-1-4 koodit ja peltijumissa..
« Vastaus #25 : 27.06.2013, 09:23:16 »
Kukaan ei ole vielä ehdottanut ruiskun lämpöanturia. Mulla oireili seiska vastaavalla tavalla, lämpöanturin vaihto auttoi... Sijaitsee imusarjan alla, suurinpiirtein 3. ja 4. imukanavan välissä. Anturi on kierteellä kiinni kannessa. FAQ auttaa näköjään tässäkin: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=588.0
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa retiisi69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
Vs: 740 1-3-1 ja sytkä 2-1-4 koodit ja peltijumissa..
« Vastaus #26 : 27.06.2013, 20:46:57 »
joo tuohon auttoi suutinrele jonkin verran, ei sahaa enää ihan törkeesti, ajoittain kyllä.. asiaa en ole enään pohtinut kun taitaa uuteen kotiin huomenna lähteä rakas maantielaiva  :'( mutta uusia tuulia on pakko kokeilla urpojen puolelta  :pomo:
V90 D4 -18
142 -70

 

Elekma  Autoracing