Kulkukoira  Proturbo

B234f kenkkuilee

  • 34 Vastauksia
  • 7898 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: B234f kenkkuilee
« Vastaus #30 : 03.04.2013, 21:14:46 »
Tämä oli uutta. Tarkoitat tuolla tarpeen mukaan sitä että kauanko?
Jep, Pulssin leveyttä siinä säädellään ja sitä kautta se sopan määrä määräytyy.
LH ruikkaa kaikilla sumuilla yhtäaikaisesti. Nyt en vain jaksa muistaa sitä, oliko se vakio välein vaiko kierrosluvun mukaisesti.

En tosiaan ole perehtynyt aiheeseen, lukenut vaan muiden juttuja jotka sanoo niitä maadoitettavan kahden ryhmissä mutta jos sanot että ne kaikki maadoittuu samalla kertaa, uskon kyllä ja jaan kyseistä oppia jälkipolville.

Hitusen on tullut tutkittua...   ;)

Varmuudella voin sanoa, että LH 2.4 sisältää vain yhden suuttimien ohjauspinnin jota se maadottelee.
Joten tässäkin voit jälkipolvia ojentaa ja opastaa, ettei tuo olisi samanlainen urbaani legenda kuin monet 016/012 IMMua koskevat uskomukset.

Toimintaanhan tuo ei vaikuta mitään, jos bensaa tulee tukille ja suuttimia maadoitetaan, kone käy jos on kipinä ja ajoitukset paikoillaan.

Juu, sama se, onko suuttimet yhdessä vaiko kahdessa ryhmässä.  Jokainen suutin erikseen on sitten se sekventaaliruiskiminen ja sitä LH ei todellakaan hanskaa...

Sekventaalit on HIPO-miesten ja bensan pihistäjien juttuja!  ;D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: B234f kenkkuilee
« Vastaus #31 : 03.04.2013, 21:35:54 »
Tarkasteleppa sitä vanhaa ja uutta virranjakaja, kun etkös kirjoitellut että on ihan pielessä ajoitus. Ne on nimittäin erilaiset jos ostit 8naulaisen koneen virranjakajan, itse kun vaihdoin tuon venttiilimurheen omaan autoon, niin tuli huomattua että eipä ole samanlainen b200f moottorin kanssa se jakaja.
Virranjakaja GLT:ssä on erilainen nilltä "metalliosiltaan" kuin muissa 8-venttiilisissä. Se on ikäänkuin peilikuva 8-venttiilistä jakajista. Kansi sensijaan on sama kuin esim 700-sarjan koneissa. Sitä on ilmoitettu käytetyn GLT:n lisäksi jossakin Porschessa ::).

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: B234f kenkkuilee
« Vastaus #32 : 05.04.2013, 13:23:59 »
Niin, se jakajan "pohja" on juurikin peilikuva. Mutta onko tuo yksi syy volvon bensankulutus ominaisuuteen, että se ruikkii aina kaikilla suuttimilla?

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: B234f kenkkuilee
« Vastaus #33 : 05.04.2013, 16:09:51 »
Eipä sillä ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Normaaliliikenteessä matka-ajossa GLT kuluttaa noin 8,6 litraa sadalle. Lisäksi on hyvä muistaa, että autot ovat valmistuneet tuossa 1990 luvun taitteessa, eikä kyseessä ole mopoauto ;). Lukema vastaa hyvin muita saman painoluokan autoja tuolta ajalta. Tiedän kyllä että enemmänkin mennee muuttamalla ajotapaa "äksymmäksi"  8).

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: B234f kenkkuilee
« Vastaus #34 : 06.04.2013, 16:23:18 »
Mutta onko tuo yksi syy volvon bensankulutus ominaisuuteen, että se ruikkii aina kaikilla suuttimilla?
Osaltaan, mutta se on aikakautensa tekniikkaa kaikkinensa.  Koko kokonaisuus vaikuttaa.  Silti kaikenkaikkiaan se aikas kiitettävä suoritus, että 2,3L moottori kuluttaa noin vähän 70/80-luvun taitteen moottorinohjauksella ja moottoritekniikalla.  LH:lla on nimittäin ikää jo reilun 30-vuotta!.

Ylipäätään vinokoneen polttoaineen kulutuksen pienentäminen edellyttäisi kaiken uusiksi pistämistä ja silti sillä ei mitään mahdottomia säästettäisi!

Nuo nykyiset ecoboost yms. kotkotukset ovat ne viimeinen kikka saada moottorista edes siedettävästi tehoa/vääntöä ja pitää silti se polttoaineen kulutus pienenä, kun sen moottorin vajaakuorma hyötysuhde saadaan kohtuullisen ylös.

Tietysti jos laihaseos-moottoreita voisi tehdä, niin sillä saisi kulutusta kuristettua, vaan nykyisillä saastemääräyksillä se ei oikein ole mahdollista.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron