Eli jo viime kesästä lähtien pientä rutinaa/narinaa oikealla rajottajaan asti kääntäessä apparin etukulmasta ollu havaittavissa. Etu oikealle vaihdettu alatukivarsi ja homma ei muuttunut, katsastuksessa marraskuussa katsuri oli löytävinää etuoikealta välystä mutta ei osannut tarkemmin sanoa mistä niin päästi läpi. Tuo rutina/narina ollu havaittavissa lähinnä alkuperäisillä 17 tuumaisilla leveämmillä kesävanteilla, talvirenkailla kapeammilla 16 tuumaisilla ei kuin muutaman kerran.
Nyt alkanut välillä ohjaus pykimään ja välillä taas toimii niin kuin pitää. Muutos tullut viidesti kun ajanut kuoppaan, reunakiven päältä parkkin mennessä, ajaessa lätäkköön tai kääntäessä täydet oikealle.
Hammastankoa tai tehostimenpumppua epäilin, mutta pumppu ei kuullosta vialliselta korvalla tai stetoskoopilla kuunnellen. Nesteet pysyy myös säiliössä, auto ei merkkaa mitään tippoka alleen ja ylhäältä/sivuilta katsoen hammastanko ei mitenkää erikoisen märkä. Koneen alusta kun vähän öjyinen vuotaneen turbon paluun jäljiltä.
Tänää kömmin auton alla parkipaikalla niin alle kuin mahtui. Ja kummankin puolen vetarin kumit olivat ehjät ja terveen näköiset. En löytänyt muutenkaan silmämääräisesti tai käsin nykimällä mitään vikaantuneen näköistä tai välyksellistä. Katsoin myös konepellin puolelta iskarin yläpäät ja kummatkin puolet näytti samanlaisilta tai sen vähän mitä voi kokeilla niin väljää tuntunut, kokeilin myös ettei apparin puolen yläpää ole erikoisen lämmin. Tosin siinä on vieressä paisuntasäiliö että ei paljon viisaammaksi tule.
Voiko mahdollisesti väljäksi/paskaksi mennyttä yläjoustintukea mitenkään todeta purkamatta koko tolppaa alas. Ajattelin vielä viikonloppuna nostaa keulas ylös ha kokeilla nykykiä onko väljää havaittavissa.
Onko tuo yläjoustintuen vaihto kuinka ikävä homma, pitääkö ostaa koko iskarin yläpää uusiks vai onko pelkkä joustintuki saatavilla? Muutenkin neuvoja ja muita käytännön asioita asiasta?