Autodiagnoosi  Carcom Oy

b200k sytytys

  • 26 Vastauksia
  • 14640 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RikuPit

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
b200k sytytys
« : 12.02.2013, 19:30:55 »
Otsikon mukaisella koneella varustettu 240, johon vaihdettu vanhanmallin elikkäs kärjellinen virranjakaja.. Tartteeko etuvastusta jos biltemasta hakee suurtehopuolan? Vai sopiiko kärjelliseen tehopuola ollenkaan? Ja onko nuissa etuvastusta alunperinkään?

Auttakaa, kipinä hukassa ! : ( Nykynen puola siis kuumenee aivan helkkaristi kun syttyvirta on kytkettynä. Jo muutamassa minuutissa kättä polttavaksi..

Kipinäpuoli uusittu kokonaan: Puolalta aina tulpille asti.. Hetken aikaa auto käy hyvin, (sytytysennakkokin säädetty) ja sitte alkaa röveltää eikä ota kierroksia ja lopulta sammuu kun puola lämpenee riittävästi..

Siksi tuota tehopuolaa ajattelinkin vastuksen kanssa kokeilla. Onko järkevää?

-Riku

Poissa Gorgane

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 202
  • www.vrcf.fi
Vs: b200k sytytys
« Vastaus #1 : 12.02.2013, 20:11:17 »
Tehopuola+kärjellinen---->kärjet ei kestä mitään. Osasilla ei maksanut kärjellisen puola uutena muistaakseni kuin 15 euroa eli ihan turha ruveta vääränlaisen kanssa kikkailemaan.
Volvo 242DL B19A -80
Volvo 240GL B200E Wagon -88
Toyota Corolla DX KE70 4D -83
Volvo 745 B200ET -87

Poissa RikuPit

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: b200k sytytys
« Vastaus #2 : 12.02.2013, 20:59:56 »
Okei kiitos vinkistä. Kärjellisen mallin puolan hommasin (tais 11€ maksaa motonetistä, kylläkin tarvike..) ja samalla lopputuloksella: Kuumenee.. Kokeiltu myös uudemmalla, kärjettömän auton puolalla.. Kuumenee sekin. Kertokaas tuosta etuvastuksesta mulle?

s73

  • Vieras
Vs: b200k sytytys
« Vastaus #3 : 12.02.2013, 21:25:30 »
Onko sytytyksen ohjausyksikkö vielä paikallaan, musta muovilätkä kahdella ruuvilla kiinni lokarissa, taitaa olla akun yläpuolella? Miksi paluu kärjelliseen sytytykseen? Tässä on kai ollut kärjetön sytkä, mikä vuosimalli?
« Viimeksi muokattu: 12.02.2013, 21:27:43 kirjoittanut tulijyrä »

Poissa RikuPit

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: b200k sytytys
« Vastaus #4 : 12.02.2013, 21:32:14 »
Ei ole ohjausyksikköä olemassakaan.. Auto on -89 että kyllä kärjetön pitäisi jo olla. Tuommosena sen ostin ja hyvin pelas siihe saakka ku ajattelin kaiken sytkäpuolelle uusia, ihan vain määräaikais syiden takia. : ) Siinä akun vieressä pyöränkotelon yläpuolella on kaksi potikkaa: Toinen virtapiuhan haarottaja ja toinenko on joku ajovaloihin liittyvä rele?

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4648
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: b200k sytytys
« Vastaus #5 : 12.02.2013, 21:35:05 »
Ei ole ohjausyksikköä olemassakaan.. Auto on -89 että kyllä kärjetön pitäisi jo olla. Tuommosena sen ostin ja hyvin pelas siihe saakka ku ajattelin kaiken sytkäpuolelle uusia, ihan vain määräaikais syiden takia. : ) Siinä akun vieressä pyöränkotelon yläpuolella on kaksi potikkaa: Toinen virtapiuhan haarottaja ja toinenko on joku ajovaloihin liittyvä rele?
akun vieressä lokasuojassa kiinni mutta ei akun yläpuolella vaan alempana vilkkulyhdyn takana.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Paikalla 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1293
  • www.vrcf.fi
Vs: b200k sytytys
« Vastaus #6 : 12.02.2013, 22:11:17 »
Tuo etuvastus oli kymppisarjan K-Jet koneissa (TSZ-2 sytytysjärjestelmä). Kerran tullut vastaan myös b19a:ssa (ilm jälkikäteen laitettu).

s73

  • Vieras
Vs: b200k sytytys
« Vastaus #7 : 12.02.2013, 22:22:35 »
Joko poistat sen ohjausyksikön tai laitat sen vanhan jakajan takaisin. Ei sitä muuten saa toimimaan. ??? Tekisin tuon jälkimmäisen ihan suosiolla.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: b200k sytytys
« Vastaus #8 : 12.02.2013, 22:52:47 »
Etuvastuksen se vaatii jos kuumenee. Kärjellisissä on usein etuvastus, lankuissa mitä olen rassannut se on ollut vänkärin puolella iskaritornin ja paloseinän välissä. Sinun autossa sitä tuskin on kun kerta on alunperin kärjetön. Itsellä on kärjellisessä vinokoneessa Bilteman sininen suurtehopuola ja toimii ilman etuvastusta, eikä syö kärkiä. Onhan se puola oikein kytketty? Virtalukolta puolan plussaan virta ja puolan miinukselta kärjille, eikä mitään muita käikäleitä/johtoja?
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa RikuPit

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: b200k sytytys
« Vastaus #9 : 13.02.2013, 20:29:19 »
Puola on oikein kytketty. Jenkakellon johto on ainut "ylimääränen" mikä tulee puolalle.. Jepjep, tuskin löytyy vastusta vaikka kuinka hakisi. Täytyy nyt koittaa silti vielä silmäillä.. Kattelin bilteman sivuilta ja tein osavarauksenki jo suurtehopuolasta jossa on etuvastus mukana. (18,99€) Tuskin siitä vastuksesta haittaakaa on jos se kerta on pelannu sillä siniselläkin jossa ei ole vastusta. Loppuviikosta ihmettelemään taas sitä.

Se ohjausyksikkökö löytyy vain kärjettömästä autosta? Jos tuolta tosiaan semmonen vielä löytyy niin lähtee kyllä irti ja vihasee. : D Kuitenki auto pelannu entisellä kokoonpanolla moitittomasti. Vaikka mitää muutoksia en tehny muuta ku et vaihoin vanhat osat uusiin.
Puola, puolanjohto, virranjakajankansi, pyörijä, kärjet, konkka, tulpanjohot ja tulpat...

Poissa RikuPit

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: b200k sytytys
« Vastaus #10 : 17.02.2013, 03:48:28 »
Nyt vaihettu suurtehopuola, etuvastuksella. Puola ei kuumene ollenkaan, vastus sen sijaan vähän lämpenee mutta niinhän sen vissiin pitääkin.. : D Mutta asiaan, auto ei pelaa vieläkään. : (

Ensin parin lupaamisen jälkeen hörähti käyntiin röveltäen, mutta sammu melkein samantien. (jos kaasua ei anna ollenkaan niin sammuu välittömästi) Jakajaa kääntämällä saatiin auto käyntiin kun palmun alta, ja otti kierroksia aivan kuten sama kyseinen volvo ennekin! Mutta parin sekunnin hurmio luhistui taas ja auto alkoi röveltää ihan niinkuin aikasemminkin.. (ei kierrä, eikä pysy käynnissä ilman kaasua)

Mitähä sitä seuraavaks tekis tolle?

Kuuluko jakajan käyttöakselissa olla pysty suunnassa väljää? Jos, niin minkä verran saa enintään olla? Tossa se kulkee semmosen muutaman millin matkan ylösalas ku sitä liikuttelee.. Olisiko koko jakaja tiensä päässä? Tätä tietenki epäilen kun vanhoilla sytkäosilla pelas niin saatanan hyvin..

Ei noille pitäs mitään mennä tekemään enneku oikeesti jotai hajoo..

Poissa Gorgane

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 202
  • www.vrcf.fi
Vs: b200k sytytys
« Vastaus #11 : 17.02.2013, 18:30:53 »
Onko konkka vaihdettu? Aivan samankaltaista vikaa oli tuossa taannoin kaverin autossa ja syyllinen oli hajonnut kondensaattori.
Volvo 242DL B19A -80
Volvo 240GL B200E Wagon -88
Toyota Corolla DX KE70 4D -83
Volvo 745 B200ET -87

Poissa RikuPit

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: b200k sytytys
« Vastaus #12 : 17.02.2013, 19:09:05 »
On vaihettu, viikko sitten. Onko tuo miten herkkä sitten särkymään uudelleen? Esim. Vääränlaisen puolan kanssa kytkettynä?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: b200k sytytys
« Vastaus #13 : 20.02.2013, 12:42:18 »
Olisiko olemassa mahdollisuutta, että siirtyisi tuosta kärjettömästä systeemistä vaikkapa 70-luvulle ja laittaisi kärjettömän jakajan niin jäisi turhia huoltokohteita pois?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa RikuPit

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: b200k sytytys
« Vastaus #14 : 20.02.2013, 18:35:13 »
Kysyin korjausvinkkiä.. En kokonaan mahdollista toista vaihtoehtoa jonka itekki jo tiesin.

Jokatapauksessa auto pelaa taas ! Syyllinen todellakin oli viallinen kondensaattori. Liekkö "vanha" sit ollu kärähtänny vai oliko jo kaupan hyllyllä susi..

Kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille ja huolettomia kilometrejä kaikille! :3/4 jättää sen:

-Riku

 

Samppasport  Futurez