Joo elikkä ostin kyseisen vollen syksyllä 2011 (vihr, porrasperä, manuaali) suunnilleen vakiokuosisena ja ulkoisesti ihan hyväkuntoisena. Ainoat virit olivat bsr:n lastu ja Simonsin 2,5 catback putkisto. Kilometrejä autossa oli ostettaessa 271k ja käyntiääni hiljainen ja terveen oloinen. Alkuun alkoi kuitenkin ihmetyttää kun ei tahtonut ahtaa kunnolla (0,5-0,7 bar) ja havaitsin pätkimistä kostealla kelillä. No vein auton penkitykseen, jossa ahto-ongelma korjattiin rajapaineventtiilillä ja tulos 260hp/420Nm (1,0bar ahdot) eli aikalailla kohtuulliset lukemat. Korjaamon pihalla äijä vielä sano että käy pirun nätisti ja autolla varmasti pitkä elämä edessä, mutta 274k kohdalla kävikin niin hienosti että alko 240kmh mittarissa savu tuoksumaan ja himmatessa sataseen huomasin melkosta tärinää ja peli olikin menetetty - Lopputulos: vitospytyn mäntä suli ja sylinterissä mukavat skraadut. Auto pajalle, osien metsästys ja koneen restaurointi käyntiin.
Kone levisi toistamiseen keväällä 2015, kun vakioveivit ei tykänneet Kinugawan 19T- päivityksestä. Kone auki ja 3 päivässä takasin läjään h-profiileilla, uusilla laakereilla ja glt-nokilla höystettynä. Pari viikkoa päivityksen jälkeen lykkäsin vielä siniset suuttimet kiinni.
Listaa alla mitä tehty / vaihdettu koneremppojen yhteydessä ja sen jälkeen. Osina pyritty käyttämään orkkiksia kun saanu harjoittelupaikkojen ansiosta lähes sisäänostohintaan kaikki. Ensimmäisen konerempan tehnyt ammattimies, tilojen, silloisen kokemuksen ja työkalujen puutteen vuoksi. Jälkimmäisen konerempan ja kaiken muun allekirjoittanut tehnyt itse.
Tekniikka:- Kinugawa TD04-19T mitsun pakopesällä
- H-profil teräsveivit + SPM-laakerit
- KL-Racing 50mm cooleri
- Reverse Intake Kit vanhan T-femman ahtoputkista
- GLT- nokat
- Siniset suuttimet, 354 cc/min
- OBX 3'' downpipe racekatilla + Simons 2,5'' -catback
- Japan-pakosarja
- MSD Blaster- sytytyspuola + NGK BCPR7ES tuikut 0,6mm kärkivälillä
- Harisen penkissä tekemä lastu
- Lohko maksimi ylikoossa + kansi siloteltu koneistamolla
- Paneelisuodatin orkkiskotelossa, K&N
- AG ahtomittari + PLX laajakaistaseosmittari
Moottori + voimansiirto (kevät 2013):- Kaikki laakerit + stefat
- Lohko porattu maksimi ylikokoon ja uudet Mahlet sisässä
- 170tkm ajettu kansi purkamolta + uudet venttiilit ja kannen viimeistely koneistamolla
- Uudet Castrolit laatikkoon
- Laturi
- Ilmastoinnin kompura
- Vesiletkuja
- Öljypumppu
- Moottorin alemmat tukikumit
- Sytkäosat uusittu
+ Pientä hipostelua:
- Vetoakselit rempattu uusilla ulommilla nivelillä ja kaikki suojakumit vaihdettu
- Flekti uusittu, kiitos arska11
- By-pass kalvo vaihdettu, skandixilta
- Ahtopaineensäädin vaihdettu / asennettu turboruuvin tilalle, Volvo OEM
- Kaikki ehjät kannet konetilaan, kiitos arska11
-
Uusi akku, Biltema 80 Ah 
Optima Yellow Top 48Ah
-
Uusi lastu, DP-racing Sweden Harisen ohjelmointi
- Vikakoodinlukija hankittu, kiitos Kersti91
- Bensapumppu vaihdettu, Bosch
- Moottorin ylätuen pusla uusittu
- Reverse Intake Kit tehty vanhemman T-femman ahtoputkia hyödyntämällä
- Öljyjä vaihdeltu 5000-7000km välein
Alusta: - BC Racing BR- alustasarja jäykemmillä / lyhyemmillä takajousilla
- Etujarrulevyt Black Diamondin uritetut, takana Volvo orkkislevyt mustaksi maalattuna. Black Diamond -palat joka nurkassa.
- Teräspunosletkut (Black Diamond) edessä ja takana + uudet jarruputket takana
- Satulat maalattu keltaisiksi + takasatuloihin vaihdettu tiivistesatsit
- Poikkituki, Öhlins
- Powerflex Black Series- puslat alatukivarsissa ja moottorin ylätuessa
- Vanhemman mallin alum. tukivarret vaihdettavilla alapalloilla
Kori + tuunaus:- Viuhkasuuttimet, v70n original
- Uudet kannakekumit pakoputkistoon
- Etulippa, maalattu Rubber Compilla, kiitos Suoli
- XC-maski R-logolla, maalattu uudelleen
- Orkkis poikkiripa uudemman mallin volvo -logolla lisätty maskiin
- CarGuard ajoneston releet ja liittimet käyty läpi ja putsattu, toiminut hienosti putsauksen jälkeen.
- Jenkkivilkut
- Rungottomat pyyhkijänsulat, pyyhkijänvarret maalailtu
- Penkit värjätty uudelleen (kuskinpenkissä tarrapaikka

)
- Pioneer AVH-4200DVD 2-din soitin
- Subi ja vahvari, kiitos perttuT5
- Kaiuttimia vaihdeltu MDS:iin + Ground Zeron tuotteisiin
- Umpioiden lasit kiillotettu, kuskinpuoli vaihdettu kokonaan, kiitos vokelius
- Takavalot + keskipaneeli tummennettu tummennussprayllä
- Takalasit kalvotettu oisko ollu 20%:lla
- Maalattu kaikki paitsi katto ja takaluukun kansi
-
Vanteet: Dotz Roadster hg, 18x8'' Japan Racing JR 10, JR11 keskilätkillä
- Kangasmatot, Volvo OEM
- Kattoluukku vaihdettu toimivaan
- Mittariston ja kojetaulun kaikki polttimot uusittu
- Maalipinta myllytetty + vahattu Mequn NXT 2:lla
- 15mm Spacerit taka-akselilla
- Tupakkimuovit joka lasissa
- AG ahtomittari + PLX laajakaistaseosmittari

Lähtökohta
Nykyhetki:


