Kulkukoira  Proturbo

Volvo 854 T-5R -95 "Immortal"

  • 177 Vastauksia
  • 62207 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 850 t-5r -95 "Immortal" kuvapläjäys sivulla 4 !
« Vastaus #60 : 09.07.2014, 12:49:52 »
Hiljasta on ollut, johtuen siittä että ei ole tarvinnut kuin ajaa vaan ja nyt on vielä pari sormee kipsattuna  :)

Apparin oven stoppari irtos rungon puolelta kun joku avas voimalla oven lauantaina. Mites noita on korjattu ? Hitsattu runkoo takasin ?

Otin töissä päästöt ja ekaa kertaa läpi ilman vippaskonsteja, joten toimii obx:n katti  :pomo:

Leimalle asti tarttis keretä lähiaikoina

EDIT: 15.7. korjattu oven stoppari. Ovi irti ja stoppari kiinni loksuun itseporautuvilla ruuveilla + isoilla prikoilla ja pysyy taas paikallaan.
« Viimeksi muokattu: 16.07.2014, 14:26:45 kirjoittanut NordicR »
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 850 t-5r -95 "Immortal" kuvapläjäys sivulla 4 !
« Vastaus #61 : 01.08.2014, 15:59:16 »
Auto katsastettu tänään kehujen kera ja huomautuksitta  :hg: Uudet castroolit odottaa koneessa huomista ja alkaa kuskia jo jännittämään  8)
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Volvo 850 t-5r -95 "Immortal" kuvapläjäys sivulla 4 !
« Vastaus #62 : 01.08.2014, 18:18:47 »
Auto katsastettu tänään kehujen kera ja huomautuksitta  :hg: Uudet castroolit odottaa koneessa huomista ja alkaa kuskia jo jännittämään  8)
Pääset alastarolla edustusriviin  :pomo: Lisää ittes listaan  :hello:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=50406.0

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 850 t-5r -95 "Immortal" kuvapläjäys sivulla 4 !
« Vastaus #63 : 05.08.2014, 16:06:19 »
 Radalla käyty, oli sairaan upeeta ! Nankangit ei oikein meinannee saada pitoja  ;D

Ostettu Zululta vanhan mallin ahtoputket ja modattu kiinni silikoniletkua hyödyntäen = Reverse Intake Kit . Ei mitään hirveetä eroa havaittavissa vaikka vanha ahtoputkisto kierteli ja kaarteli niin helvetisti. Herää ehkä hieman nopeemmin ja vetää paremmin alhaalta. Kulutusta täytyy seurailla, että tiputtaako tuo käänteinen setti yhtään.

Auto toimii muuten upeesti, noin 1000km tulee viikossa kun kesäloma päällä  :hello: ELK Alla pari kuvaa vielä kesämiitistä ( kuvaajana TMOS ) sekä päivitetystä konehuoneesta


Kaipaa kiillotusta vielä tuo yläputki  S*





« Viimeksi muokattu: 05.08.2014, 16:19:52 kirjoittanut NordicR »
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6144
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Volvo 850 t-5r -95 "Immortal", kuvia sivuilla 4 ja 5 !
« Vastaus #64 : 05.08.2014, 19:59:26 »
Komea  8)

Onko tuo silkkariletku tarkoitus jäädä pysyvästi noin pitkäksi?
Ehkä putkea niin paljon kun vaan mahdollista olisi parempi?
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 850 t-5r -95 "Immortal", kuvia sivuilla 4 ja 5 !
« Vastaus #65 : 06.08.2014, 13:57:57 »
 Komeemmaks olis tarkotus tehdä vielä  8)

 Se on vähä ylipitkä vielä kun luulin, että ottais bensakiskoon kiinni putki mutta ei otakaan, joten lyhentäminen edessä. 30cm pätkä suunnilleen silikoonia kun lyhentää, en näe syytä miksi alkaa hankkimaan putkea tilalle ?  :o

 Ahdin ja alusta polttelee mielessä  ELK Saa tarjota ihmiset !
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6144
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Volvo 850 t-5r -95 "Immortal", kuvia sivuilla 4 ja 5 !
« Vastaus #66 : 06.08.2014, 14:48:54 »
Komeemmaks olis tarkotus tehdä vielä  8)

 Se on vähä ylipitkä vielä kun luulin, että ottais bensakiskoon kiinni putki mutta ei otakaan, joten lyhentäminen edessä. 30cm pätkä suunnilleen silikoonia kun lyhentää, en näe syytä miksi alkaa hankkimaan putkea tilalle ?  :o

 Ahdin ja alusta polttelee mielessä  ELK Saa tarjota ihmiset !

Itse kai tekisin putkea tilalle kestävyyden kannalta. Ja ulkonäön. Ehkä musta silkkari ei ois nii paistava ku omastamielestä näyttää vähä hassulta kun puolet on sinist silkkarii.  :o Maku asia. :)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 850 t-5r -95 "Immortal", kuvia sivuilla 4 ja 5 !
« Vastaus #67 : 06.08.2014, 15:31:45 »
Mustaa etin, mutta ei löytynyt kuin sinistä ja sitäkin vasta kolmannesta liikkeestä turussa  :buck2: Näillä mennään  ;)
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6144
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Volvo 850 t-5r -95 "Immortal", kuvia sivuilla 4 ja 5 !
« Vastaus #68 : 06.08.2014, 16:18:42 »
Mustaa etin, mutta ei löytynyt kuin sinistä ja sitäkin vasta kolmannesta liikkeestä turussa  :buck2: Näillä mennään  ;)

Mistä päin oot? :o
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 850 t-5r -95 "Immortal", kuvia sivuilla 4 ja 5 !
« Vastaus #69 : 06.08.2014, 18:28:04 »
Tampereelta, mut ollu Loimaalla melkee koko kesän koska duuni. Loimaalla asustellu nuoruuden  :hello:

Btw. Menee aika lailla OT:n puolle tää
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 850 t-5r -95 "Immortal", kuvia sivuilla 4 ja 5 !
« Vastaus #70 : 20.08.2014, 16:42:49 »
Toteutin vihdoin odotetun muutoksen, madallussatsin hankkimisen !

Eilen aamulla oli luppoaikaa vapaapäivän johdosta ja sain idean lähteä kyselemään alustoja Completokselta Turusta. Soitin heille, ja lupasivat kerätä setin kasaan: Fk High Tec iskarit + Ta Technixin madallusjouset (farkun, paksummat takajouset). Sain tingattua 387 --> 350e ja kaupat syntyi. Samalla tilasin vapaavirtaus paneelisuodattimen alkuperäiseen koteloon, 50e toimitettuna.

Asensin sitten heti eilen satsin alle ja uusin samalla yläpään kumit sekä rasvasin laakerit. Siirsin myös töötit pois coolerin edestä, koska peittävät melkein puolet muutenkin pienestä jäähdytyspinta-alasta.

Auto tippui juuri sen halutun 2cm vielä ärrän satsista. Ihme ja kumma ei nitise tai natise yhtään, vaikka täälläkin olen kyseisistä ongelmista madallussatsien kanssa lukenut. Aika paljon jäykemmältä tuntuu ja huomattavasti pintakovempi kuin orkkissetti. Pyöränkulmat täytyy vielä säädättää, sain kotikonstein jo paremmaksi, mutta hyvä ne on varmistaa.  Alla pari kuvaa !






Apumies pääsi yhteiskuvaan iskaripaketin kanssa  :D
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6144
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Volvo 850 t-5r -95 "Immortal", kuvia sivuilla 4 ja 5 !
« Vastaus #71 : 20.08.2014, 17:38:20 »
Komeahan tuo on! Puolueeton apumiehen suhteen mutta Volvo  S*

T-5R:ät on sen 30mm tiputettu vakiona, eli sulla on nyt noin 50mm? Hyvän näkönen fitmentti.
Millä mitoilla sulla on vanteet/renkaat?

Ite ajattelin kyllä coilit laittaa. Vakio alusta siirtynee hyllyyn.  ELK
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 850 t-5r -95 "Immortal", kuvia sivuilla 4 ja 5 !
« Vastaus #72 : 20.08.2014, 19:11:02 »
Komeahan tuo on! Puolueeton apumiehen suhteen mutta Volvo  S*

T-5R:ät on sen 30mm tiputettu vakiona, eli sulla on nyt noin 50mm? Hyvän näkönen fitmentti.
Millä mitoilla sulla on vanteet/renkaat?

Ite ajattelin kyllä coilit laittaa. Vakio alusta siirtynee hyllyyn.  ELK
En tiedä tarkalleen paljon tippu, kun en huomannut mitata, mutta aika lailla tosiaan sen 20mm. Vanteet on 18'' ja 8'' leveet, et 40. Renkaat 215/40/18  :) Coileja itekkin lähin hakemaan, mutta ois saanu järkevään hintaan vasta syyskuun puolella ja nää sai niin edullisesti että oli pakko raottaa kukkaron nyörejä  :D
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6144
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Volvo 850 t-5r -95 "Immortal", kuvia sivuilla 4 ja 5 !
« Vastaus #73 : 20.08.2014, 19:19:55 »
En tiedä tarkalleen paljon tippu, kun en huomannut mitata, mutta aika lailla tosiaan sen 20mm. Vanteet on 18'' ja 8'' leveet, et 40. Renkaat 215/40/18  :) Coileja itekkin lähin hakemaan, mutta ois saanu järkevään hintaan vasta syyskuun puolella ja nää sai niin edullisesti että oli pakko raottaa kukkaron nyörejä  :D

Okeiokei, 350€ saa ebayst ta-technix:in korkeussäädettävän. Itellä ollu moinen V40 T4 ja S40 2.0T alla. :P
Ite en oo päättäny laitanko ärrää kans vai sijoitanko tuplat ja ostaisin BC:n toki BC on 100% parempi.

Ulkonäkö kysymys kuitenki vaan, ei toi ole mikään rataauto tai edes pärsimis laite. :) Sen suhteen Bc:tä ei tarvii.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Päivitelläänpä taas ärrän kuulumisia  :) Ensinnäkin alusta on hieman vielä tippunut yllä oleviin kuviin verrattuna, kun saanut kilometrejä alle viime viikkoina  :P Huomattavasti parempi ajaa kuin orkkiksella, ei ihan yhtä mukava, mutta mutkissa eron huomaa  S* Saa lähteen peränki irti kurveissa, kun vetää ihan limitille = taittuu paremmin  ELK

Absiongelma alkanut taas, anturien + hammaskehien putsaus ja liittimien läpikäynti on tähän asti auttanut, mutta nyt valo palaa jatkuvasti. Boksin kolvailin pari viikkoa takaperin, ei apua. Näytti muutenkin tosi hyväkuntoselta eli vanhan omistajan puheet boksin vaihdosta taitaa pitää paikkansa. Valon saa kuitattua kun kääntää virrat pois kesken ajon, mutta alkaa välittömästi hydrauliyksikkö pörisemään ja jarruttaessa hakkaa poljinta vastaan ihan kunnolla. Veikkaankin, että joku anturi tullut lopullisesti tiensä päähän, ulkonäön perusteella taka-anturit. Kävinkin hakemassa motonetistä edullisesti 55 eurolla takapään absianturit.

 Vikakoodejahan ei helpolla omasta kulkineesta ei pysty lukemaan, kun on jo obd-pistokkeellinen malli. Tommi_K lupasi lainata lukijaa, kunhan kerkiää, muutkin saa Tampereen seudulla ilmottautua vapaaehtoisiksi  ::) Ongelma kyllä ratkeaa koululla, kun tehdään porukalla omana työnä autolabroissa johtosarjan ja anturien oskilloskooppimittaukset, mutta lähinnä osien hankkimista varten olisi hyvä tietää ennakkoon mikä mättää.

Vaihteensiirtäjän kumipuslat ajattelin vaihtaa laakereihin, tuntuman parantamiseksi. Osatkin löytyy jo, oli muutaman euron laakerit Biltemassa.

Katkaisijoiden palaneet polttimot tuli vaihdettua tänään. Ei löytynyt suoraan motonetistä eikä biltemasta oikeita polttimoita, mutta motonetistä löytyi sentään nuo polttimot, jotka sai askarreltua itse kantoihin. Säästi melkoisesti, kun marmorilla polttimot on luokkaa 10e kpl.

Ostin myös supisteputken ja klemmarin turbolle. Pamahti ahtoputki lauantaina kesken täyskiihdytyksen  :( 15 Geen lähtöhän on noin 2'' ja ahtoputki 2,5''. Oli 2,5'' silkkarilla kiinni, eli turbon lähtö pahasti lytyssä. Oli kyllä tarkoitus hankkia supiste heti kun mahdollista, mutta unohtui kokonaan  :uglystupid2:

Alla vielä todistekuva osahankinnoista:
« Viimeksi muokattu: 23.09.2014, 13:53:25 kirjoittanut NordicR »
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron