Autoracing  KL-varaosat

"S90R" B234FT

  • 481 Vastauksia
  • 145934 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT is alive...
« Vastaus #390 : 19.05.2014, 08:56:07 »
ottasko jo sisäpuolelta kiinni ku joustaa?
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2291
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT is alive...
« Vastaus #391 : 20.05.2014, 21:25:38 »
Putkitarpeiden toimitus venähti vähän, loppuviikosta täällä. Laittelin sitten soittimen ja lisämittarit paikalleen. Soittimen alla olevaan lokeroon tuli siis paikka BSR:n ahtopainemittarille ja jännitenäytölle. Soittimen kytkin tapojeni vastaisesti toimimaan ilman virtalukolta tulevaa herätettä, lähinnä siksi että voi parkissa esimerkiksi cruisingeissa tai ihan muutenkin vaan soitella musiikkia ilman että avaimet ovat virtalukossa. Jännitemittarin kytkin vastaavasti syttymään soittimelta tulevasta vahvistimen herätteestä niin on sitten aina päällä kun jännitettä tarvitsee seurailla.
« Viimeksi muokattu: 20.05.2014, 22:04:46 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2291
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT is alive...
« Vastaus #392 : 22.05.2014, 20:58:54 »
Auto hipistelty ajokuntoon. Jakopää jäi nyt vähän vaiheeseen vielä kun alkoi lämmettyään pitämään sellaista outoa uikutusta/kitinää. Tuntuis vähän siltä että se hihna jää kuitenkin liian tiukalle tuon ison taittopyörän kanssa. Joku syy kai siihen on ettei sitä kukaan käytä? Pitää huomenna käyttää vielä auki ja kokeilla ilman. Pikku testilenkin kävin silti ajamassa kun oli pakko käydä tankilla. Mukavasti tuntui olevan pirteämpi alipainealueella ja tuota Garretin tuhinaa oli jo oikeastaan ikävä.. S*

M90 tuntuis pitävän aika mielenkiintoisia säveliä kovalla vauhtipyörällä. Tyhjäkäynnillä pitää ihan omia helinöitä ja kolinoitaan, alle 2000rpm kierroksilla vedossakin kuuluu pieni resonointi. Lienee ihan ominaisuus noissa laatikoissa mitkä on kaksoismassalle tarkoitettu. Kaverilla ainakin Suprassa pitää 6-lovinen Getrag ihan järkyttävää meteliä kun vaihtoi kovan vauhtipyörän. Se taitaa vaan olla sitä motorsporttia... :2funny:
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT is alive...
« Vastaus #393 : 22.05.2014, 21:03:18 »
Oisit vaan laittanu aw:n niin ois säästyny monelta harmilta.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2291
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT is alive...
« Vastaus #394 : 22.05.2014, 21:06:36 »
Oisit vaan laittanu aw:n niin ois säästyny monelta harmilta.

Mitä mää sitten sillä kolmannella polkimella teen? Saisko siitä kääntöjarrun?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1522
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT is alive...
« Vastaus #395 : 22.05.2014, 21:34:26 »
M90 tuntuis pitävän aika mielenkiintoisia säveliä kovalla vauhtipyörällä. Tyhjäkäynnillä pitää ihan omia helinöitä ja kolinoitaan, alle 2000rpm kierroksilla vedossakin kuuluu pieni resonointi. Lienee ihan ominaisuus noissa laatikoissa mitkä on kaksoismassalle tarkoitettu. Kaverilla ainakin Suprassa pitää 6-lovinen Getrag ihan järkyttävää meteliä kun vaihtoi kovan vauhtipyörän. Se taitaa vaan olla sitä motorsporttia... :2funny:

Ei mulla ainkaan pidä laatikko minkäänlaista ääntä kun tuossa m90 diisselin levyssä (sachs) on siellä sisällä piilossa pienet jouset (niiden suurien lisäksi jotka näkyvät) jotka sallii booriosan kiertymisen jokusen kymmenen astetta kumpaankin suuntaan ihan sormivoimin juuri sen takia että laatikon sisuskalut ei "helise" tyhjäkäynnillä kiinteällä vauhtipyörällä.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2291
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT is alive...
« Vastaus #396 : 22.05.2014, 21:43:12 »
Ei mulla ainkaan pidä laatikko minkäänlaista ääntä kun tuossa m90 diisselin levyssä (sachs) on siellä sisällä piilossa pienet jouset (niiden suurien lisäksi jotka näkyvät) jotka sallii booriosan kiertymisen jokusen kymmenen astetta kumpaankin suuntaan ihan sormivoimin juuri sen takia että laatikon sisuskalut ei "helise" tyhjäkäynnillä kiinteällä vauhtipyörällä.

Kumma juttu, mullakin on nimenomaan sachsin tekemä deekun levy. Joko noita levyjä on erilaisia tai sitten mulla on kohta yksi kappale rikkinäisiä vaihteistoja.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1522
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT is alive...
« Vastaus #397 : 22.05.2014, 21:54:59 »
Ei ainakaan minun tietääkseni pitäisi olla kuin yksia ainoa malli.

Tälläinen kiekko mulla siellä on http://i92.photobucket.com/albums/l28/xuppo/2012-10-04-124_zpsc2426c58.jpg
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT is alive...
« Vastaus #398 : 23.05.2014, 20:57:09 »
Mullakin deekun levy ja kova pyörä. "Kolisee" tyhjäkäynnillä välillä (saa loppumaan kun kytkintä näpäyttää) ja isolla kuormalla pikku kierroksilla tärisee.

Voisin kuvitella normaaliksi... Ainakin kestänyt rääkkiä 30tkm :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT is alive...
« Vastaus #399 : 23.05.2014, 21:03:50 »
Paljokos se kaksoismassapyörä kestää ottaa tehoja vai onko sitä ylipäänsä mitään järkeä laittaa edes pikkuviriin?
Oon kuullu muiltakin että tuo m90 mölisee pottapyörän kera, pakko se on ruveta uskomaan.  :)

Muuttuiko muuten käynti vanhaan alakertaan verrattuna? Sulla tais olla tasapainoakselit pois käytöstä jo, että tuskin isoa eroa tärinöissä?
« Viimeksi muokattu: 23.05.2014, 21:05:22 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2291
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT is alive...
« Vastaus #400 : 23.05.2014, 21:26:53 »
Rassasin jakopään töitten jälkeen auki ja otin taittopyörän pois. Hihnan kiristin niin että pitkältä sivulta hihna kiertyy sormivoimin suht kevyesti 1/4 kierroksen. Tuntuis ainakin pelaavan paremmin ja ilman ylimääräisiä ääniä. Ajoitus tosin jäi aavistuksen pieleen, nokat on noin 1/4 hampaan verran aikaisella. Liekö tuosta on mitään haittaa?
Muuttuiko muuten käynti vanhaan alakertaan verrattuna? Sulla tais olla tasapainoakselit pois käytöstä jo, että tuskin isoa eroa tärinöissä?
Eipä oikeastaan muuttunut, tp-akselithan oli tosiaan ilman hihnaa jo vanhallakin koneella. Muuten moottori tuntuisi käytökseltään siltä mitä haettiinkin. Mukavasti herkkyyttä alipainepuolellakin ja nopeasti mennään paineen puolelle jos tarvetta on. Hukkaportin tankoa löysäsin näköjään vähän turhan ronskisti, painetta ei ole kuin jotain 0,2-0,3bar. Mullahan on nyt se alkuperäinen ahtopaineen ohjaus pois väliaikaisesti ja suora letku kompurasta kellolle.

Tyhjäkäynti oli jo totuttuun tapaan ihan hukassa mutta sekin löytyi pienellä säätämisellä. Laatikon rahinat tuntuu olevan entisellään, mitä kuumemmaksi lootan ajaa niin sitä selvemmin ääni kuuluu...

Aloitusviestiinkin jotain pientä päivittelyä tein, täytyy huomenna ottaa kuvia jos/kun sää suosii niin saa ajan tasalle niiltäkin osin.
« Viimeksi muokattu: 23.05.2014, 22:14:19 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT is alive...
« Vastaus #401 : 23.05.2014, 22:53:57 »
Tohon nokka hommaan:
Jos pystyy niin voi koittaa myöhästää imunokkaa sen pykälän verran
Kiihtyvyys saattaa parantua?
Ei ehkä vedä yläpäästä yhtä hyvin?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2291
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT is alive...
« Vastaus #402 : 24.05.2014, 10:17:17 »
Tohon nokka hommaan:
Jos pystyy niin voi koittaa myöhästää imunokkaa sen pykälän verran
Kiihtyvyys saattaa parantua?
Ei ehkä vedä yläpäästä yhtä hyvin?
Voi olla että jää kokeilematta ainakin toistaiseksi, ehkä joutuu hommaamaan sen pienen taittorullan vielä.

Alusta yllätti kyllä positiivisesti etupään osalta. Alkuun en edes kiinnittänyt mitään huomiota asiaan mutta hiekkatiellä kun kävin niin alkoi valjeta että pintakovuus ja se ärsyttävä "pomputus" on hävinnyt ihan täysin. Ilmeisesti bilsteinissä ei sitten vaan riittänyt ulosjouston vaimennus noin jäykille jousille. Spaxit pelaa kyllä nätisti!

Rokkia en saanut vielä soimaan kun kaverin läppäri missä dsp:n säätöohjelma on menee sen auton mukana säätäjällä... Taidan laittaa väliaikaisesti passiivisena soimaan jakosuotimien kautta niin voi edes jotain kuunnella.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2291
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT is alive...
« Vastaus #403 : 26.05.2014, 19:19:11 »
Miitissä tuli eilen pyörähdettyä ja hyvin on pelannut. Pieniä öljyhikoiluja on ilmennyt tehostimessa ja ahtimen öljyntulossa mutta näillä näkymin korjaantuneet kiristelyllä. Kohta lienee vaihdettava nuo ensimmäiset öljytkin pois koneesta kun alkaa kilometrejä olla varmaan se parisen sataa kertynyt. Kävin autolla töissä tänään ja näpertelin pakoputkeen puuttuneen kannakkeen downpipen jälkeen. Vaihdelaatikkoon tuin, eiköhän se siinä ole ihan toimiva. Samalla valmistui IMMUlle kannatin konehuoneeseen ettei ihan irrallaan roiku.

Soittimen kanssa tuli vähän takapakkia kun ei lukuisista yrityksistä huolimatta suostunut tikkua lukemaan vaikka alusti mihin muotoon ja kokeili usealla eri tikulla. Just vein postiin ja lähtee siis huoltoon. Toivottavasti sais mahdollisimman pian takaisin tai jotain tilalle. Kalis painaa päälle ja rokkilaitteet on juuri se alue mikä on kaikista pahiten kesken... >:(
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: "S90R" B234FT
« Vastaus #404 : 26.05.2014, 20:38:03 »
Ahtopaineet siitä on kesken jos joku..  :2funny:

Alkoi lataamaan vissiin kunnolla?

 

Autoracing  KL-varaosat