Rassasin jakopään töitten jälkeen auki ja otin taittopyörän pois. Hihnan kiristin niin että pitkältä sivulta hihna kiertyy sormivoimin suht kevyesti 1/4 kierroksen. Tuntuis ainakin pelaavan paremmin ja ilman ylimääräisiä ääniä. Ajoitus tosin jäi aavistuksen pieleen, nokat on noin 1/4 hampaan verran aikaisella. Liekö tuosta on mitään haittaa?
Muuttuiko muuten käynti vanhaan alakertaan verrattuna? Sulla tais olla tasapainoakselit pois käytöstä jo, että tuskin isoa eroa tärinöissä?
Eipä oikeastaan muuttunut, tp-akselithan oli tosiaan ilman hihnaa jo vanhallakin koneella. Muuten moottori tuntuisi käytökseltään siltä mitä haettiinkin. Mukavasti herkkyyttä alipainepuolellakin ja nopeasti mennään paineen puolelle jos tarvetta on. Hukkaportin tankoa löysäsin näköjään vähän turhan ronskisti, painetta ei ole kuin jotain 0,2-0,3bar. Mullahan on nyt se alkuperäinen ahtopaineen ohjaus pois väliaikaisesti ja suora letku kompurasta kellolle.
Tyhjäkäynti oli jo totuttuun tapaan ihan hukassa mutta sekin löytyi pienellä säätämisellä. Laatikon rahinat tuntuu olevan entisellään, mitä kuumemmaksi lootan ajaa niin sitä selvemmin ääni kuuluu...
Aloitusviestiinkin jotain pientä päivittelyä tein, täytyy huomenna ottaa kuvia jos/kun sää suosii niin saa ajan tasalle niiltäkin osin.