Turbobricksillä puhutaan jostain vastusmodauksesta, eli sinne TCU boksiin vaihdellaan jotain vastuksia jotta se saadaan "hyväksymään" korkeampi ahtopaine eli varmaankin kuvittelemaan ahtopaine todellista pienemmäksi. Sitten voi ilmeisesti ihan normaalisti rajapainevenalla nostaa painetta. Kyllähän se kaikista helpointa olisi modausmielessä kun tuosta systeemistä pääsisi eroon ja ahtopaineen ohjaus toimisi ihan normaalisti ilman mitään 3-tieventtiileitä ja bokseja ihan niinkuin muissakin FK/FT moottoreissa...
Onko muilla ollut näissä tyhjäkäyntiongelmia lämpöisenä käynnistäessä? Tätä saa aina hetken härnätä kaasulla startin jälkeen että jää käymään normaalia tyhjää, muuten hörähtää ja sammuu heti. Välillä sitten jää startin jälkeen risteykseen ajaessa kierrokset leijumaan 1500-2000 välille ja kaasua polkaisemalla laskee tyhjäkäynnille. Sitten jos on kuumana sammutettu ja seisonut puolisen tuntia-tunnin niin ei tunnu kaasullakaan jäävän käymään vaan yrittää ja sammuu taas samantien. Sitten saa hangata startilla hetken kaasu pohjassa että saa pikkuhiljaa räjähtämään pytty kerrallaan tulille. Taitaa olla bensapuolen ongelmaa? Lämpöanturi tulisi ekana mieleen mitata?
Tuli kans luettua siitä huijauksesta, kynnys ehkä vähä korkea lähteä modaileen. Näitä purkkeja ei oo ihan joka kulmalla jos hajoo.
Testasin tänään tuota Jp-stylingin rajapainevenaa, samanlainen löytyy 242:sta ja siinä pelaa hienosti.

Paineet kyllä nousi hetkellisesti liiankin korkealle ja sit ahtopaineenohjaus puuttui peliin ja tiputti sinne vakioasetuksiin. Ja jousi oli tosi löysälle ruuvattuna, säätelin ja testailin eka kompuralla niin että aukes n.0.5barissa. Löysäsin siitä pariin otteeseen muttei vaikuttanut oikeen mitään. Ei huvita ilman lastua pelleillä tuommosilla paineilla, varsinkin kun se nousee huippuunsa tosi nopeesti.
Kaikista selkein olis kyllä poistaa koko elektroniinen ahtopaineenohjaus, mut tuo nakutuksen ja "yliahtamisen" turvatoiminto tekis mieli säästää.