RallyBaron  Samppasport

"S90R" B234FT

  • 481 Vastauksia
  • 156585 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT
« Vastaus #345 : 15.04.2014, 21:53:47 »
Moottorille jotain pientä tapahtunut. Hain laakerit, männänrenkaat sun muita tykötarpeita tänään ja niputin männät veiveihin uusien renkaiden kanssa. Huomenissa jos käyttäisi kampuran irti ja perusteellinen puhdistus öljykanaville ettei vaan ole mitään lastua jäänyt jemmaan. Samalla tietysti joka paikkaan uudet stefat.
Scandixin tilausta voisi odotella ensi viikolla tänne, sieltähän tulee ne loput tiivisteet mitä ei siniseltä syystä tai toisesta haluttu myydä. Auton ajoon saaminen nyt ei ihan vapuksi varmaan onnistu mutta jos yrittäisi edes moottorin saada konehuoneeseen siihen mennessä?
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT
« Vastaus #346 : 21.04.2014, 15:41:37 »
Tällaista tänään:

Eli EZK-purkin liittimeen laitettu pari johtoa lisää sytkän myöhäistämistä varten. Toin nuo johdot tuonne sulakerasian kannen alle jemmaan niin ei tarvitse mitään muoveja purkaa edestä pois että pääsee käsiksi.
Ahtopainemittarille haaroitin letkun alkuperäiseltä mittarilta, oli vielä sopivasti letkussa jatko alunperinkin kojelaudan alla niin ei tarvinnut katkoa alkuperäistä ollenkaan vaan sai siihen väliin T-haaran. Pussihousut alkaa näköjään lepattaa. :D

Hifihommia sen verran näpräsin yhtenä päivänä että mittailin kaikki kaiutinjohdot yleismittarin kanssa läpi että ja merkkasin molempiin päihin johtoa mihin elementtiin se kuuluu ja kumpi on miinus. Vaiheet kun olisi syytä olla oikein päin ja mielellään oikeat vahvistinkanavat kytkettynä oikeaan elementtiin. ;) Samalla kytkin erillissarjan 6-kanavaisen päätteen valmiiksi asti, eli periaatteessa ei olisi muuta kuin kaiuttimet paikoilleen, piuhat kiinni, säädöt despiin ja rokki soi?

Moottorista tuli tosiaan öljykanavat puhdisteltua ja öljyruutat ja kampiakselin kasasin paikalleen. Laakereihin laitoin Red Linen asennusrasvaa. Stefat tuli myös laitettua alakertaan paikalleen. Ahdistus meinaa (mieheen, ei koneeseen) iskeä kun kaikkea näpräämistä olis vielä enemmän kuin tarpeeks ja ajokelit alkaa olla kohdallaan, etuveto-TDI kun ei juuri mieltä lämmitä... :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 21.04.2014, 15:45:12 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT
« Vastaus #347 : 23.04.2014, 21:27:52 »

Konehan meinaa valmistua käsiin?
Kansi kokonaisuudessaan löysi paikkansa lohkon päältä. Männät ja veivithän asentuivat myös pääsiäisen pyhinä. Perusmoottori ei oikeastaan huuda enää kuin öljypumppua niin saisi laittaa öljypohjankin paikalleen. Sitten apulaitteiden ja jakopään sovittelu niin saisi alkaa varovasti haaveilla mottia paikalleen.
Ehkä vielä tänä kesänä :3/4 jättää sen: ?
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT
« Vastaus #348 : 23.04.2014, 21:29:47 »

Konehan meinaa valmistua käsiin?
Kansi kokonaisuudessaan löysi paikkansa lohkon päältä. Männät ja veivithän asentuivat myös pääsiäisen pyhinä. Perusmoottori ei oikeastaan huuda enää kuin öljypumppua niin saisi laittaa öljypohjankin paikalleen. Sitten apulaitteiden ja jakopään sovittelu niin saisi alkaa varovasti haaveilla mottia paikalleen.
Ehkä vielä tänä kesänä :3/4 jättää sen: ?
Kivalta näyttää :) Ite sain vasta eilen vietyä lohkon koneistamolle hoonaukseen ja tiivistepinnan tasoitukseen :facepalm:
No kun halvalla sai.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT
« Vastaus #349 : 24.04.2014, 21:58:48 »
Turboa ja pakosarjaa mallailin pikaisesti paikalleen. Muuten käy hienosti mutta öljynpaluu on yllättäen 16v lohkossa eri kulmassa joten putki ei käy suoraan, painepuoli näytti onneksi käyvän. Samalle puolelle konetta pitäisikin sitten saada sopimaan tehostimen pumppu ja jonkinlainen ratkaisu öljynsuodattimelle. Ei taida kehdata ilman öljynjäähdytystäkään jättää? Saa nähdä minkälainen sekamelska siitä vielä tulee. Ahtoputki ja ahtimen imuputkikin pitää jostain välistä saada mahtumaan, ahdasta tulee.. :-\
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT
« Vastaus #350 : 25.04.2014, 21:27:40 »


Sellaista tänään. Apulaitteet tosiaan vaan heitetty vähän sinne päin paikalleen. Näyttäisi nuo linjaukset käyvän eli leveämmän hihnapyörän kun vaihtaa kampuralle niin joutuu vähän tuota kiilahihnapyörää sipaisemaan matalammaksi. Niinkuin toisesta kuvasta näkyy niin ei tuolla ahtimen etupuolella ihan liikaa tilaa ole kun sinne pitää vielä öljynsuodatinkin laittaa, saa nähdä miten sen imuputken tuonne väliin saa soviteltua. :idiot2:
Ai niin, 8v huohotinpönttökään ei mahdu paikalleen ellei vaihda kanteen lämppärin kierron nippaa erilaiseen ja laturikaan ei sovi. Sekin pitää etsiä 8v moottorista oleva. Eli eipä tämä nyt ihan bolt-on muutos ole tuollainen alakerta vaihtaa... ;)
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6616
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT
« Vastaus #351 : 25.04.2014, 21:39:50 »
Eikös 16v alakerrassa ole valmiiksi sellainen matalampi kiilahihnapyörä? Menisikö sellainen paikalleen ilman muokkaamista?

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT
« Vastaus #352 : 25.04.2014, 21:46:00 »
Eikös 16v alakerrassa ole valmiiksi sellainen matalampi kiilahihnapyörä? Menisikö sellainen paikalleen ilman muokkaamista?

Voi ollakin, vaan kun on takoakseli tuossa FT-alakerrassa niin lienee ihan kova pyörä ilman kumivaimennusta välissä? En oo kyllä kattonut. Tässä B230-lohkossa kun on valuakseli niin olisi varmaan syytä olla tuo alkuperäinen vaimennettu hihnapyörä niinkuin tuossa jokunen viesti takaperin oli puhettakin.
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6616
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT
« Vastaus #353 : 25.04.2014, 21:48:35 »
Voi ollakin, vaan kun on takoakseli tuossa FT-alakerrassa niin lienee ihan kova pyörä ilman kumivaimennusta välissä? En oo kyllä kattonut. Tässä B230-lohkossa kun on valuakseli niin olisi varmaan syytä olla tuo alkuperäinen vaimennettu hihnapyörä niinkuin tuossa jokunen viesti takaperin oli puhettakin.

Joskus vertailin noita hihnapyöriä, niin ei niissä muistaakseni ollut muuta eroa, kun se pieni korkeusero. Molemmissa oli se kumivulkanointi ihan samanlainen ???

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT
« Vastaus #354 : 25.04.2014, 21:57:34 »
Joskus vertailin noita hihnapyöriä, niin ei niissä muistaakseni ollut muuta eroa, kun se pieni korkeusero. Molemmissa oli se kumivulkanointi ihan samanlainen ???
Täytyypäs tutkia kun käyn pajalla, hyvä tietää!
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT
« Vastaus #355 : 26.04.2014, 21:43:11 »
Hetkonen, mistäs tähän on takoakseli eksynyt? Paljonko iskua?
Onko tuo pakosarja varmasti oikein päin? ;)
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8031
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT
« Vastaus #356 : 27.04.2014, 01:09:06 »
Kampiakselin hihnapyörissä on se ero, että 16V:ssä yksi hihnauranväli on paksumpi kuin 8V:ssä. Kokonaiskorkeuden erosta en muista.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT
« Vastaus #357 : 27.04.2014, 13:14:01 »
Hetkonen, mistäs tähän on takoakseli eksynyt? Paljonko iskua?
Onko tuo pakosarja varmasti oikein päin? ;)
niin siinä b204ft:ssä on takoakseli ja jos en väärin muista niin kova dampperi.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT
« Vastaus #358 : 28.04.2014, 21:30:42 »
Tuli apulaitteiden jalkoja, hihnapyöriä sun muita näkyviin jääviä hiluja maalailtua aina muodikkaalla mattamustalla. Siisteytyi kummasti. Samalla Janne modasi ahtimen öljynpaluuputken sopivaksi. Paljostahan tuo ei enää periaatteessa olisi kiinni, mutta ainahan niitä muuttujia tulee.
Tällä hetkellä tuntuisi siltä että 14.6 pitäisi Kuopioon tällä päästä Kalis car showhun lähtemään. Kaveriporukalla suunnitelmissa lähteä useamman auton voimin ja itsellä ois kova hinku päästä tällä mukaan. Olisi vaan syytä saada hieman kilometrejäkin alle uudella tekniikalla ennen tuollaisia reissuja että ei tarvitse koko aikaa olla pelko perseessä milloin jotain leviää.

Nyt on deadline mainittu julkisesti eli joko auto valmistuu tai kuuntelen ankaraa v*ttuilua aiheesta ties kuinka pitkään. :idiot2:
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: "S90R" B204FT --> B234FT
« Vastaus #359 : 29.04.2014, 21:32:13 »
Nyt on deadline mainittu julkisesti eli joko auto valmistuu tai kuuntelen ankaraa v*ttuilua aiheesta ties kuinka pitkään. :idiot2:

Näissä pienemmissä projekteissa nämä kuolemanviivat jopa toimiikin.

 

Carcom Oy  Elekma