Tuossa laitoin sen vartiksi tyhjäkäynnille, kunnes moottorinlämpö nousi normaaliksi. Sitten sammutin, laitoin pakin päälle ja kytkin pohjassa käsijarru päällä käynnistin. Noh, se rupesi sitten sutimaan, ja vähän aikaa sudittuaan kuului sellainen parahdus ja veto lakkasi. Kävin ajamassa testilenkin ja auto toimi täysin moitteetta. Vaihteisto ei edes takerrellut yhtään.
Soitin Volvot tuntevaan huoltoliikkeeseen, niin siellä kertoivat tämän syyksi kytkinakselin vaseliinien kovettumisen ja likaantumisen, jolloin kytkinlevy ei liiku enää kunnolla. Ratkaisuksi suositeltiin auton viemistä lämpimään halliin pariksi päiväksi, ja jos ei auta niin vaihdeaskin irroittaminen ja kytkinakselin putsaus ja takaisinasennus.
Jos se nyt alkaa taas reistata, niin kai se täytyy sitten viedä korjaamolle ja maksaa taas itsensä kipeäksi...
Tuota kytkinsylinteriä minäkin epäilin, mutta nyt kun se lähti taas toimimaan, niin vika ei taida olla siinä. Lisäksi jarrunestettä oli melkein maksimissa.