0
0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.
Kyllä se on sama Harisen poikien virittelemä joka ekalla testiajolla tais mennä 294 km/h pari vuotta sitten. Eilen paras mitä minä kuulin oli 277 km/h märällä...
Jep, conny oikeessa. Harisen purkki ja säädöt. Auton on rakentanut omistaja kokonaan itse. 296km/h ajettu muutama vuosi sitten lappeessa +700hp tehoilla. 2011 isommalla puhaltimella reilu 900hp. Hallissa ajettu testiveto 277km/h pikku boosteilla. Luvassa on pirusti lisää, kun bitit kondiksessa.
Tossa oman Vollen luikkasu pikkuboostilla. Olisi pitänyt nepalla veivata pitemmälle, niin femma olisi pudonnut pelialueelle. Pitäisi olla nannaan luvassa, kunhan joskus saan tän vehkeen säädettyä:http://www.youtube.com/watch?v=ZQRUbWyIXTc
On nää vaan hauskoja laitteita. Vitoselle vaihdettaessa kierrokset 6000 ja pois alueelta
Pieni neloskone ja ilmeisesti 50MFS eli tuskin tota saa ihan herkällä heräämään kovin aikaisin.. On siinä kumminkin 67/72 siivet.. Mutta jos laite kiertää lähemmäs 10trpm niin onhan siinä vetoaluetta useampi tuhat rpm. Eli palvelee käyttötarkoitusta ilmeisen hyvin. Jos kovaa halutaan ajaa niin voimaahan se vaatii ja pienestä koneesta ei paljoa voimaa tuuttaa ilman asiaan kuuluvaa ahdinta.. Tosin pieni stroukkaus ja vähän pienempi kuulalaakeriahdin vois auttaa asiaa jos sitä vetoaluetta ja vääntöä tarvitsee?(mutu)Mutta eipä tollasessa antiikkisessa vinokoneessakaan kovin pitkä vetoalue ole edes enään HX40 kokoluokan ahtimella. Jos ahdin heräilee tollasessa n.4000-5000rpm riippuen muusta kokoonpanosta ja rajotin on 7000-7500 niin eipä siinäkään paljoa jää vetoaluetta.. Puhumattakaan jos siihen laittaisi HX50 kokoluokan hyrrän..
Harinen on kyl vaan säätänyt ko. auto ei siis Harisen tekemä.