Kulkukoira  Proturbo

onko 960:sen moottoreissa b6254s ja 6254f eroja?

  • 9 Vastauksia
  • 7721 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa koskis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Onko kellään tietoa onko 960:sen moottoreissa b6254s ja 6254f eroja?????? Vai onko vain yksi moottori b6254fs, pitäisi tietää, kun pitää uusia moottori.
Ristus muokkas vähän otsikkoa kuvaavampaan suuntaan
« Viimeksi muokattu: 25.02.2011, 20:11:23 kirjoittanut Ristus »

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1317
  • www.vrcf.fi
Vs: EHKÄ TYHMÄ KYSYMYS
« Vastaus #1 : 25.02.2011, 17:34:15 »
Ei oo todellakaan tyhmä kysymys ;) kannattaa nimetä kunnolla tuo otsikko niin tulee kunnon vastauksiakin :)
Minä mitään mistään tiedä, mutta lulisin että kyseeessä pikkuisen tehoiltaa eroavat moottorit

http://en.volvo-club.cz/model/volvo-960-16
sieltäpä löytyykin
eli tehot pitäisi olla samat mutta s mallissa 100 cm3 isompi tilavuus ??
« Viimeksi muokattu: 25.02.2011, 17:42:04 kirjoittanut Ari E »

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6715
  • 1% Hybridi
Vs: EHKÄ TYHMÄ KYSYMYS
« Vastaus #2 : 25.02.2011, 17:37:01 »
edit: Ei siinä ollut noita alamerkintöjä eroteltuna. Oletko koittanut googlettaa ?
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3344
  • Boxy, but good
Vs: EHKÄ TYHMÄ KYSYMYS
« Vastaus #3 : 25.02.2011, 18:17:17 »
tuossa 960 mallin kutoskone vaihtoehdot

2.5   R6 DOHC 24V   B6254 FS   2473 cm3   125 kW (170 hv) @ 5700 r/min   230 Nm @ 4400 r/min    1995–1996
2.8   90° V6 SOHC 12V   B280 F   2849 cm3   100 kW (134 hv) @ 5500 r/min   215 Nm @ 2750 r/min    1990–1996
3.0   R6 DOHC 24V   B6304 FS   2922 cm3   150 kW (204 hv) @ 6000 r/min   267 Nm @ 4300 r/min   1990–1994
3.0   R6 DOHC 24V   B6304 S   2922 cm3   150 kW (204 hv) @ 6000 r/min   267 Nm @ 4300 r/min   1995–1996


Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5845
  • www.vrcf.fi
Vs: EHKÄ TYHMÄ KYSYMYS
« Vastaus #4 : 25.02.2011, 18:24:02 »
edit: Ei siinä ollut noita alamerkintöjä eroteltuna. Oletko koittanut googlettaa ?
Olipahan. FS merkintää ei ollut mutta luulen että 99% suomessa olevista 2.5 volvoista on 2473cc B6254S. Nuo 2.4 litraiset koneet on suunniteltu sellaisiin paikkoihin missä juuri tuossa menee verotuksessa iso hyppy.

Ja hemban listalta puuttuu tuo 2.4 litrainen 120kW B6244

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6715
  • 1% Hybridi
Vs: EHKÄ TYHMÄ KYSYMYS
« Vastaus #5 : 25.02.2011, 18:28:41 »
Olipahan. FS merkintää ei ollut mutta luulen että 99% suomessa olevista 2.5 volvoista on 2473cc B6254S. Nuo 2.4 litraiset koneet on suunniteltu sellaisiin paikkoihin missä juuri tuossa menee verotuksessa iso hyppy.

Ja hemban listalta puuttuu tuo 2.4 litrainen 120kW B6244

Siis tarkoitin tuota poistamaani , en hemban listaa.
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: onko 960:sen moottoreissa b6254s ja 6254f eroja?
« Vastaus #6 : 26.02.2011, 00:47:31 »
Nyt menee spekuloinniksi, mutta voisko F malli olla Motronic 1,8 moottoriohjauksella ja S malli sitten motronic 4.4:llä?

Eikös B6304F ole 1995 asti tuotannossa, eli motronic 1.8 aikaan ja S malli tuli 1995 jolloin motronic 4.4 tuli kanssa?

Niin, ja jos homma on kuten arvelen, niin F moottori käy S tilalle, mutta ei toistenpäin, KOSKA S moottorista puuttuu kannen takapäästä motronic 1.4 vaatima sytytyksen lämpöanturi, ja F koneessa sellanen tottakai on, ja reikä kannessa kanssa...

Tosin sitä en 100% varmasti sano etteikö S koneen kannessa olis reikä tulpattuna, ja vaikka reikä puuttuis, ni helpomminhan sen kairaa ja jengaa kun vaihtaa kannen.
« Viimeksi muokattu: 26.02.2011, 00:49:21 kirjoittanut sjs »
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5845
  • www.vrcf.fi
Vs: onko 960:sen moottoreissa b6254s ja 6254f eroja?
« Vastaus #7 : 26.02.2011, 00:49:05 »
Tuo kyllä sopisi kuvioon :)
Käsittäisin asian niin että faceliftissä S ja ennen sitä F ::)
Ja sitten S90 aikaan tuli se S2

Poissa koskis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: onko 960:sen moottoreissa b6254s ja 6254f eroja?
« Vastaus #8 : 26.02.2011, 15:30:12 »
Kiitos kaikille vastauksista. Itselläni on s-moottori, eli sellainen sitten vaan tilalle.

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: onko 960:sen moottoreissa b6254s ja 6254f eroja?
« Vastaus #9 : 27.02.2011, 14:56:19 »
Niin, ja jos homma on kuten arvelen, niin F moottori käy S tilalle, mutta ei toistenpäin, KOSKA S moottorista puuttuu kannen takapäästä motronic 1.4 vaatima sytytyksen lämpöanturi, ja F koneessa sellanen tottakai on, ja reikä kannessa kanssa...

Tosin sitä en 100% varmasti sano etteikö S koneen kannessa olis reikä tulpattuna, ja vaikka reikä puuttuis, ni helpomminhan sen kairaa ja jengaa kun vaihtaa kannen.
S:ssä on kannen takapäässä reikä lämpöanturille, pultti pois ja lämpöanturi tilalle..
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

 

KL-varaosat  Race.fi