Race.fi  Puotilan autokorjaamo

K-Jet ja Bilteman pumppu

  • 15 Vastauksia
  • 8109 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kimmoh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Tein itse enkä säästänyt
K-Jet ja Bilteman pumppu
« : 22.02.2013, 17:09:38 »
joo tulipa laitettua volleen uusi biltemalainen pumppu vanhan ääntelevän tilalle, kun oli suht edullinen. no eihän se toki ääntele niin paljoa kuin vanha, mutta nyt varsinkin puolilämpimänä saa sahata melkein ikuisuuden ennenkuin hörähtää. lämpimänäkin saa muutaman kierroksen pyöritellä, vanhalla pumpulla hörähti heti kun startti pyörähti.

bilteman tekeleessä ei sitten vissiin ole takaiskua laisinkaan vai liekkö vuotaa tuossa yksilössä? muilla minkälaisia kokemuksia?

Poissa 244L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: K-Jet ja Bilteman pumppu
« Vastaus #1 : 22.02.2013, 17:36:23 »
Ei kokemuksia Bilteman pumpuista, mutta noista käynnistysongelmista kyllä, ja johtuvat lepopaineen karkaamisesta. Takaiskun puute/viallisuus aiheuttaa juuri tämän. Ota vaikka vanhasta pumpusta se toimiva takaisku tuohon uuteen pumppuun.
244L-75 B254GT/MS1 v2.2/KKK29/ZF S5D-320Z 14.1s/174km/h, 244DL-75 B20F/BW35, 245-86 B6284T/MS2 v3.0/KKK29/AW72L, 945 -97 B230FT/AW71L, 945 -98 B230FT/M90, 945-95 B230FK/AW71L, 960-97 B6254F/M90

Poissa kimmoh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Tein itse enkä säästänyt
Vs: K-Jet ja Bilteman pumppu
« Vastaus #2 : 22.02.2013, 18:04:43 »
jos se takaisku on siinä painepuolen letkulähdössä, niin se on jo vanhasta pumpusta, kun bilteman versio ei sopinut alkuperäiseen letkuliittimeen..  :o

hevonen

  • Vieras
Vs: K-Jet ja Bilteman pumppu
« Vastaus #3 : 23.02.2013, 10:08:02 »
Onko varmasti k-jetin pumppu? Ei meinaan sähköruuttien pumpuissa puhti riitä...
Jos se on se 044 tyyppinen, 6 bar paineella, pitäis kyllä toimia. Hinta 54€.

Poissa kimmoh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Tein itse enkä säästänyt
Vs: K-Jet ja Bilteman pumppu
« Vastaus #4 : 23.02.2013, 13:01:35 »
on kyllä 044-tyyppinen pumppu. hintakin oli 54e. sitähän tuossa nyt mietin että liekö se alkuperäisen pumpun takaisku, mikä nyt siis paikallaan tuossa uudessa pumpussa, kuitenkin risa. alkuperäinen pumppu oli vaan huomattavasti paksumpi kuin tuo uusi ja sen sisällä oli aika paljon bensaakin kun sen irrottelin, että jos se pumppu jo itsessään on toiminut jonkinlaisena takaiskuna vaikka se venttiili/paineenvarain päästää läpi? kyllähän se sillä orkkis pumpullakin välilämpöisenä hieman sahautti mutta ei todellakaan siihen tyyliin kuin nyt, kun jo kaupassa käynnin jälkeenkin saa sahata melkein 10s ja useamman tunnin seisseenä aivan helv*** pitkään. hävettää, luulevat vielä että ihan romuja noi vanhat volvot? :2funny:

kävin hakemassa motonetista joutessani yleismallisen letkun väliin tulevan takaiskun (hyllyn reunassa luki että dieselille tarkoitettu mutta mitä lie eroa, alumiinirunkoinen kuitenkin) ja ajattelin sen tällätä johonkin väliin. onko sillä mitään väliä mihin kohtaan tuloletkua sen takaiskun laittaa?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: K-Jet ja Bilteman pumppu
« Vastaus #5 : 23.02.2013, 13:24:53 »
Tuo ei välttämättä ole paineenkestävä, helpompi testi on jos laitat sen pumpun imupuolelle (oletan että sulla pelaa siirtopumppu).
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: K-Jet ja Bilteman pumppu
« Vastaus #6 : 23.02.2013, 13:32:25 »
Tuo ei välttämättä ole paineenkestävä, helpompi testi on jos laitat sen pumpun imupuolelle (oletan että sulla pelaa siirtopumppu).
Eikös se imupuoli muutu paineelliseksi sillä sekunnilla, kun painepumppu sammuu?(olettaen, että ainoa takaisku on imupuolen putkessa.)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: K-Jet ja Bilteman pumppu
« Vastaus #7 : 23.02.2013, 13:52:35 »
Eikös se imupuoli muutu paineelliseksi sillä sekunnilla, kun painepumppu sammuu?(olettaen, että ainoa takaisku on imupuolen putkessa.)
Mikä siellä sen paineen tekisi? Takaiskun tehtävä on estää linjan tyhjeneminen, vaikkakin voihan tuo koojetin paineakku jonkunlaisen paineen siellä pitääkin.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa kimmoh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Tein itse enkä säästänyt
Vs: K-Jet ja Bilteman pumppu
« Vastaus #8 : 23.02.2013, 13:56:13 »
siirtopumppu kyllä pelaa. se vaan, että se pumpun imupuolen letku on jotain 12mm ja toi takaisku 8mm ( ei ollut suurempia)... voihan siihen toki jotain tilkettä tunkea väliin mutta kuristaako se takaisku jo liikaa siinä välissä? parempihan se toki siinä imupuolella niin ei tartteis painepuolelle mitään klemmarivirityksiä sätöstellä.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: K-Jet ja Bilteman pumppu
« Vastaus #9 : 23.02.2013, 14:00:41 »
Mikä siellä sen paineen tekisi? Takaiskun tehtävä on estää linjan tyhjeneminen, vaikkakin voihan tuo koojetin paineakku jonkunlaisen paineen siellä pitääkin.
Takaiskun tehtävä on pitää paine.
Omassa LH2.4:ssä paine pysyy ainakin yön yli.
En ole varma että onko LH:ssa "priming pulse" toimintoa, mutta jos on, niin paineen katoaminen estäisi hyvin tehokkaasti tuon kyseisen toiminnon.
(joo, kyse on K-Jetistä)

Poissa 244L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: K-Jet ja Bilteman pumppu
« Vastaus #10 : 23.02.2013, 14:08:44 »
Mulla oli joskus tommonen yleismallin takaisku painepuolella -> ei mitään vaikutusta. Imupuolta en lähtisi kuristamaan takaiskuilla.

Mikäs siinä nyt oli ettei Biltemapumpun takaisku sopinut, kun ainakin katalogin mukaan on standardi M12x1.5 kierteellä kuten orkkis:

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Moottorin-ohjaus/Ilmapolttoaine/Polttoainepumppu/Polttoainepumppu-52250/

http://www.turbobricks.com/forums/showthread.php?p=3456337

Onhan kaikki liitokset tiiviitä ja paineakku toimii? Jos paineakku jumissa/vuotava niin ei lepopaineet kauaa säily vaikka takaisku olisi toimiva. Vm77 ja vanhemmissa K-Jeteissä, missä bensat menee ohjauspaineensäätimeltä suoraan paluulinjaan, pääsee lepopaineet karkaamaan myös vuotavan ohjauspaineensäätimen kautta, kuten yhessä mun K-Jet autossa. Sulla ilmeisesti 78 tai uudempi koska siirtopumppu.
244L-75 B254GT/MS1 v2.2/KKK29/ZF S5D-320Z 14.1s/174km/h, 244DL-75 B20F/BW35, 245-86 B6284T/MS2 v3.0/KKK29/AW72L, 945 -97 B230FT/AW71L, 945 -98 B230FT/M90, 945-95 B230FK/AW71L, 960-97 B6254F/M90

Poissa kimmoh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Tein itse enkä säästänyt
Vs: K-Jet ja Bilteman pumppu
« Vastaus #11 : 23.02.2013, 14:39:49 »
-84 on tää. niin toi biltemasta haettu pumppuhan ei ole 044-kopio vaan joku 068-tms. mikä bilteman katalogin mukaan on vastaava kuin alkuperäinen (rekisteritunnuksen mukaan katsottu, ja paskat). no samankaltainen joo, mut vähän kuin pienoismalli ulkomitoiltaan.

ei toi ainakaan ulospäin tihku mistään ja painevaraajan kunnosta en tiedä, voi olla rikki sekin mut eipä tuo ennen menoa haitannut.

Poissa 244L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: K-Jet ja Bilteman pumppu
« Vastaus #12 : 23.02.2013, 15:15:20 »
-84 on tää. niin toi biltemasta haettu pumppuhan ei ole 044-kopio vaan joku 068-tms. mikä bilteman katalogin mukaan on vastaava kuin alkuperäinen (rekisteritunnuksen mukaan katsottu, ja paskat). no samankaltainen joo, mut vähän kuin pienoismalli ulkomitoiltaan.

ei toi ainakaan ulospäin tihku mistään ja painevaraajan kunnosta en tiedä, voi olla rikki sekin mut eipä tuo ennen menoa haitannut.

Ovat siis ilmeisesti myyneet sulle sähköruiskun pumpun. Saattaa käydä vähän laihalla sun K-jetti tolla, varsinkin kun kyseessä on joku kiinakopio eikä aito Bosch. Ei välttämättä tule myöskään olemaan kovin pitkäikäinen kun joutuu 3-3.5bar paineen sijaan tuottamaan n. 5bar painetta. Boschilla on ainakin -069 pumppu olemassa joka löytyy LH-Jet volvoista. Koska ovat myyneet sinulle väärän pumpun niin voisit koittaa sillä perusteella palauttaa tuon Bilteemaan. Lepopaineiden katoavuuteen ei tosin pitäisi väärän pumpun vaikuttaa, ellei joku liitos vuoda tms.
244L-75 B254GT/MS1 v2.2/KKK29/ZF S5D-320Z 14.1s/174km/h, 244DL-75 B20F/BW35, 245-86 B6284T/MS2 v3.0/KKK29/AW72L, 945 -97 B230FT/AW71L, 945 -98 B230FT/M90, 945-95 B230FK/AW71L, 960-97 B6254F/M90

Poissa kimmoh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Tein itse enkä säästänyt
Vs: K-Jet ja Bilteman pumppu
« Vastaus #13 : 23.02.2013, 15:40:26 »
no voi hevon p*rse. niinhän se muuten onkin jonkun sähköruutan pumppu kun boschin numerolla sitä googlaili. täytyypä laitella vanha sit takaisin, s**tana. ja veisin kyllä takaisin sinne v***n bilteemaan mutta lähin on n.60km päässä, p*rkle. no tääkin remontti meni sit ihan kun aina ennenkin :2funny: :buck2: :buck2:

hevonen

  • Vieras
Vs: K-Jet ja Bilteman pumppu
« Vastaus #14 : 23.02.2013, 17:48:37 »
Laita yv jos haluat halvalla orig. Bosch -934 loppuisen pumpun.(K-jetistä)
Täällä korjaamopuolella kun ei saa kauppaa käydä... ;)

..vaikka nyt mun takapäästä joitain kommentteja tuossa heititkin... :facepalm:

 

Samppasport  Futurez