Race.fi  Puotilan autokorjaamo

940 D24Tdic

  • 4 Vastauksia
  • 1429 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Volvo745D

  • Vieras
940 D24Tdic
« : 02.03.2013, 16:14:32 »
Tiedetään että menee kysymyksissä Mikkihiiri-osastolle mutta volvo viepi nestettä melko paljon, syksyllä kun ei ollut vielä pakkasta, ei tarvinnut lisäillä. Mutta nyt talvella on aina saanut paisarin täyttää pidemmän reissun jälkeen.  :idiot2: Mihin se voisi sitä hävittää, kannentiivisteen välistäkö palotilaan? Kokeiltu myös ettei kansivikaan viittaavia oireita ole, kun letkut sai puristettua ajon jälestä lyttyyn.
Autolla ajettu 484tkm,. Eikä letku liitoksetkaan tunnu pahemmin märiltä jottai vuotais sieltäkään.  :o

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 D24Tdic
« Vastaus #1 : 02.03.2013, 18:04:14 »
Itellä kans oli yhdessä vaiheessa ongelmaa noiden nesteiden sisällä pysymisen kanssa. Omassa ensin aloitti vuotamisen toinen kylmäkäynnistimen letkuista. Vähän aikaa taas pääsi ilman vuotoja etenemään. Seuraavaksi alkoi vuotamaan tulpattu letkulähtö termarikopan vieressä. Jälkimmäinen olikin hankalempi löytää, kun ei jäänyt mitään merkkejä vuodosta. Noissa oli ilmeisesti tullut yksinkertaisesti päivät täyteen noille kumiosille, koska olivat ihan haperoita irroittaessa.

Tämmöisiä oli itellä, jos noista alkuun apua :)
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L, VW Passat 4Motion' 05 2,8 V6

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

s73

  • Vieras
Vs: 940 D24Tdic
« Vastaus #2 : 02.03.2013, 18:21:13 »
Lohkolämmpärin tiiviste voi myös olla hajalla.

Volvo745D

  • Vieras
Vs: 940 D24Tdic
« Vastaus #3 : 02.03.2013, 19:15:13 »
Kiitoksia vastauksista, täytyy kelien lämmetessä alkaa tutkia putket ja letkut yms :D Se vaan viittasi kun talvi tuli ja autoa pidetty aika ajoin pitkäänkin roikassa että liekkö vanhat nesteet, haihtuuko, vuotaako lämmöissä ollessa...?  :idiot2:

Poissa oceanic7

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 D24Tdic
« Vastaus #4 : 02.03.2013, 22:08:31 »
Mulla alko pinta paisarissa pikkusen vajentumaan kun termarin koppa ja sen ympäristössä oleva putki/letku/klemmari-hässäkkä-katiska alkoi vuotamaan ja juurikin pakkasilla. Ilmeisesti aika lämmin paikka koska vuoto ei tosiaankaan näy jos katsoo sinne ylhäältäpäin mutta jos sinne tunkee käden ja tunnustelee joka letkua ja liitosta alapuolelta niin sieltä sitä makeaa tippaa alkaa löytymään. Ite selvisin klemmarien kirraamisella ja taisin laittaa termarin kopan kiinnityspultteja asteen pari tiukempaan. Eipä oo vajentunut sen jälkeen.
V70 2.5t -98

 

Samppasport  Futurez