Futurez  Kulkukoira

240 b200k -1987 etuiskarin vaihto.

  • 26 Vastauksia
  • 16394 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa olkkiz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
240 b200k -1987 etuiskarin vaihto.
« : 27.02.2011, 12:32:07 »
Elikkä kävin katsastamassa kyseisen pelin ja sanoivat, että oikea etuiskari ihan finaalissa ja nyt pitäisi vaihtaa. tämmösestä ei oo mitään kokemusta joten oisko joku joka vois vähän kertoo, että miten se vaihtaminen tapahtuu. :)

Kiitos vastanneille.
Volvo 850 2.3 T-5 -95, Volvo 240DL 2.0 -87

Poissa jim doe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • Vrcf, Svk, Lahden volvokerho
Vs: 240 b200k -1987 etuiskarin vaihto.
« Vastaus #1 : 27.02.2011, 20:02:45 »
Vaihdat sitten molemmat puolet kerralla.
Yläpää irti ne 3 pulttia, ensin löysäksi, merkitse" puolikaari", tulee sitten paikkaan

2 vaihtoehtoa
a koko tolppa irti pöydälle
b alhaalta irti, jouset puristamalla kasaan, vaihto sitten yläkautta ottamalla perssonin yläpää ulos lokasuojan sisältä
Team Pahka lopopower
amat 68 farkku sport ja 70
Opel Corsa van :-)

Poissa olkkiz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
Vs: 240 b200k -1987 etuiskarin vaihto.
« Vastaus #2 : 27.02.2011, 20:15:55 »
Onko se iskari siellä jousisysteemin sisällä, että se pitäs vetää sieltä pois?
Volvo 850 2.3 T-5 -95, Volvo 240DL 2.0 -87

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10042
  • Teiden tukko
Vs: 240 b200k -1987 etuiskarin vaihto.
« Vastaus #3 : 27.02.2011, 21:21:21 »
Onko se iskari siellä jousisysteemin sisällä, että se pitäs vetää sieltä pois?

Kyllä, iskunvaimennin patruuna on jousen sisällä. Iskarin juuressa on mutteri, jossa on muutama (neljä?) hahloa, joista sitä tulisi pyörittää erikoisavaimella mutta hommaan soveltuvat isot papukaijapihdit tai putkipihdit yhtä hyvin. Tuo mutteri pitää sitten muistaa tiukkoa erittäin hyvin, muuten rupeaa ajan saatossa iskari kolkottelemaan.  ;)

Viisaammat vois varmistaa tai korjata että kuuluuko tuonne iskariputken ja -patruunan väliin laittaa öljyä tai raakaa jäähdytysnestettä? Jokin tuollainen mielikuva olisi jäänyt aikanaan... Vai onko siellä pohjalla jokin kumi, eli jos patruuna on oikean mittainen niin se ei pääse sielä liikkumaan?
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: 240 b200k -1987 etuiskarin vaihto.
« Vastaus #4 : 28.02.2011, 01:22:40 »
Kyllä, iskunvaimennin patruuna on jousen sisällä. Iskarin juuressa on mutteri, jossa on muutama (neljä?) hahloa, joista sitä tulisi pyörittää erikoisavaimella mutta hommaan soveltuvat isot papukaijapihdit tai putkipihdit yhtä hyvin. Tuo mutteri pitää sitten muistaa tiukkoa erittäin hyvin, muuten rupeaa ajan saatossa iskari kolkottelemaan.  ;)

Viisaammat vois varmistaa tai korjata että kuuluuko tuonne iskariputken ja -patruunan väliin laittaa öljyä tai raakaa jäähdytysnestettä? Jokin tuollainen mielikuva olisi jäänyt aikanaan... Vai onko siellä pohjalla jokin kumi, eli jos patruuna on oikean mittainen niin se ei pääse sielä liikkumaan?
Miksi sinne öljyä tai glygolia pitäisi laittaa?  ??? Iskarin alapäässä on metallinen holkki. Ja tuo mutteri missä hahlot niin saattapi sitten olla lujassa ja voi vaatia voimaa aikalailla, tai sitten ei.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa olkkiz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
Vs: 240 b200k -1987 etuiskarin vaihto.
« Vastaus #5 : 28.02.2011, 07:02:32 »
kävin motonetistä hakeen sen iskarin http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=36-5006 toivottavasti oikee. zx shock absorber sen niminen liekö iha kunnon tavaraa?
Volvo 850 2.3 T-5 -95, Volvo 240DL 2.0 -87

Poissa Irual

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
Vs: 240 b200k -1987 etuiskarin vaihto.
« Vastaus #6 : 28.02.2011, 07:33:39 »
kävin motonetistä hakeen sen iskarin http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=36-5006 toivottavasti oikee. zx shock absorber sen niminen liekö iha kunnon tavaraa?

Tossa syksyllä omistin vielä 240 vollen ja laitoin siihen juuri nuo iskarit. Hyvin toimi, ei moitittavaa!

Työkaveri vähän jeesaili siinä hommassa, niin oiskohan menny tunti, kun oli molemmat puolet vaihdettu. edestä siis. Jousipuristimilla vedettiin jouset kasaan ja otettiin alapultit irti yms, niin mahtui sitte kääntymään lokarin alta sivulle koko paketti. Oli siitä helppo laittaa uus iskari tilalle.

Poissa olkkiz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
Vs: 240 b200k -1987 etuiskarin vaihto.
« Vastaus #7 : 28.02.2011, 10:03:09 »
Selvä, kiitos avusta! Pitää lähtee vaihtamaan se tässä lähiaikoina ku töistä kerkee. Ilmottelen miten kävi.  :) kiitos vielä vastanneille.
Volvo 850 2.3 T-5 -95, Volvo 240DL 2.0 -87

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10042
  • Teiden tukko
Vs: 240 b200k -1987 etuiskarin vaihto.
« Vastaus #8 : 28.02.2011, 16:52:21 »
Miksi sinne öljyä tai glygolia pitäisi laittaa?  ??? Iskarin alapäässä on metallinen holkki. Ja tuo mutteri missä hahlot niin saattapi sitten olla lujassa ja voi vaatia voimaa aikalailla, tai sitten ei.

Kuten sanoin, viisaammat saa korjata.  ;) Tämä muistikuva perustuu hetkeen kun ostin paikallisesta varaosaputkasta Konin patruunat 200-sarjan Volvoon. Tiskin takana ollut setä neuvoi laittamaan jotain jäätymätöntä litkua tuonne väliin. Syytä tähän en tiedä.  ???
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: 240 b200k -1987 etuiskarin vaihto.
« Vastaus #9 : 28.02.2011, 17:09:52 »
Kuten sanoin, viisaammat saa korjata.  ;) Tämä muistikuva perustuu hetkeen kun ostin paikallisesta varaosaputkasta Konin patruunat 200-sarjan Volvoon. Tiskin takana ollut setä neuvoi laittamaan jotain jäätymätöntä litkua tuonne väliin. Syytä tähän en tiedä.  ???
Juu ihan uteliaisuuttani kysyin ;D
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10042
  • Teiden tukko
Vs: 240 b200k -1987 etuiskarin vaihto.
« Vastaus #10 : 28.02.2011, 18:14:12 »
Juu ihan uteliaisuuttani kysyin ;D

Itse en koskaa noita ole vaihtanut niin en osaa siitä sen enempää sanoa. Nyt keväällä tulee 940 etuiskareiden vaihto eteen joten sitten asiasta viimestään lisää.  :)
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Irual

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
Vs: 240 b200k -1987 etuiskarin vaihto.
« Vastaus #11 : 28.02.2011, 20:52:47 »
Viisaammat vois varmistaa tai korjata että kuuluuko tuonne iskariputken ja -patruunan väliin laittaa öljyä tai raakaa jäähdytysnestettä? Jokin tuollainen mielikuva olisi jäänyt aikanaan... Vai onko siellä pohjalla jokin kumi, eli jos patruuna on oikean mittainen niin se ei pääse sielä liikkumaan?

Kuten sanoin, viisaammat saa korjata.  ;) Tämä muistikuva perustuu hetkeen kun ostin paikallisesta varaosaputkasta Konin patruunat 200-sarjan Volvoon. Tiskin takana ollut setä neuvoi laittamaan jotain jäätymätöntä litkua tuonne väliin. Syytä tähän en tiedä.  ???

Tiäkkö muutes että myös RAAKA glykoli jäätyy?   :)
« Viimeksi muokattu: 28.02.2011, 20:54:28 kirjoittanut Irual »

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10042
  • Teiden tukko
Vs: 240 b200k -1987 etuiskarin vaihto.
« Vastaus #12 : 28.02.2011, 20:54:34 »
Tiäkkö muutes että myös RAAKA glykoli jäätyy?

Jossain -55o::)
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Irual

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
Vs: 240 b200k -1987 etuiskarin vaihto.
« Vastaus #13 : 28.02.2011, 20:58:43 »
Jossain -55o::)

No joo ihan umpijäähän.... "sohjoontuminen" tapahtuu huomattavasti aikasemmin. suomen talvi riittää siihen. mutta eipä tästä nyt tän enempää.  :)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10042
  • Teiden tukko
Vs: 240 b200k -1987 etuiskarin vaihto.
« Vastaus #14 : 28.02.2011, 21:01:42 »
No joo ihan umpijäähän.... "sohjoontuminen" tapahtuu huomattavasti aikasemmin. suomen talvi riittää siihen. mutta eipä tästä nyt tän enempää.  :)

Omassa autossa on ~-30oC laimennettu jäähdystysneste eikä se kai nyt sohjoks mene vielä tuossa lämpötilassa kun se kuitenkin lähtee kiertämään kun auton laittaa käyntiin...  ::) Eikä -25oC lasinpesunestekkään ole jäätyny säiliöön.  ::)
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

 

Autoracing  KL-varaosat