Pistetääs pitkästä aikaa kuulumisia tähänkin. Madeleinen talviuni katkesi perjantaina, ja lauantaina tuli tehtyä kestävyystestiä ajelemalla Poriin ja takaisin. Löytyihän sieltä vikakin, alkoi kiihdyttäessä pätkimään porin päässä, ja siinä iltapäivästä kun lähdettiin lentokentältä pois kävin hakemassa mätänetistä uuden pyörijän, vjakajan kannen ja puolanjohdon. Vanha pyörijä oli aika finaalissa, jakajan kannen nastoissa oli todella paksua hapettumaa ja puolanjohdosta oli eriste rikki. Vehkeet rokkasi ja luulin että vika poistui, mutta Tamperetta lähestyessä vika tuli takaisin. Myös bensapumppu alkoi pitämään metakkaa (painepumpun vaihdoin syksyllä, suodattimen talviseisonnan aikana). Otinpa sitten tankin läpivientihässäkän irti (saattoi olla ensimmäinen kerta kun se on ikinä irroitettu, ainakin letkut oli orkkikset jne).
Siirtopumpun ja bensaputken välinen muutaman sentin kumiletku oli täysin kadonnut, vain muutama muru oli putkessa kiinni. Ei ihme ettei auto oikein kärsinyt ajaa tankkia lähelle tyhjää ennenkuin korina alkoi kuulumaan pumpusta. Myös läpivientihässäkän maajohdon tökö oli ajan saatossa ruostunut pois. Hitsasin läpiviennin kanteen m5 pultin pystyyn ja pistin rengasabikon maajohdolle, ja tosiaan polttoaineletkun pätkän pumpun ja bensaputken välille. Pumpun imusihti oli rikki, enkä löytänyt johonkin jemmaamaani uutta sihtiä mistään, joten vanhalla kasaan.
Tänään kävin vaihtamassa lähes rippikouluikään päässeet väärän kokoiset kesärenkaat (205/60/15) oikeankokoisiin Bridgestonen Turanzoihin (195/60/15) ja kyyti muuttui mukavammaksi. Vituttaa vaan kun unohdin speksata että haluan liimapainot, nyt on lyöty ulkoreunaan puntit... Noh, jossain vaiheessa kun vanteet saavat soodapuhalluksen ja uuden maalipinnan pitää käydä välppäämässä kuitenkin niitä.
Täytyy käydä jossain vaiheessa sinisellä hakemassa uusi Volvo Bougicord-puolan johto ja orkkis pyörijä tuon osscan tilalle (kansi on sentään aito bosch), lisäksi on haettu jo siniseltä uus o-rengas öljynryöstölaipan alle, vanha vähä tihkuu öljyä. Paluulinjanhan vaihdoin uuteen Volvo-orginal putkeen viime vuonna, joten sieltä ei enään vuotele. Siirtopumpun voisi varoiksi uusia ja se imusihti pitää asentaa. Lisäksi työlistalla olisi kytkimen vaihto uuteen, orkkis ahtoputkien hankinta ja asennus, samoin tuulitunneli on vieläkin puutteella (näistä onkin ollut jo Kalamiehen kanssa juttua, pitäs varmaan tehdä excursio).
Tänään vähän kävin automaalaamossa työskentelevän kaverin juttusilla ja järkevintä olisi ylimaalata koko auto jotta sävyeroista ja lakkavioista pääsisi eroon. Sitä ennen olisi kiva löytää uudet ovet jotka olisivat oikean pituiset (nykyisiä on ajansaatossa korjailtu ja alareunat heittävät jonkin verran).
Hieman dataloggausta olisi tarkoitus harrastaa k-jetin kanssa, jahka saan antureiden mittaletkut teetettyä.
Myös "museomoottoria" on tullut suunniteltua.
Kyllä se oli taas kuin kotiin olisi tullut kun Volvo Turbon ratin taakse istahti. Ollut suu poikkeuksellisen messingillä viime päivät
