Autodiagnoosi  Carcom Oy

740 Probleemia

  • 1 Vastauksia
  • 986 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Spjuudz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
740 Probleemia
« : 05.03.2013, 20:54:17 »
Tervehdys! Elikkäs tuossa rakkaassa B230F koneellisessa vm. 1989 Volvossa on nyt pari pientä vikaa. Kylmällä kun pakkanen laskee sinne -20c tienoille niin alkaa startti temppuilemaan. Avaimen ku kääntää starttiasentoon niin solenoidi kyllä naksahtaa vaan ite startti alkaa pyörimään vasta 10-20sek päästä tai jos silloinkaan. Jos se ei ala pyörimään niin yleensä 10min odottelu auttaa ja sillon avainta käännettäessä starttaa lähes heti  ??? Sitten taas kun kone on lämmin niin ei mitään vastaavanlaista ongelmaa. Onko muilla oirehtinu samallailla vai mikäköhän siinä vois olla sökö/menossa sököksi?

Toinen juttu on semmoinen, oli keli mikä keli, niin kylmällä ja kuumalla koneella käynnistyy ihan normaalisti vaan kun on ajanut koneen kuumaksi ja vaikka kauppareissun ajan (10-15min) pitänyt autoa sammuksissa niin starttaapi hyvin vaikeroiden ja käy alkuun normaalia matalemmilla kierroksilla. Kuulostaa siltä ku sais liikaa bensaa startatessa. Onko näissä LH-Jetronic ohjauksella olevissa enää tuota kylmäkäynnistyssuutinta ja mistäköhän päin imusarjaa se mahtaa löytyä? Jollain oli samanlaista ongelmaa ja vika oli juurikin vuotavassa kk-suuttimessa.

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 Probleemia
« Vastaus #1 : 05.03.2013, 21:17:42 »
Startti on likainen tai hiilet lopussa.

Tuon ikäisessä on vielä erillinen kk-suutin. Se löytyy keskeltä imusarjaa kun kurkkaat sieltä moottorinpuolelta sinne imusarjan alaosaan.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo