RallyBaron  Samppasport

Volvo 940 Turbo '98

  • 42 Vastauksia
  • 19390 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

EVO8

  • Vieras
Vs: Volvo 940 Turbo '98
« Vastaus #15 : 12.05.2013, 20:14:22 »
Lappu on penkistä josta ei bonuksia tule (Solas) . Ainoa muutos perusmoottoriin oli seetityöt. Ja samassa paikassa myöhemmin 19T/7  se 290hv joka näistä yleensä irtoaa ilman isompia muutoksia.

Tuossahan nyt on kuitenkin jo hyvä kansi ja vähän parempi nokka että kyllä vähän ylemmäksi pitäisi päästä.
« Viimeksi muokattu: 13.05.2013, 13:41:41 kirjoittanut EVO8 »

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Volvo 940 Turbo '98
« Vastaus #16 : 12.05.2013, 23:41:38 »
Lappu on penkistä josta ei bonuksia tule (Solas) . Ainoa muutos perusmoottoriin oli seetityöt. Ja samassa paikassa myöhemmin 19T:llä se 290hv joka näistä yleensä irtoaa ilman isompia muutoksia.

Tuossahan nyt on kuitenkin jo hyvä kansi ja vähän parempi nokka että kyllä vähän ylemmäksi pitäisi päästä.

Sen jälkeen heräsit ja päästit kissan ulos?

EVO8

  • Vieras
Vs: Volvo 940 Turbo '98
« Vastaus #17 : 13.05.2013, 11:27:36 »



JuhaU kokoonpano ja T19 lappu : http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=464.15

Ja toinen JuhaU:n (lainattu dynolaput-topikista: FK perusmoottori)

"285.8 hp / 436 nm

Muutokset VER 1:seen

Ahdin TD04HL-15g-7 1.4 bar (uudet laakerit, tasapainotus)
Iso kiinacooleri kenno 600 x 300 x 76"

« Viimeksi muokattu: 13.05.2013, 14:59:29 kirjoittanut EVO8 »

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: Volvo 940 Turbo '98
« Vastaus #18 : 13.05.2013, 14:20:27 »
Miksköhän lapusta on sotkettu ylhäältä rekkari kun se tossa alhaalla kuitenkin lukee?  :D

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Volvo 940 Turbo '98
« Vastaus #19 : 13.05.2013, 15:35:50 »
Miksi lukeminen on niin vaikeata? Ei kait sitä tarvi ihmetällä yhtään miksi ei ole voimaa enempää kun lukee vaan Kaapelin kirjoituksen.
Saishan se kovempaakin vetää, mutta kyllä tuolla nytkin kaverin S60 T5 juuri ja juuri jää, kunhan nopeus pysyy alle 200km/h. Siitä eteenpäin alkaa merikontin ulkomuoto ottaa veroaan  :-[ . Tatechin penkissä on härvelistä saatu 248hv/400Nm.

Kysytäänpä samalla, että mistä arvon raati veikkaa johtuvan ahtojen voimakkaan putoamisen kierrosten mukana? Piikkipaineena käy noin 1.1bar, josta kierrosten mukana ahdot laskee 6krpm mennessä n. 0.7bar lukemiin. Hieman sylettää, kun alkaa kierrosten noustessa jopa Aero Saabitkin pysymään kyydissä mukana  :nohnoh
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

EVO8

  • Vieras
Vs: Volvo 940 Turbo '98
« Vastaus #20 : 13.05.2013, 15:52:53 »
Miksi lukeminen on niin vaikeata? Ei kait sitä tarvi ihmetällä yhtään miksi ei ole voimaa enempää kun lukee vaan Kaapelin kirjoituksen.

Niin kyllä jos autoa tosiaan lähdetty penkittämään vaikka ei pidä paineita...

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 940 Turbo '98
« Vastaus #21 : 13.05.2013, 18:39:50 »
Niin kyllä jos autoa tosiaan lähdetty penkittämään vaikka ei pidä paineita...
Vaikka siellä olis paineitakin niin kyllä se kissa tarttee silti tosta toiveunesta herätessä päästää ulos...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

hevonen

  • Vieras
Vs: Volvo 940 Turbo '98
« Vastaus #22 : 13.05.2013, 22:58:12 »
Ei tule vakiopumpulla ja T-nokalla 250hp ja 430Nm mitenkään, vaikka olis seetit tehty.
Ota kissa sisälle yöksi.
Joku tuossa mittauksessa kusee jos vakiohiluilla on.

Poissa Kaapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • Voi miksi taas?
Vs: Volvo 940 Turbo '98
« Vastaus #23 : 19.05.2013, 02:19:24 »
En oikeen usko, että näistä muinaismuistoista näillä pikkumitsuilla kiskotaan kauheesti yli 260hv, vaikka ahdot pysyis kuinka tapissa. Onneks sai itellä hukkisen kellon telinettä muokkaamalla ahdot nousemaan sinne 1.3bar ja laskemaan vaan 1.1bar lukemiin. Kulki yllättävän kivasti, kunnes Ahveniston ratapäivillä jotain petti ja ahdot nousee enää 0.8bariin.

villimmät huhut kertoo, että tähän on tullossa uusi moottori. Ei ihan pakasta vedetty mut siitä viereisestä pinosta.

Kaikkee ne huhut kertoo. Noh, siinähän se kakkosnelosen vieressä odottelee motivaatiopuuskaa uus alakerta vanhan huohottavan tilalle. Saa nähä jaksaako samalla päivittää coolerin, suuttimet ja ahtimen...
Volvot: V70 D5 '05, 940 Turbo '98,  240 "Drifter" '88
Autot: Pontiac Tempest 2D HT '67, Pontiac Bonneville '79, VW Kupla '65, VW T1 '62
"Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen lukenut..."

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2074
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: Volvo 940 Turbo '98
« Vastaus #24 : 19.05.2013, 05:00:48 »
Kyllähän se 250hv on mahdollista saada 13c mitsulla ja T nokalla... Edellyttää vaan, että kone hengittää jo todella hyvin vaparinakin.. Noista väännöistä en kyllä mene takuuseen..  Kuten Heponen jo sanoikin joku taitaa kusta tuossa lapussa mistä EVO puhuu.
144
145
945
855

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
Vs: Volvo 940 Turbo '98
« Vastaus #25 : 19.05.2013, 12:27:11 »
En oikeen usko, että näistä muinaismuistoista

Vai muinaismuisto, vasta teini-iässä...  :P :P
a car you can believe in

Poissa Kaapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • Voi miksi taas?
Vs: Volvo 940 Turbo '98
« Vastaus #26 : 27.05.2013, 23:13:21 »
Niin se vaan 500tkm huolto lähestyy ja osatkin alkaa olla kasassa...

Volvot: V70 D5 '05, 940 Turbo '98,  240 "Drifter" '88
Autot: Pontiac Tempest 2D HT '67, Pontiac Bonneville '79, VW Kupla '65, VW T1 '62
"Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen lukenut..."

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: Volvo 940 Turbo '98
« Vastaus #27 : 28.05.2013, 13:20:40 »
Oikein lohkojakajalla.  :pomo:

Poissa Kaapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • Voi miksi taas?
Vs: Volvo 940 Turbo '98
« Vastaus #28 : 31.05.2013, 01:13:21 »
Oikein lohkojakajalla.  :pomo:

Se tulee kyllä vaihtumaan päätyjakajaan, ihan vaan esteettisistä syistä  ;)

Vahvassa harkinnassa on, että pitäskö tällä huohottavalla, mutta vihdoinkin toimivalla tekniikalla käydä ajamassa lauantaina varttimaili Alastarolla? Toimivalla tarkoitan ahtojen laskemista enää 1.3bar ->1.0bar. Pieniä muutoksiakin ehtis huomenna illalla tehdä, eli laittaa KL Racingin lastun bensa- ja sytkäboksiin, 3" IMM:n paikalleen ja vaihtamaan 440cc suuttimet.
Volvot: V70 D5 '05, 940 Turbo '98,  240 "Drifter" '88
Autot: Pontiac Tempest 2D HT '67, Pontiac Bonneville '79, VW Kupla '65, VW T1 '62
"Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen lukenut..."

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4208
Vs: Volvo 940 Turbo '98
« Vastaus #29 : 31.05.2013, 07:07:21 »
Pitäs.

 

Autoracing  KL-varaosat