Futurez  Kulkukoira

Volvo 940 Turbo '98

  • 42 Vastauksia
  • 19389 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • Voi miksi taas?
Volvo 940 Turbo '98
« : 06.03.2013, 03:29:33 »
Alkaa omistajalla jo ikä (dementia) painaa sen verran, että parempi laitella käyttöautosta huoltomuistio myös internetin syövereihin tai jää pian öljyt vaihtamatta. Tarkoituksena ei ole sen kummoisemmin laitetta rakennella, vaan aina kun jotain pitää uusia, niin laitetaan tilalle alkuperäistä tai hieman sitä parempaa palikkaa.

Tekniikka

- B230FT
- 531-kansi
- VX3-nokka-akseli
- Mitsu 18T ahdin
- M90-vaihdelaatikko
- Vaihdettu vauhtipyöräksi pottapyörä
- SRE-kytkinasetelma
- M90 dieselin massalevy
- Vakiolukko

Sisusta / Varusteet

- Automaatti-ilmastointi
- Vakkari
- Sähkölasit ja -peilit
- Puolinahat
- Jalomuovit

Alusta

- Edessä Volvon omat sport iskarit
- Takana nivomatit poistettu ja korvattu TRW-iskareilla
- Kilen Springs -madallusjouset joka nurkassa


Aloittakaamme muistio pienellä kuvakertomuksella:

Tällaiselta härveli näytti viime kesänä VRCF:n ratapäivällä



Sen jälkeen kun laitteen n. 200tkm ajettuna ostin, sillä ei ole koskaan ajettu nätisti



Autoa on piinattu kesällä radalla ja asvalttipujotteluissa



Auto on turha, ellei sen anneta tuntea omaa suorituskykyään, mikä tietty tarkoittaa sitä, että remonttiakin on välillä jouduttu tekemään. VRCF:n 2012 ratapäivää edeltävä ilta näyttikin tältä





Motorsporttia on turha lopettaa talven takia kesken. Lysti on mukavaa jääradalla ja talvipujotteluissa samaan malliin kuin kesälläkin.




Laitetaan vielä kuvakollaasin loppuun yksi otos ajoneuvon sisäpuolelta




Mittarissa on nyt 455tkm ja lisää tulee noin 40tkm per vuosi. Ajettavaksi tuntuis olevan tehty.
« Viimeksi muokattu: 06.03.2013, 07:07:32 kirjoittanut Kaapeli »
Volvot: V70 D5 '05, 940 Turbo '98,  240 "Drifter" '88
Autot: Pontiac Tempest 2D HT '67, Pontiac Bonneville '79, VW Kupla '65, VW T1 '62
"Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen lukenut..."

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2074
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: Volvo 940 Turbo '98
« Vastaus #1 : 10.03.2013, 05:41:41 »
200 lukukertaa ja ei yhtään kommenttia vaikka varsin komia peli.   ???

Jalopuista blussaa ++  O0

MItenkäs muute noilla virityksillä vetää, noin omasta mielestä?
« Viimeksi muokattu: 10.03.2013, 05:43:51 kirjoittanut ässäarpa »
144
145
945
855

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
Vs: Volvo 940 Turbo '98
« Vastaus #2 : 10.03.2013, 09:18:25 »
Onhan tämä hieno peli ja siistinä pysynyt. Menopuoltakin löytyy, on tullut kyydissä tämä todettua :)
a car you can believe in

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Volvo 940 Turbo '98
« Vastaus #3 : 10.03.2013, 09:46:19 »
Komee on ysi. Ja kilometrejäkin kertynyt kiitettävästi. :)
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Kaapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • Voi miksi taas?
Vs: Volvo 940 Turbo '98
« Vastaus #4 : 11.03.2013, 00:53:58 »
MItenkäs muute noilla virityksillä vetää, noin omasta mielestä?

Saishan se kovempaakin vetää, mutta kyllä tuolla nytkin kaverin S60 T5 juuri ja juuri jää, kunhan nopeus pysyy alle 200km/h. Siitä eteenpäin alkaa merikontin ulkomuoto ottaa veroaan  :-[ . Tatechin penkissä on härvelistä saatu 248hv/400Nm.

Kysytäänpä samalla, että mistä arvon raati veikkaa johtuvan ahtojen voimakkaan putoamisen kierrosten mukana? Piikkipaineena käy noin 1.1bar, josta kierrosten mukana ahdot laskee 6krpm mennessä n. 0.7bar lukemiin. Hieman sylettää, kun alkaa kierrosten noustessa jopa Aero Saabitkin pysymään kyydissä mukana  :nohnoh
« Viimeksi muokattu: 11.03.2013, 03:27:12 kirjoittanut Kaapeli »
Volvot: V70 D5 '05, 940 Turbo '98,  240 "Drifter" '88
Autot: Pontiac Tempest 2D HT '67, Pontiac Bonneville '79, VW Kupla '65, VW T1 '62
"Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen lukenut..."

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1540
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 Turbo '98
« Vastaus #5 : 11.03.2013, 06:27:00 »
Lainaus
Kysytäänpä samalla, että mistä arvon raati veikkaa johtuvan ahtojen voimakkaan putoamisen kierrosten mukana? Piikkipaineena käy noin 1.1bar, josta kierrosten mukana ahdot laskee 6krpm mennessä n. 0.7bar lukemiin. Hieman sylettää, kun alkaa kierrosten noustessa

oisko vaan heikko hukkaportti joka ei jaksa pitää paineet  ???  kaunis laite kyllä

Lainaus
jopa Aero Saabitkin
täällä ei saa kiroilla

Poissa Juhisx

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 Turbo '98
« Vastaus #6 : 13.03.2013, 17:12:56 »
No on kyllä komean näkönen ysisatku  S* toimii ilmeisesti ihan hyvin noi TRW-iskarit noiden Kilen Springs -madallusjousten kanssa  ::)

Poissa REX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 Turbo '98
« Vastaus #7 : 13.03.2013, 17:51:56 »
Kysytäänpä samalla, että mistä arvon raati veikkaa johtuvan ahtojen voimakkaan putoamisen kierrosten mukana? Piikkipaineena käy noin 1.1bar, josta kierrosten mukana ahdot laskee 6krpm mennessä n. 0.7bar lukemiin. Hieman sylettää, kun alkaa kierrosten noustessa jopa Aero Saabitkin pysymään kyydissä mukana  :nohnoh

Pakopaineita mittailtu?
240 Turbo ja... Golf ja Passatti

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 Turbo '98
« Vastaus #8 : 13.03.2013, 18:58:49 »
"Sen jälkeen kun laitteen n. 200tkm ajettuna ostin, sillä ei ole koskaan ajettu nätisti"


asia puhetta  ;D
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

EVO8

  • Vieras
Vs: Volvo 940 Turbo '98
« Vastaus #9 : 13.03.2013, 21:34:42 »
Ahtimen suunnalta varmaan aika äkkiä vian löydät kun vähän tarkastelet paikkoja. Nätti peli mutta kumma että voimaa ei ole saatu enempää. B230FT lähes vakiokamoilla (13g,530,T) irtoaa noin 250/430. Juuri tänään sellaista lappua katselin. Tuohan on suunnilleen 290/460 kokoonpano jos suuttimet, cooleri ja pakoputkiosasto ym ok. 
« Viimeksi muokattu: 13.03.2013, 21:36:42 kirjoittanut EVO8 »

Poissa visa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
Vs: Volvo 940 Turbo '98
« Vastaus #10 : 08.04.2013, 07:10:32 »
Kyllä on oudossa penkissä vakio hilu 250/430 lukemat saatu  ;D

Poissa Vollenoob

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: Volvo 940 Turbo '98
« Vastaus #11 : 12.05.2013, 18:50:09 »
tää on uskomattoman hieno vehje ku pari kertaa tossa lähellä livenä nähny  :D
88- Volvo 740 GLE


Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Volvo 940 Turbo '98
« Vastaus #12 : 12.05.2013, 18:54:45 »
villimmät huhut kertoo, että tähän on tullossa uusi moottori. Ei ihan pakasta vedetty mut siitä viereisestä pinosta.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2074
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: Volvo 940 Turbo '98
« Vastaus #13 : 12.05.2013, 19:02:27 »
Kyllä on oudossa penkissä vakio hilu 250/430 lukemat saatu  ;D

Harisen penkissä?  V:>
144
145
945
855

hevonen

  • Vieras
Vs: Volvo 940 Turbo '98
« Vastaus #14 : 12.05.2013, 19:17:54 »
Harisen penkissä?  V:>
En minäkään harisella vastaavasta saanut talvikylmillä kuin 220/ 367.
Toisessa tapauksessa oli muutama hepo vähempi mutta vääntöä muutama newtoni enempi.
Että kaipa sekin(ne) penkki jotain tietää.

Nuo mun mittaukset oli siis eri rullilla mutta samoilla vireillä, että aika likellä nekin toisiaan on.

Kai tuo 250 olis mahdollista saada jollain piikkipaineella mutta kyllä 13g on auttamatta tukossa silloin.

 

Samppasport  Futurez