Elekma  Autoracing

940 B230FT Kylmäkäynnistys todella vaikeaa

  • 26 Vastauksia
  • 8571 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2266
  • Muoviämpäri
940 B230FT Kylmäkäynnistys todella vaikeaa
« : 07.03.2013, 21:24:09 »
Eli nyt sitten mennään jo toista viikkoa vaikeita käynnistyksiä. Varsinkin nyt kun kelit on +-0 astetta.
Maanantaina -18 asteen pakkasesta lähti nätisti käyntiin, mutta nyt sit rykii niin perkeleesti ja jos lähtee käyntiin niin käy 2 pytyllä alkuun. Vaikutusta ei tunnu olevan onko lohko lämmitin kiinni vai ei.
Itsellä tuli mieleen tuo ruiskun lämpöanturi, sekä tulpat ja kylmäkäynti suutin.. Koitin vähän käydä liittimiä läpi konehuoneessa, aamulla näkee miten käy.

arvailuja mitä sattuu olemaan vikana otetaan vastaan ::)

Poissa retiisi69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
Vs: 940 B230FT Kylmäkäynnistys todella vaikeaa
« Vastaus #1 : 07.03.2013, 21:49:14 »
virranjakajan kansi ja pyörijä missä hapessa? ylipäätään sytkäpuoli jostain kosteutta ottaa nolla keleillä? itellä oli tismalleen samaa onkelmaa 230FB koneen kanssa.. sytkäpuolen uusin kokonaisuudessaan mutta kansi ja pyörijä olivat hurjimmassa kunnossa ja pieniä vesihelmiäkin oli kannessa..
V90 D4 -18
142 -70

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 B230FT Kylmäkäynnistys todella vaikeaa
« Vastaus #2 : 07.03.2013, 22:48:19 »
Jos se on allekirjoituksesi -97 mallinen niin siinä ei enää ole erillistä kk-suutinta.

Aloittaisin tosiaan tulpista ja ainakin mittaisin niiden johtojen vastukset ja tsekkaisin jakajan kannen ja pyörijän.

Lämpöanturi on kanssa helppo mittailla. Arvot on faq-puolella.http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=588.0
Mittaa samalla immun voltit, siihenkin on arvot faqissa http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.0

Paikalla Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2266
  • Muoviämpäri
Vs: 940 B230FT Kylmäkäynnistys todella vaikeaa
« Vastaus #3 : 08.03.2013, 11:13:56 »
Lähti aamulla hieman rykien käyntiin.. tulpat ja johdot vaihdettu kesällä, pitää kansi ja pyörijä irrottaa vielä työpäivän aikana. Pitänee samalla ottaa yleismittari mukaan. Kiitoksia vastauksista P>

Poissa Paskakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT Kylmäkäynnistys todella vaikeaa
« Vastaus #4 : 13.03.2013, 17:29:11 »
Itsellä samaa vikaa. Kaikki sytkähilut paitsi puola vaihdettu (pääteaste, tulpat, jakajan kansi, pyörija, tulpan johdot...) Jonkun verran näkyy tippasseen öljyä jakajan sisään vaan puhdistuksella ei ollut vaikutusta. Mietin vaan, että voiko esim pa-pumpun takaisku vuotaa ja kestää hetken ennenkuin saa paineet. Ilmottele ku vika selviää :)

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT Kylmäkäynnistys todella vaikeaa
« Vastaus #5 : 13.03.2013, 19:21:47 »
Kaasarikoneiden vaivoja tuollaiset bensalinjojen tyhjentymiset!

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 B230FT Kylmäkäynnistys todella vaikeaa
« Vastaus #6 : 14.03.2013, 13:20:13 »
Kaasarikoneiden vaivoja tuollaiset bensalinjojen tyhjentymiset!
No ei kyllä pelkästään ole.. :D.
Nuo takaiskut tuppaa näistä ruiskuistakin pettämään.
Onkos kaasarikoneessa aina takaisku bensapumpulla? :pupu:

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT Kylmäkäynnistys todella vaikeaa
« Vastaus #7 : 14.03.2013, 17:13:52 »
Saa sen linjan juu ruiskukoneessakin tyhjentymään. Ei vaan aiheuta käynnistys ongelmia. Sekä pumppu, että siirtopumppu alkaa sitä bensaa sen verran haipakkaa nostaa linjaa piktin. Kaasarikoneen pumppu saattaa koneen kylessä tehdä hyvänkin aikaa sitä imua linjaan, ennenkuin mitään tapahtuu.

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 B230FT Kylmäkäynnistys todella vaikeaa
« Vastaus #8 : 14.03.2013, 19:11:43 »
Saa sen linjan juu ruiskukoneessakin tyhjentymään. Ei vaan aiheuta käynnistys ongelmia. Sekä pumppu, että siirtopumppu alkaa sitä bensaa sen verran haipakkaa nostaa linjaa piktin. Kaasarikoneen pumppu saattaa koneen kylessä tehdä hyvänkin aikaa sitä imua linjaan, ennenkuin mitään tapahtuu.
No eihän se takaisku, vaikkapa takavetomalleissa, ihan turhaan siellä ole. Kyllä se sahuuttaa pitempään jos takaisku vuotaa.
Käynnistyy mutta vaatii pitemmän startin. Ei aina hyvä ainakaan pakkasilla.

Paikalla Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2266
  • Muoviämpäri
Vs: 940 B230FT Kylmäkäynnistys todella vaikeaa
« Vastaus #9 : 14.03.2013, 19:42:06 »
Flunssan kanssa taistelu jatkuu vielä.. mutta luulisi että -20 asteen pakkasella ei lähtisi hyvin käyntiin jos kerran takaisku ei toimisi. eniten epäilyttää tuo ruiskun lämpöanturi. Jos viikonloppuna uskaltaisi nousta sängystä ja käydä kokeilemassa millaista arvoa sieltä tulee

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT Kylmäkäynnistys todella vaikeaa
« Vastaus #10 : 16.03.2013, 15:02:37 »
No jos takaisku epäilyttää niin käyttää virtoja päällä muutaman kerran ennen starttausta, kun eikös nämä pyöräytä aina bensapumppua hetken kun laittaa virrat päälle?
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 B230FT Kylmäkäynnistys todella vaikeaa
« Vastaus #11 : 16.03.2013, 18:42:58 »
No jos takaisku epäilyttää niin käyttää virtoja päällä muutaman kerran ennen starttausta, kun eikös nämä pyöräytä aina bensapumppua hetken kun laittaa virrat päälle?

Kyllä pyörittävät.

Ja vaikka suutintukki olisi typötyhjä, niin tuo yksipumppuinen (uudemmat ysit) täyttää sen kyllä kevyesti.
Suuttimien vaihdon yhteydessä olen tuota monasti testaillut ja ilman ongelmia täytyy ja käynnistyy.

Jos tosiaan epäilyttää paikkojen olevan tyhjät, niin kahdesti virrat päälle/pois ja sitten vasta starttausta.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3344
  • Boxy, but good
Vs: 940 B230FT Kylmäkäynnistys todella vaikeaa
« Vastaus #12 : 16.03.2013, 19:07:04 »
Kyllä pyörittävät.
Ei jokakerta  :)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 B230FT Kylmäkäynnistys todella vaikeaa
« Vastaus #13 : 16.03.2013, 19:31:47 »
Ei jokakerta  :)

Ainakin meikäläisen merikontti pyörittää pumppua aina kun virrat laittaa päälle muistini mukaan ja kun jätän uskon papistolle, niin testatahan se piti!  :2funny:

Testasin just kaksikymmentä kertaa peräkkäin ja joka kerran pumppu pyöri sen muutaman sekunnin!   
Joten tämäkin on mitattu faktatm   :pomo:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3344
  • Boxy, but good
Vs: 940 B230FT Kylmäkäynnistys todella vaikeaa
« Vastaus #14 : 16.03.2013, 19:32:56 »
Sulla on joku vibattu lastu  ;D Ei nuo omat rottoset kyllä suhauta kuin kerran jonkinmoisen seisonnan jälkeen.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

Carcom Oy  Elekma