Tässä on kahdet katit peräkkäin joista takimmainen(t) ajattelin poistaa.. Valvonta lambda on ensimmäisen katin jälkeen. Ei siitä koodeja pitäisi tulla kun takimmaisen jälkeen ei ole mitään. Edellisessä autossa (bmw335i) oli samanlainen systeemi. Se meni hienosti päästöistä läpi ilman takakatteja.
Ilmeisesti täyttää jonkun tiukemman päästörajan mitä täällä ei mitata
Juu, mul on tossa hitlerikulkineessa sama systeemi kuulemma, tosin siellä nelin kappalein kutakin, eli 8 kattia yhteensä

Itellä oli tällanen S80 V8 2007 kiikarissa pari vuotta sitten, mutta takki kääntyi kaverin suostuttelemana saksalaisen puoleen, kun sai samaan hintaan isomman auton jossa isompi kone ja about sama kulutus.

Kerro mielellään kokemuksia, miten toimii, onko vikaherkkä jne. Toi sakemanni ainakin on päästöjen suhteen vikaherkkä (Euro4), eli pieninkin imuvuoto tulee heti vikakoodi joko nakuttavasta pytystä tai laihasta seoksesta sylinteriryhmässä.
1M bimmeristä jota ajelin (ei oma) oli vetästy koko kattisysteemi (luulen et siel on 4 alunperin) veke, ja laitettu iso rööri. Ääni oli mun mielestä OK maantieajossakin, kaverit ei tykänny, eikä moottoriohjauskaan, vikavaloa tuli kokoajan ja muutenkin aika viritys oli koko auto alle 5tkm ja pari kuukautta vanhaks peliks (vaparifilsua jne).

Luulen että noi lisäkatit on jenkkien SULEV (SuperUltraLowEmissionVehicle) varten. Ilman noita täyttää kai vaan ULEV, eli euro4 vastaava. En nyt ihan 100% mee noista vannomaan. Lisäkatit poistaa kummiski vähä roskaa putkesta.
KUVIA KEHIIN!