Kulkukoira  Proturbo

M47 kolmonen katos, nyt kuvia viasta

  • 20 Vastauksia
  • 5459 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volotes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
M47 kolmonen katos, nyt kuvia viasta
« : 11.03.2013, 22:22:55 »
Eli diisseli piirongin lootasta katos kolmonen :D kesken ajon, pykälä kyllä kytkeytyy mutta mitään ei tapahdu.

Mitähän sielton hajonnu ja onko järkevämpi vaihtaa koko loota vai hommata rikkimenneiden sisuskalujen tilalle uudet?
« Viimeksi muokattu: 01.09.2013, 18:14:16 kirjoittanut volotes »

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: M47 kolmonen katos, sisukset vaihtoo vai koko loota
« Vastaus #1 : 13.03.2013, 19:12:00 »
m47 lootista hajoaa ainakin viritetyissä koneissa ekana juuri kolmos vaihde. Loota vaihtoon, maksaa sisuskalut moninkertaisesti lootaan nähden.

Poissa volotes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: M47 kolmonen katos, sisukset vaihtoo vai koko loota
« Vastaus #2 : 15.03.2013, 10:14:59 »

Vai on sisuskalut niin kalliita. Oliskohan nelivaihteinen kestävämpi?

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
Vs: M47 kolmonen katos, sisukset vaihtoo vai koko loota
« Vastaus #3 : 15.03.2013, 10:34:35 »
Noita M47 laatikoita on vielä reippaasti joten kokonaisia laatikoita saa halvalla. Usein hakeminen on kalliimpaa kuin itse laatikko niin ei ole kustannustehokasta alkaa kunnostamaan. Varsinkin kun se ei tule kestämään sinun autossa kunnostettuna yhtään sen paremmin kuin mitä oli hajotessaan.

M47:n heikkous on pitkä akseli. Kun siihen tulee enemmän vääntöä kuin mitä tavan vapari vinokone tarjoaa, se alkaa taipumaan ja kolmosen rattaat pääsee rikkomaan itsensä kun ovat juuri siinä akselin keskellä. M46 ja M45 laatikot kestää paremmin kun tuo akseli on lyhyempi. M90 kestää sitten vielä lisää. Ja M90:n kestävyys perustuu siihen että akseleita on kolme kahden sijasta jolloin laatikosta on saatu lyhyempi ja etäisyys tukipisteisiin pysyy pienenä.

Jos joku on joskus legoilla leikkiny ja pistäny kaksi ratasta kauas tukipisteestä, niin on voinut havaita juuri saman ilmiön kun rattaat alkaa pomppimaan. ;)

Poissa volotes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: M47 kolmonen katos, sisukset vaihtoo vai koko loota
« Vastaus #4 : 15.03.2013, 22:16:47 »
Tuskin laitan sinne enää "neljäseiskaa jos se kerran heikoin on niin seuraavakaan tuskin kauaa kestäisi. Viitosella ei ole mitään virkaa ku auto on vain jääratakäytössä. M90 olis varmasti hyvä mutta eipä löydy mistään ja kalliskin olisi. Varaosahaullakaan ei löydy kun yksi bensa 90. En tiedä mikähän LT vw:n laatikko olisi....

Poissa volotes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: M47 kolmonen katos, sisukset vaihtoo vai koko loota
« Vastaus #5 : 24.03.2013, 16:08:16 »
Tuos ny kattelin 240 diisselin laatikoita ja niitä näyttää olevan hyvin tarjolla kohtuu hintaan.

Kysymykset kuuluu että onko ko M45 kahdella akselilla ja onko kolmosvaihteen rattaat keskellä myös tässä?

Sitte vielä että tarvittenko pitemmän kartaanin kun mitä M47 kanssa käytetään?      Onko M46 sama kun M45 mutta siihen on lisätty ylivaihde?

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
Vs: M47 kolmonen katos, sisukset vaihtoo vai koko loota
« Vastaus #6 : 25.03.2013, 11:58:24 »
Sitte vielä että tarvittenko pitemmän kartaanin kun mitä M47 kanssa käytetään?      Onko M46 sama kun M45 mutta siihen on lisätty ylivaihde?

joo pääpiirteittäin m46 on m45+ylivaihehässäkkä.
m46 vaatii lyhyemmän kardaanin etupätkän ko m47.
ja oman järjen mukaan m45(nelivaihteinen=lyhyin laatikko) vaatii pidemmän kard. etupätkän kuin m47.(mutu, koska en oo ikkää m45 nähny  ;D)
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa volotes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: M47 kolmonen katos, sisukset vaihtoo vai koko loota
« Vastaus #7 : 25.03.2013, 22:05:57 »


Kysymykset kuuluu että onko ko M45 kahdella akselilla ja onko kolmosvaihteen rattaat keskellä myös tässä?


Voisko huikkoster vastata tähän, kun niin kattavasti vastasit tuos aikaisemmin, kiitos siitä 

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
Vs: M47 kolmonen katos, sisukset vaihtoo vai koko loota
« Vastaus #8 : 26.03.2013, 00:53:36 »
Vastattaa ku keritää :).

M45, 46 ja 47 laatikot ovat samaa sarjaa.
Kaikki kahdella akselilla mutta m47:ssa on pidemmät akselit josta sen porsiminen johtuu.

M45 ja 46 ovat molemmat 4-vaihteisia, erona 46:sen lootan perään lisätty ylivaihdeyksikkö. Ei pysty kuitenkaan m45:sta tekemään m46:sta.
Nämä laatikot kestävät enemmän tehoa. Ja tuo m46 on se laatikko mitä volvo on laittanut turbojen ja dieseleiden jatkoksi.

Kardaanien pituudet vaihtuu joka laatikon kanssa.

Poissa volotes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: M47 kolmonen katos, sisukset vaihtoo vai koko loota
« Vastaus #9 : 26.03.2013, 22:12:29 »

Kiitos taas :)

Elikkä jos löytäisin kakkosnelosen diisselin M45 vaihteistolla, niin olisi kai viisasta ottaa kartaanin etupätkä samasta vehkeestä ja toivoa että mitta olisi oikea?
Onkos sielä kartaanis joku poorikohta josta vähän saa pelivaraa vai mitenkä se o?

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1915
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: M47 kolmonen katos, sisukset vaihtoo vai koko loota
« Vastaus #10 : 27.03.2013, 14:17:39 »
Mun tietääkseni dieseliä ei ole koskaan m45:llä saanut.. Tai jos on niin vaan D20 koneella.


Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
Vs: M47 kolmonen katos, sisukset vaihtoo vai koko loota
« Vastaus #11 : 27.03.2013, 17:14:56 »
joku vois vahvistaa, mut mun käsityksen mukaa bensa/diesel laatikot samoja erot sitte perävälityksessä ja kytkinkopassa tai itelle bensa 940 laitettii 240 dieselistä laatikko.
välitykset pysy melkee samana (heitti muutaman sata kierrosta, mut pistin sen m47 vs. m46 piikkiin)?
et jos haluaa m45 nii kattoo bensasta laatikon ja siihe vanhasta laatikosta dieselin kykäkoppa+mahollisesti keppiteline jos eroja
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
Vs: M47 kolmonen katos, sisukset vaihtoo vai koko loota
« Vastaus #12 : 27.03.2013, 19:26:33 »
Juuri noin. Samoja laatikoita kaikki, vain kytkinkoppa vaihdettu.

Suosittelen että Volotes kattelet M46 lootan. Se on tehtaalla ollut dieselin jatkona ja ihan syystäkin. Viides vaihde on harvempi kuin M45 nelonen. Huomattavasti mukavempi moottoritiellä ja säästää tipan polttoainettakin.

Poissa volotes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: M47 kolmonen katos, sisukset vaihtoo vai koko loota
« Vastaus #13 : 27.03.2013, 21:52:52 »
Lueppa vastaus nelonen tarkasti ;)=en tee viitosella mitään


Tiedossa on kyllä jo 240 diisselin 4-vaihteisia eli M45 lootia.

En tiedä onko täs tullu väärinkäsitys kun puhuin kakkosnelosesta, tarkoitin sillä 240-mallia

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
Vs: M47 kolmonen katos, sisukset vaihtoo vai koko loota
« Vastaus #14 : 27.03.2013, 22:29:58 »
No niinhän olikin :D. Pääs unohtuun jo.

 

Autoracing  KL-varaosat